Październik
Treści edukacyjno-wychowawcze
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
- Rozwijanie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: prawidłowego mycia rąk, korzystania ze sztućców.
- Rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do innych w zakresie stosowania zwrotów grzecznościowych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie – scenki dramowe, dokończ zdanie „Czuję się….”. „Radość, złość, smutek” – realizacja scenariuszy z innowacji pedagogicznej ,,Przygody Jezyka Boromirka- jesienna podróż przez emocje”.
- Zabawy integracyjne w grupie: zabawy z muzyką ,,Ja i Ty”, „Witam na spotkaniu wszystkich”, „Głuchy telefon”, ,, Zatańcz ze mną”, zabawy z chustą animacyjną.
- Udział w Ogólnopolskiej kampanii ,,Dzieciństwo bez przemocy”- uświadamianie dzieci czym jest przemoc, jak unikać zagrożeń z nią związanych oraz gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach.
- Nakierowanie uwagi dzieci na porządkowanie po skończonej zabawie lub pracy.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
- Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych zgodnie z możliwościami dzieci – wdrażanie do samodzielnej pracy edukacyjnej.
- Układanie puzzli, układanek o różnym stopniu trudności. Składanie puzzli literowych, cyfrowych.
- ,, Świeto Dyni’’- wspólna zabawa z dziećmi.
- Słuchanie wierszy ,,Jesienią’’ M.Konopnickiej, ,,Jesienny pociąg’’ D.Gellner.
- Gra „ Memory ” – odnajdywanie takich samych obrazków.
- Obserwacja przyrody w naturalnym środowisku – ogród, dostrzeganie zmian jesienią.
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych w relacjach z dziećmi i dorosłymi: dziękuję, przepraszam, proszę.
- Działania grafomotoryczne – kreślenie po śladzie szlaczków, łączenie punktów, wypełnianie powierzchni kredkami.
- Przeliczanie ciągu liczbowego w zakresie dostępnym dzieciom.
- Przeliczanie liczmanów np. owoców, kasztanów; dopasowywanie obrazu graficznego liczby do sumy elementów zbioru.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego - układanie historyjek obrazkowych, kończenie opowiadania, tworzenie własnych historyjek, opowiadań.
- Dokonywanie skojarzeń w zabawach słownych np. skojarzenia ze słowem „Jesień”.
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego korzystania z aparatu artykulacyjnego- ćwiczenia oddechowe z rekwizytami( słomka, piórko).
- Poznanie drzew rosnących w ogrodzie przedszkolnych.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie analizy i syntezy sylabowej oraz wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie np. w nazwach owoców.
- Wyklaskiwanie usłyszanych rytmów i powtarzanie ich.
W zakresie edukacji artystycznej
- Nauka piosenek: „ Kolorowe Listki”, „Przyszła jesień do parku’’, ,, Tydzień’’.
- Różnorodne działania plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny, masy solnej; wycinanie, klejenie.
- Indywidualne prace plastyczne: „Emocje”, „Figury geometryczne”.
- Prace plastyczne ,, Jesienne drzewo’’, ,,Dynia’’, ,,Muchomor, dekorowanie swojej dyni według własnego pomysłu.
- Przekształcanie figur geometrycznych.
W zakresie edukacji zdrowotnej
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań.
- Swobodne zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
- Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem szarf.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawie „Zrób to co ja”.
- Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – zmysł równowagi, prawidłowa postawa ciała, wyczucia przestrzeni podczas zabaw.
- Wdrażanie do samodzielnego ubierania się i zmiany obuwia.
- Udział w ćwiczeniach próbnego alarmu przeciwpożarowego. Doskonalenie umiejętności zachowania się podczas zagrożenia życia i zdrowia.
W zakresie współpracy z rodzicami
- Kontakty indywidualne w sprawach bieżących.
- Odwiedziny Tusi w domach dzieci.
