Wrzesień
Treści edukacyjno – wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Wzajemne poznawanie się w kontaktach indywidualnych, zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań.
- Zabawy integracyjne sprzyjające zapamiętaniu swoich imion, nawiązaniu relacji, redukowaniu napięcia emocjonalnego np: „Imię i gest”, „Puste miejsce”.
- Scenki sytuacyjne uczące umiejętności nawiązywania kontaktu z innym dzieckiem.
- Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć.
- Wypracowywanie zasad grupowych – rozmowy, wspólne ustalenia, wizualizacja zasad.
- Udział w Projekcie Edukacyjno-Czytelniczym ,,Bajki -Pomagajki’’.
- „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi nt. talentów w oparciu o opowiadanie pt. „Kropka” Reynoldsa, zabawy integrujące grupę.
- „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
- ”Jesień” zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, z chustą animacyjną, wykonywanie pracy technicznej „Jeż”, zorganizowanie wystawy z wykonanych prac.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – wypowiedzi dzieci w rundce, słuchanie wypowiedzi innych.
- Poznanie kącików w sali, pomocy dydaktycznych i ich przeznaczenia.
- Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych – nauka korzystania z pomocy, wdrażanie do koncentracji na wykonywanym zadaniu.
- Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad korzystania ze znajdującego się tam sprzętu do zabaw – zamek, piaskownice, zjeżdżalnie.
- Zabawy matematyczne z wykorzystaniem gier planszowych, kart pracy. Ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej – układanie puzzli, gry „ Memory’’.
- Wprowadzenie litery „O”, „A”, ,,M’’, ,,T’’ – wielkiej i małej, wyszukiwanie poznanych liter w zabawie „Gdzie jest ukryta litera..?’’.
- Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
- Udział w Projekcie Edukacyjnym ,, Witaminki’’.
- Nauka rymowanek „Jeden dwa...”, „Rączki klaszczą raz i dwa”.
- Słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej ,, Nazywam się Anatol’’.
- Słuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej ,, Mój znaczek’’.
- Kultywowanie Dnia Przedszkolaka – zabawy muzyczno-ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Nauka piosenek: „Kasztanki”, „Kolorowe listki”, „Hymn Przedszkolaka”, ,, Przedszkole drugi dom’’.
- Zabawy z muzyką, pląsy i tańce: „Witam na spotkaniu wszystkich”, „Grupa się wita”, ,,Tańcz i stop’’, ,,Adam’’, ,,Ciała kształt’’.
- Różnorodne działania plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny, masy solnej; wycinanie, klejenie.
- Praca plastyczna ,, Jeż’’, ,,Nasz portret’’, ,,Jesienne drzewa’’.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem rekwizytu.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej na świeżym powietrzu podczas swobodnych zabaw na placu przedszkolnym, w piaskownicy.
- Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.
- Poznanie zasad korzystania z przyborów toaletowych: mydła w płynie, ręczników papierowych, papieru toaletowego, suszarki do rąk.
- Wdrażanie do pełnienia roli dyżurnych – ustalenie obowiązków dyżurnych, przygotowywanie stolików do posiłków, porządkowanie stolików po posiłku, dbałość o porządek i bezpieczeństwo w łazience.
W zakresie współpracy z rodzicami.
- Kontakty indywidualne w sprawach bieżących.
- ”Jesień” zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, z chustą animacyjną, wykonywanie pracy technicznej „Jeż”, zorganizowanie wystawy z wykonanych prac.