Wrzesień
Treści edukacyjno – wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Działania wspierające adaptację dzieci: nawiązanie kontaktu, poznanie przedszkola i Sali grupowej, aktywizowanie do działań z grupą i indywidualnych.
- Zabawy integracyjne mające na celu poznanie swoich imion, nawiązanie kontaktów z rówieśnikami, przeżywania pozytywnych emocji„ Mam na imię”, „Lubię…”, „Kto tak jak ja”
- Omawianie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym i korzystania z dostępnych sprzętów i placów zabaw.
- Zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z pomocy dydaktycznych/materiałów plastycznych dostępnych w grupie.
- Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć.
- Nauka ustawiania się w parze.
- Zabawa plastyczna rysowanie twarzy wyrażających emocje.
- Doskonalenie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: samodzielne przebieranie się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
- „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi na temat talentów.
- „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
- Zapoznanie dzieci z pracami ogrodniczymi- obserwacja i sadzenie roślin w ogródku przedszkolnym.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
- Zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia.
- Poznanie kącików w sali, pomocy dydaktycznych i ich przeznaczenia.
- Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych – nauka korzystania z pomocy, wdrażanie do koncentracji na wykonywanym zadaniu.
- Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad korzystania ze znajdującego się tam sprzętu do zabaw – zamek, piaskownice, zjeżdżalnie.
- Zabawy matematyczne z wykorzystaniem gier planszowych, kart pracy, naturalnych darów natury: kasztany, liście, żołędzie.
- Wzbogacanie wiedzy dzieci otaczającą przyrodą oraz jej zmianami w związku ze zmianą pory roku poprzez obserwacje i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
- Sadzenie kwiatów w ogródku klasowym.
- Ćwiczenia orientacji przestrzennej przez zabawy muzyczno-ruchowe.
- Ćwiczenia spostrzegania, logicznego myślenia w działaniach związanych z odszukiwaniem różnic, określaniu przeciwieństw.
- Ćwiczenia przeliczania i przyporządkowania cyfry do zbioru.
- Działania grafomotoryczne: pisanie po śladzie, łączenie punktów. Działania manualne z wykorzystaniem mas plastycznych.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Prace plastyczne z okazji Dnia Kropki.
- Rysowanie wakacyjnych wspomnień.
- Rysowanie swojego autoportretu.
- Tworzenie jesiennego drzewa z wykorzystaniem farb, papierów kolorowych, pasteli olejnych.
- „Dzień jabłka”-tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem masy solnej, farb, papierów kolorowych.
- Nauka hymnu ,, Dzień przedszkolaka”.
- Wyklejanie liter swojego imienia plasteliną.
- Wyklejanie cyfr papierem kolorowym.
- Zabawy muzyczno-ruchowe: „Orientuję się w otoczeniu”, „Adam 7 synów miał.”,” Uwaga na muzykę”, „ Idę i stop”
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej na świeżym powietrzu podczas swobodnych zabaw na placu zabaw, w piaskownicy.
- Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.
- Poznanie zasad korzystania z przyborów toaletowych: mydła w płynie, ręczników papierowych, papieru toaletowego, suszarki do rąk.
- Wdrażanie do pełnienia roli dyżurnych – ustalenie obowiązków dyżurnych, dbałość o porządek i bezpieczeństwo w łazience i w sali.
Współpraca z rodzicami.
- Zebranie organizacyjno-informacyjne z Rodzicami.
- Warsztaty integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.