Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Stosowanie się do kodeksu grupy w odniesieniu do życia codziennego grupy.
  • Omawianie sytuacji konfliktowych, w grupie.
  • Wypracowanie z dziećmi zasad korzystania z przyborów toaletowych: korzystania z mydła, papierów do rąk, papieru toaletowego, suszarki do rąk.
  • Rozmowy z dziećmi na temat bezpieczeństwa podczas wykonywania czynności higienicznych w łazience.
  • Działania profilaktyczne – nakierowanie uwagi dzieci na systematyczne mycie rąk, szczególnie przed posiłkami i po korzystaniu z toalety - rozmowa kierowana, praca plastyczna – odrysowywanie dłoni, przekształcanie konturów dłoni.
  • Nauka chodzenia w parach- spacerowanie w ogrodzie przedszkolnym w parach. Wdrażanie dzieci do chodzenia w parach wcześniej ustalonych przez nauczyciela : dziecko starsze z młodszym.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielności -pokaz jak zapinać guziki w swetrze, kurtce lub jak zapinać suwak w bluzie i kurtce.
  • Dalsze wdrażanie dyżurowania dzieci : kącik plastyczny czytelniczy, pomoc nauczyciela,
  • łazienka, kwiaty itp.
  • Ćwiczenia podczas ubierania się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
  • Rozmowy indywidualne na temat granic- ,, Co mi się nie podoba w zachowaniu innych osób do mnie?”,, Lubię gdy …”
  • Rozmowa na temat opowiadania ,,Odważny Jasio”- rozmowa na temat asertywności i stawiania swoich granic.
  • Rozmowy na temat rodziny dziecka –wspólnych zainteresowań- filmy, czytanie książek wychodzenie ulubionych miejsc
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Słuchanie wypowiedzi innych w kontaktach indywidualnych i na forum grupy.
  • Praca w grupach tworzenie różnorodnych budowli z klocków, tworzenie plakatów.
  • Współpraca w grupie układanie różnych zagadek słownych.
  • Wdrażanie do współpracy w codziennych zajęciach edukacyjnych
  • Oglądanie prezentacji na temat ,, Zwierzęta zapadające w sen zimowy”
  • Układanie rytmów wykorzystując kolorowe pomponiki- praca z obrazkiem
  • Dokańczanie zaczętego rytmu, wskazywanie czego brakuje w danym rytmie tworzenie własnego rytmu
  • Karty pracy- malowanie liter według instrukcji.
  • Ćwiczenia słuchowe wskazywanie sylaby na planszy tyle razy ile dziecko ją usłyszy
  • Dokańczanie wyrazów na podaną sylabę.
  • Odczytywanie sylab- w rozsypance wyrazowej.
  • Rysowanie rysunku według instrukcji nauczyciela
  • Wskazywanie dołu ,góry ,prawej lewej strony kartki
  • Praca z instrukcją układanie różnorodnych wzorów według instrukcji
  • Układanie wyciętych strzałek na kartce według instrukcji nauczyciela- góra ,dół, prawa, lewa
  • Praca z metodą skuteczne zdziwienia litera ,,A” i ,,M”
  • Poznanie najciekawszych bajek świata rozmowa na temat wysłuchanych tekstów.
  • Tworzenie swojego opowiadania na podstawie obrazka, zdjęcia itp.
  • Profilaktyka logopedyczna- ćwiczenia oddechowe- faza wdechowa i wydechowa- piłeczki do tenisa stołowego, ćwiczenia artykulacyjne- wierszyki logopedyczne, ćwiczenia słuchu fonematycznego, ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Tworzenie ilustracji do wysłuchanych książek.
  • Tworzenie książek według własnego pomysłu.
  • Tworzenie książki na temat czystości wody wykorzystując materiały plastyczne.
  • Prace plastyczne na temat jesieni- malowanie farbami, wyklejanie papierem kolorowym , bibułą.
  • Tworzenie prac plastycznych związanych ze zwierzętami zapadającymi w sen zimowy
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Doskonalenie przejścia po równoważni, po linii, sznurku położonej na dywanie.
  • Przechodzi tor przeszkód stworzony z zadań związanych z czworakowaniem i przejściem po równoważni- ławeczce.(zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych – luty) Pokaz, instrukcja słowna.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy gimnastyczne.
Współpraca z rodzicami
  • Zajęcia integracyjne z rodzicami,, W krainie jesieni”
  • Organizacja urodzin dzieci.
  • Projekt Tusia,, Rośliny lecznicze”
  • Akcja charytatywna dla zwierząt z interwencji - zbiórka karmy, kocyków.