Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Adaptacja nowych dzieci, wspólne poznanie się, poznanie przedszkola i sali grupowej. 
  • Zabawy integracyjne sprzyjające zapamiętaniu swoich imion, nawiązaniu relacji, redukowaniu napięcia emocjonalnego np: „Imię i gest”, „Puste miejsce”,
  • Tworzenie grupowego kodeksu zasad, rozmowy nt. przestrzegania zasad obowiązujących w przedszkolu, pełnienie przez dzieci dyżurów, dbanie o ład i porządek w kącikach zainteresowań.
  • Nauka ustawiania się w parze. 
  • Scenki sytuacyjne uczące umiejętności nawiązywania kontaktu z innym dzieckiem.
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: samodzielne przebieranie się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji towarzyszących dzieciom w przedszkolu.
  • „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi nt. talentów w oparciu o opowiadanie pt. „Kropka” Reynoldsa, zabawy integrujące grupę.
  • „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • „ Dary jesieni”- zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, wykonywanie pracy plastycznej – „ Jesienny obraz”
  • Kształtowanie postaw sprzyjających bezpieczeństwu i kulturze wzajemnego szacunku wśród dzieci – udział w ogólnopolskim projekcie „ Tydzień Budowania Relacji”
W zakresie rozwoju intelektualnego- edukacja językowa, matematyczna , kulturowa, przyrodnicza :
  • Poznanie kącików w sali, pomocy dydaktycznych i ich przeznaczenia.
  • Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych – nauka korzystania z pomocy, wdrażanie do koncentracji na wykonywanym zadaniu.
  • Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad korzystania ze znajdującego się tam sprzętu do zabaw – zamek, piaskownice, zjeżdżalnie.
  • Ćwiczenie prawidłowego przeliczania i nazywania cyfr.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – wypowiedzi dzieci w rundce, słuchanie wypowiedzi innych.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozpoznawanie przez dzieci swoich wizytówek i segregatorów.
  • Poznawanie nazw darów jesieni, obserwacja przyrody w ogrodzie przedszkolnym i okolicy .
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem gier planszowych, kart pracy, naturalnych darów natury: kasztany, liście.
  • Kultywowanie Dnia Przedszkolaka – zabawy muzyczno-ruchowe w ogrodzie, tworzenie mandali z darów jesieni w ogrodzie przedszkolnym. 
  • Zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia.
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych poprzez układanie historyjek obrazkowych z zachowaniem chronologii zdarzeń.
W zakresie edukacji artystycznej:
  • Malowanie farbami na dowolny temat.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe: „Adam 7 synów miał.”,” Uwaga na muzykę”, „ Idę i stop”.
  • Malowanie wakacyjnych wspomnień.
  • Rysowanie swojego autoportretu.
  • Nauka piosenki: „Hymn Przedszkolaka”.
  • Dzień Kropki: przekształcanie kropki, kropka wg własnego pomysłu, rysowanie "Jestem mistrzem w...."
  • Warsztaty muzyczne prowadzone przez J. Tarczyńskiego rozwijające ekspresje muzyczną.
W zakresie edukacji zdrowotnej:
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej na świeżym powietrzu podczas swobodnych zabaw na placu zabaw, w piaskownicy.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.
  • Poznanie zasad korzystania z przyborów toaletowych: mydła w płynie, ręczników papierowych, papieru toaletowego.
  • Wdrażanie do pełnienia roli dyżurnych – ustalenie obowiązków dyżurnych, dbałość o porządek i bezpieczeństwo w łazience i w sali.
  • Poznanie sposobu nakrywania do stołu i poprawnego zachowaniu podczas spożywania posiłków.
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem rekwizytu.
Współpraca z rodzicami.
  • Zebranie organizacyjno-informacyjne z Rodzicami. 
  • Warsztaty integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.