Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego 

  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników. 
  • Kształtowanie poczucia szacunku wobec ludzi starszych, rozmowy na temat sposobów wspierania osób starszych m.in. w odniesieniu do własnych doświadczeń oraz w oparciu o opowiadanie pt.: „Babcia też człowiek”, inspirowanie dzieci do udziału w zajęciach domowych, pomaganie babciom i dziadkom w niektórych czynnościach.
  • Udział w akcji „Kartka dla seniora” – wykonanie pracy plastycznej dla podopiecznych Domu Seniora.
  • Rozmowy psychoedukacyjne w odniesieniu do sytuacji dnia codziennego.
  • Wdrażanie do wspólnego dbania o porządek i czystości w sali. Sprzątanie po zabawie, posiłkach. Pełnienie roli dyżurnych.
  • Celebrowanie urodzin dzieci poprzez składanie życzeń, zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 

  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rozpoznawania i nazywania ptaków zamieszkujących ogród przedszkolny. Oglądanie atlasów, ilustracji i filmów przyrodniczych np.; „Zima”, „Czym dokarmiać ptaki zimą” Poznanie budowy sikorki oraz jej potrzeb życiowych. 
  • Rozwijanie postawy empatycznej w stosunku do zwierząt, poznawanie potrzeb zwierząt w oparciu o filmy edukacyjne i opowiadania np. „O wróbelku Elemelku, pustym brzuszku i rondelku” - przygotowywanie karmników, dokarmianie ptaków przyniesionymi ziarenkami.
  • Poznawanie znaczenia wody w przyrodzie i potrzeby dbania o czystość wody. Poznawanie rodzajów zbiorników wodnych (staw, rzeka, jezioro, morze) oraz zwierząt żyjących w wodzie.
  • „Poznajemy litery i głoski”- wprowadzenie głosek: „B, b”, „T, t” w oparciu o metodę „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności, konstruowanie liter z klocków.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego - wysłuchiwanie głosek na początku, na końcu i w środku wyrazów, poznawanie obrazu graficznego poznanych głosek, tworzenie kształtu z dostępnych materiałów przyrodniczych, pisanie po śladzie, szlaczki litero podobne, kreślenie wzorów na różnorodnym podłożu, analiza wzrokowo-słuchowa wyrazów „Babcia, buty, balon”, „Tata, tort, torba” – wyszukiwanie liter w wyrazach, zabawy utrwalające chodzenie stopa za stopą po szablonach liter naklejonych na dywanie.
  • Zabawy matematyczne – „Ptaki w karmniku” – przeliczanie, określanie liczebności, określanie zbiorów równolicznych, „Gdzie jest więcej gdzie jest mniej?” - wprowadzenie znaków matematycznych ,.<, >,=, „Kto ma więcej” - zabawy z wykorzystaniem liczmanów, kart liczbowych, kart do gry, kostek, zapisywanie wyników w dowolne sposoby,  „Co się zmieniło zrób tak jak było”– układanie ciągu liczbowego z wykorzystaniem kart,  „Ile kroków mam do…?” – szacowanie.
  • Kształtowanie poczucia upływu czasu opowieść ruchowa ‘Cztery pory roku” z wykorzystaniem rekwizytów i szarf  wg. metody Gruszczyk – Kolczyńskiej,
  • Poznawanie nazw miesięcy, w oparciu o: opowiadania - Bajka o starym i Nowym Roku, Dwunastu braci, przyporządkowanie miesięcy do pór  roku (kolorem i cyfrą), utrwalanie nazw pór roku
  • Zabawy matematyczna z elementami  językowymi „Zakodowane sylaby” odszukiwanie miejsca położenia danej sylaby wg kodu.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Rozwijanie zainteresowań dzieci sztuką. Poznanie dzieł niektórych malarzy np. Vincent Van Gogh – „Słoneczniki”. Poznanie gatunku malarstwa - Martwa natura, tworzenie własnych kompozycji, malowanie farbami stworzonych kompozycji.
  • Tworzenie prac plastycznych różnorodnymi sposobami i technikami (pastele, folia bąbelkowa, sznurek, farby, folia aluminiowa, szczotka, gąbka, balony) np. „Cztery żywioły”, „Kwiaty”, „Bukiety palcem malowane”
  • Nauka piosenek na występ z okazji dnia Babci i Dziadka - „Mój Dziadek”, „U Babci jest słodko”..
  • Wykonanie prezentów dla Babć i Dziadków w formie laurki - „Bukiety palcem malowane”, „Serduszko dla dziadka”.
  • Nauka wierszyków z życzeniami dla Babć i Dziadków.
  • Wykonanie laurek dla Seniorów – pensjonariuszy Domu Seniora.
  • Warsztaty muzyczne prowadzone przez J. Tarczyńskiego rozwijające ekspresje muzyczną.
  • Prezentowanie umiejętności artystycznych dzieci podczas występów na scenie Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 2 w Łodzi –pt. „Leśne zamieszanie – zwierzętom pomaganie”.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej dzieci - zabawy na świeżym powietrzu toczenie śniegowych kul, lepienie bałwanków. „Zimowe zabawy”, „Ruch to zdrowie”
  • Zabawa ruchowa ‘Spacer do Dziadków’-ćwiczenie sprawności, zwinności w pokonywaniu toru przeszkód
  • Wyrabianie właściwych nawyków żywieniowych
  • Relaks – ćwiczenia ciszy, spacer z rekwizytem, ćwiczenia wyciszające z wykorzystaniem rekwizytów np. grupowe „ciszaki”, masaże, budowanie różnorodnych konstrukcji z klocków.

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Wykonanie zadania związanego z projektem „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: odwiedziny w miejscu związanym z kulturą, udokumentowanie wizyty w albumie.
  • Uroczyste wspólne świętowanie Dnia Babci i Dziadka w CZP nr 2 w Łodzi ul. Sopocka.  składanie życzeń, wręczenie prezentów, poczęstunek.