Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze.
 W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Działania wspierające adaptację dzieci: nawiązanie kontaktu, poznanie przedszkola i Sali grupowej, aktywizowanie do działań z grupą i indywidualnych.
  • Zabawy integracyjne mające na celu poznanie swoich imion, nawiązanie kontaktów z rówieśnikami, przeżywania pozytywnych emocji„ Mam na imię”, „Lubię…”, „Kto tak jak ja”
  • Omawianie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym i korzystania z dostępnych sprzętów i placów zabaw.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z pomocy dydaktycznych/materiałów plastycznych dostępnych w grupie.
  • Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć.
  • Nauka ustawiania się w parze. 
  • Zabawa plastyczna rysowanie twarzy wyrażających emocje. 
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: samodzielne przebieranie się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
  • „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi na temat talentów.
  • „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Zapoznanie dzieci z pracami ogrodniczymi- obserwacja i sadzenie roślin w ogródku przedszkolnym.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia.
  • Poznanie kącików w sali, pomocy dydaktycznych i ich przeznaczenia.
  • Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych – nauka korzystania z pomocy, wdrażanie do koncentracji na wykonywanym zadaniu.
  • Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad korzystania ze znajdującego się tam sprzętu do zabaw – zamek, piaskownice, zjeżdżalnie.
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem gier planszowych, kart pracy, naturalnych darów natury: kasztany, liście, żołędzie.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci otaczającą przyrodą oraz jej zmianami w związku ze zmianą pory roku poprzez obserwacje i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Sadzenie kwiatów w ogródku klasowym.
  • Ćwiczenia orientacji przestrzennej przez zabawy muzyczno-ruchowe.
  • Ćwiczenia spostrzegania, logicznego myślenia w działaniach związanych z odszukiwaniem różnic, określaniu przeciwieństw.
  • Ćwiczenia przeliczania i przyporządkowania cyfry do zbioru.
  • Działania grafomotoryczne: pisanie po śladzie, łączenie punktów. Działania manualne z wykorzystaniem mas plastycznych.
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Prace plastyczne z okazji Dnia Kropki.
  • Rysowanie wakacyjnych wspomnień.
  • Rysowanie swojego autoportretu.
  • Tworzenie jesiennego drzewa z wykorzystaniem farb, papierów kolorowych, pasteli olejnych.
  • „Dzień jabłka”-tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem masy solnej, farb, papierów kolorowych.
  • Nauka hymnu ,, Dzień przedszkolaka”.
  • Wyklejanie liter swojego imienia plasteliną.
  • Wyklejanie cyfr papierem kolorowym.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe: „Orientuję się w otoczeniu”, „Adam 7 synów miał.”,” Uwaga na muzykę”, „ Idę i stop”
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej na świeżym powietrzu podczas swobodnych zabaw na placu zabaw, w piaskownicy.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.
  • Poznanie zasad korzystania z przyborów toaletowych: mydła w płynie, ręczników papierowych, papieru toaletowego, suszarki do rąk.
  • Wdrażanie do pełnienia roli dyżurnych – ustalenie obowiązków dyżurnych, dbałość o porządek i bezpieczeństwo w łazience i w sali.
Współpraca z rodzicami.
  • Zebranie organizacyjno-informacyjne z Rodzicami. 
  • Warsztaty integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.