Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj

Treści edukacyjno - wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Rozmowa na temat odpowiedniego zachowania się przy stole oraz w miejscach publicznych.
  • Rozmowy psychoedukacyjne na temat relacji z innymi osobami.
  • Pokaz prawidłowego ubierania i rozbierania na modelu (Moja ulubiona zabawka). Ćwiczenie samodzielnego ubierania i rozbierania.
  • Rozmowy na temat bezpiecznego i higienicznego nakładania posiłków. Wspieranie dzieci podczas posiłków Rozmowa na temat co lubię robić ze swoją rodziną.
  • Udział w rodzinnych ustaleniach zasad panujących w domu.
  • Ustalenie obowiązków i zadań w domu np.-ścieranie, kurzy, posprzątanie zabawek w swoim pokoju.
  • Scenki dramowe ,, Jak poprosić gdy sobie z czymś nie radze”
  • Rozmowy indywidualne na temat przeżywanych emocji w konkretnych sytuacjach. Odgrywanie scenek.
  • Rozmowy z dziećmi na temat mówienia o własnych emocjach.
  • Dzień świadomości autyzmu-rozmowa na temat filmu edukacyjnego - wykonywanie prac plastycznych.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Ćwiczenia w zapamiętywaniu szczegółów obrazków związanych z tematem zajęć np. łąka, owady, kwiaty.
  • Zwierzęta i owady żyjące na łące
  • Czytanie sylab otwartych i zamkniętych (z wykorzystaniem metody symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania).
  • Karty pracy – różnicowanie głosek na: samogłoski i spółgłoski. Oznaczanie ich odpowiednio kolorami.
  • Zabawy z misiem, woreczkiem – określanie kierunków w przestrzeni w odniesieniu do siebie i przedmiotu.
  • Ćwiczenia orientacji kierunkowej na kartce papieru.
  • Tworzenie labiryntów – orientacja kierunkowa.
  • Dyktando graficzne – orientacja kierunkowa.
  • Karty pracy – ćwiczenia orientacji przestrzenno-kierunkowej.
  • Filmy edukacyjne z programu Tablit na temat budowy ciała człowieka, zróżnicowanego wyglądu ludzi, działania zmysłów, roli mózgu, serca.
  • Karty pracy – dopasowywanie nazw do części ciała człowieka.
  • Rysowanie postaci człowieka/dorysowywanie brakujących części ciała człowieka.
  • Nauka piosenki „Oto ja”.
  • Nauka piosenki „Doskonała maszyna”.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Karty pracy - kreślenie po śladzie wybranych kształtów, łącznie punktów, cyfr/liczb, liter; tworzenie, przechodzenie labiryntów; kolorowanie, malowanie, wybranych kształtów.
  • Tworzenie z papieru wiosennych kwiatów, emblematów zwierząt metodą składania papieru (wykorzystanie metody Orgiam

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
  • Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
  • Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
  • Doskonalenie orientacji w przestrzeni - kierunków: w lewo, w prawo, na wprost.
  • Rozwijanie zręczności i koordynacji wzrokowo-ruchowej w ćwiczeniach z zastosowaniem rzutu, chwytu i celowania.
  • Rozwijanie samodzielności ruchu w zabawie.
  • Wyrabianie nawyku aktywności ruchowej na świeżym powietrzu

Współpraca z rodzicami

  • Konsultacje z rodzicami.
  • Projekt Tusia,