Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Wzajemne poznawanie się w kontaktach indywidualnych, zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań.
  • Zabawy integracyjne sprzyjające zapamiętaniu swoich imion, nawiązaniu relacji, redukowaniu napięcia emocjonalnego np: „Imię i gest”, „Puste miejsce”.
  • Scenki sytuacyjne uczące umiejętności nawiązywania kontaktu z innym dzieckiem.
  • Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć.
  • Wypracowywanie zasad grupowych – rozmowy, wspólne ustalenia, wizualizacja zasad.
  • Udział w Projekcie Edukacyjno-Czytelniczym ,,Bajki -Pomagajki’’.
  • „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi nt. talentów w oparciu o opowiadanie pt. „Kropka” Reynoldsa, zabawy integrujące grupę.
  • „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • ”Jesień” zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, z chustą animacyjną, wykonywanie pracy technicznej „Jeż”, zorganizowanie wystawy z wykonanych prac.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – wypowiedzi dzieci w rundce, słuchanie wypowiedzi innych.
  • Poznanie kącików w sali, pomocy dydaktycznych i ich przeznaczenia.
  • Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych – nauka korzystania z pomocy, wdrażanie do koncentracji na wykonywanym zadaniu.
  • Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad korzystania ze znajdującego się tam sprzętu do zabaw – zamek, piaskownice, zjeżdżalnie.
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem gier planszowych, kart pracy. Ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej – układanie puzzli, gry „ Memory’’.
  • Wprowadzenie litery „O”, „A”, ,,M’’, ,,T’’ – wielkiej i małej, wyszukiwanie poznanych liter w zabawie „Gdzie jest ukryta litera..?’’.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
  • Udział w Projekcie Edukacyjnym ,, Witaminki’’.
  • Nauka rymowanek „Jeden dwa...”, „Rączki klaszczą raz i dwa”.
  • Słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej ,, Nazywam się Anatol’’.
  • Słuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej ,, Mój znaczek’’.
  • Kultywowanie Dnia Przedszkolaka – zabawy muzyczno-ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Nauka piosenek: „Kasztanki”, „Kolorowe listki”, „Hymn Przedszkolaka”, ,, Przedszkole drugi dom’’.
  • Zabawy z muzyką, pląsy i tańce: „Witam na spotkaniu wszystkich”, „Grupa się wita”, ,,Tańcz i stop’’, ,,Adam’’, ,,Ciała kształt’’.
  • Różnorodne działania plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny, masy solnej; wycinanie, klejenie.
  • Praca plastyczna ,, Jeż’’, ,,Nasz portret’’, ,,Jesienne drzewa’’.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem rekwizytu.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej na świeżym powietrzu podczas swobodnych zabaw na placu przedszkolnym, w piaskownicy.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.
  • Poznanie zasad korzystania z przyborów toaletowych: mydła w płynie, ręczników papierowych, papieru toaletowego, suszarki do rąk.
  • Wdrażanie do pełnienia roli dyżurnych – ustalenie obowiązków dyżurnych, przygotowywanie stolików do posiłków, porządkowanie stolików po posiłku, dbałość o porządek i bezpieczeństwo w łazience.
W zakresie współpracy z rodzicami.
  • Kontakty indywidualne w sprawach bieżących.
  • ”Jesień” zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, z chustą animacyjną, wykonywanie pracy technicznej „Jeż”, zorganizowanie wystawy z wykonanych prac.