Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Zachęcanie dzieci do rozmów o emocjach, jakie towarzyszą im każdego dnia. Wzajemne słuchanie oraz wspieranie w sytuacjach trudnych.
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących podczas codziennych aktywności w grupie oraz na placu zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania z rówieśnikami. Organizowanie sytuacji edukacyjnych w parach np.: praca z wykorzystaniem pomocy z kącika językowego, matematycznego, przyrodniczego, gry i zabawy zespołowe.
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników. 
  • „Walentynki” zachęcanie dzieci do okazywania uczuć innym osobom, wzmacnianie integracji wśród dzieci podczas wspólnych zabaw, gier, konkursów.
  • „Dzień Kota” - uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt, rozmowy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami domowymi, oglądanie prezentacji edukacyjnej, albumów, zabawy w naśladowanie gestów.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.

  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabaw i sportów zimowych podczas ferii. „Kodeks bezpiecznych ferii”-układanie wspólnie z dziećmi wspólnego kodeksu, słuchanie opowiadania Jadwigi Daniec Salawy ” Krzyś i łyżwy”.
  • „Karnawał”- poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji karnawałowych, wyjaśnienie pojęć „Tłusty Czwartek”, Ostatki”, „ Popielec”, zapoznanie dzieci z obchodzeniem karnawału w innych krajach poprzez obrazki, prezentacje multimedialne.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem patyczków drewnianych, gumy animacyjnej do piosenki „Do przodu, do tyłu…”, zabawy z wykorzystaniem kratownicy i ludzików lego, kart pracy, tablicy multimedialnej.
  • Zabawy językowe - tworzenie słów zaczynających się na daną sylabę, utrwalanie sylab poprzez zabawy ruchowe, skakanie z sylaby na sylabę, łapanie much z odpowiednią sylabą, dopasowywanie sylaby do takiej samej i jej odczytywanie, karty pracy.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.

W zakresie edukacji artystycznej

  • „Kot”-praca plastyczna z wykorzystaniem farb oraz foli bąbelkowej.
  • Tulipany”- kartki na Dzień Kobiet z wykorzystaniem farb oraz plastikowego widelca.
  • „Serca”- praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych.
  • Aktywne słuchanie muzyki wg Batti Strauss.
  • Zabawy muzyczne z wykorzystaniem prostych instrumentów ( patyczki, trójkąty, tamburyna).

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych.
  • Kształtowanie precyzyjnych ruchów dłoni i palców.
  • Rozmowy, pogadanki na temat przestrzegania zasad higieny.
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane.
  • Doskonalenie umiejętności relaksowania się i wyciszania się, rozmowy nt. potrzeby odpoczynku. Lekcje ciszy wg M. Montessori.
  • Zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych nr 1/II.

W zakresie współpracy z rodzicami

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.
  • Udział mamy Elizy i jej brata w zajęciach edukacyjnych na temat autyzmu.