Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Rozwijanie świadomości uczuć, określanie emocji werbalnie i symbolicznie. Rozmowy w oparciu o tekst bajek terapeutycznych z przedszkolnej Biblioteczki na kółkach:
  • „Wypożyczalnia skrzydeł” I. Płachto
  • „Wielka księga wartości” E. Pons
  • „Siedem łóżek malutkiej Popielicy” M. Soma
  • „Idealna chwila” M. Soma
  • „ A Królik słuchał” C. Doerrfeld
  • „Zupa” S. Icern
  • „Elmer – słoń w kratkę” D. Mckee
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników.
  • Zachęcanie dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności podczas prac zespołowych, grupowych, w parach, wspierania się w tych działaniach, przestrzegania zasad obowiązujących w przedszkolu. Pomaganie młodszym i potrzebującym wsparcia. Dyżury.
  • „Bal maskowy” – wspólne zabawy, tance i konkursy.
  • Celebrowania Dnia Kobiet – nauka okazywania szacunku i składania życzeń. Najważniejsza kobieta w moim życiu – wypowiedzi w rundce.
  • „Dzień kolorowej skarpetki” – Światowy Dzień Zespołu Downa. Oglądanie filmu edukacyjnego o ludziach z zespołem Downa, swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o film i doświadczenia własne.
  • „Galante sprzątanie” udział w akcji, inspiracja do zmiany nawyków, wspólne sprzątanie terenu w okolicy przedszkola, rozmowy nt. dbania o przyrodę.
  • Wycieczka do muzeum sztuki - Wdrażanie do przestrzegania zasad podczas wycieczek autokarowych. Wymienia i przestrzega zasady obowiązujące w miejscach publicznych (3,4,5,6 latki). Omówienie zasad obowiązujących podczas wycieczki autokarowej, - omówienie zasad zachowania się w miejscu publicznym, - scenki dramowe,

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.

  • Rozwijanie zainteresowań dzieci otaczająca przyrodą ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmianę pory roku. Wzbogacanie wiedzy nt. zmian zachodzących w przyrodzie wiosną (obserwacje, szkice), oglądanie plansz, filmów przyrodniczych, praca z pomocami kącika przyrodniczego „Rozwój hiacynta, „Budowa kwiatu”, „Wiosenne kwiaty”. Oglądanie naturalnych okazów hiacyntów.
  • Rozmowa o wiośnie w oparciu o opowiadanie pt. „O żółtym tulipanie” M. Różyckiej, „Jak chomik szukał wiosny”.
  • „Odejdź Marzanno” – zapoznanie z tradycjami związanymi z nadejściem wiosny,
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab w poznanych paradygmatach MA,MO, …GA, GU... Ćwiczenia z wykorzystaniem pudełek sylabowych, kart, obrazków.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter, głosek metodą pt. „Skuteczne zdziwienie wyzwalające myślenie”. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu - powiazanie obrazu dźwiękowego głoski z obrazem graficznym litery - konstruowanie liter z wykorzystaniem klocków - zabawy w kodowanie wyrazów z wykorzystaniem dzięwiekoznaków
  • Ćwiczenia analizy i syntezy głosowej z wykorzystaniem zabaw językowych np. Gdy usłyszysz głoskę „o” tupnij, zabawa w roboty.
  • Zabawy matematyczne utrwalające kierunki lewa-prawa, góra-dół z wykorzystaniem chusty animacyjnej, gumy, patyczków. Praca edukacyjna z pomocami dydaktycznymi z kącika matematycznego, kartami pracy.

W zakresie edukacji artystycznej

  • wycieczka do Muzeum Sztuki na warsztaty pt. ”Leniwy malarz”. Tworzenie w glinie, poznanie różnorodnych technik plastycznych.
  • Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik:
  • „Hiacynt” – z wykorzystaniem farb i słomek
  • „Kolorowa skarpetka” – malowanie pastelami
  • „Tulipany na dzień kobiet”
  • „Przebiśnieg” – praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych
  • Zabawy z instrumentami – wystukiwanie rytmów do znanych utworówo dziecięcych oraz muzyki klasycznej
  • „Przyszła do nas wiosna” – nauka piosenki
  • „Wiosna tuż tuż” – malowanie pejzażu wiosennego do muzyki A, Vivaldiego
  • „Krokus” – z wykorzystaniem kredek pastelowych, mazaków i foli aluminiowej.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego zakładania i zdejmowania butów podczas przebierania się na gimnastykę, spacer, wyjście do ogrodu. Ćwiczenia z wykorzystaniem montessoriańskich ramek. Nauka sznurowania, zaplatania. Zachęcanie dzieci do wspólnego opiekowania się rówieśnikami i pomagania sobie nawzajem.
  • Doskonalenie umiejętności relaksowania się i wyciszania się, rozmowy nt. potrzeby odpoczynku. Lekcje ciszy wg M. Montessori, Król ciszy.
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez podejmowanie działań typu: obrysowywanie kształtów, wodzenie w piasku kształtów liter i cyfr.
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad podczas pobytu w ogrodzie.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/III.
  • Joga dla dzieci – z wykorzystaniem filmów instruktażowych wyświetlanych na tablicy multimedialnej.

W zakresie współpracy z rodzicami

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.
  • Zabawy sportowe przeprowadzone przez tatę Elizy w ogrodzie przedszkolnym.