Wrzesień
Treści edukacyjno – wychowawcze
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
- Stosowanie się do kodeksu grupy w odniesieniu do życia codziennego grupy.
- Omawianie sytuacji konfliktowych, w grupie.
- Wypracowanie z dziećmi zasad korzystania z przyborów toaletowych: korzystania z mydła, papierów do rąk, papieru toaletowego, suszarki do rąk.
- Rozmowy z dziećmi na temat bezpieczeństwa podczas wykonywania czynności higienicznych w łazience.
- Działania profilaktyczne – nakierowanie uwagi dzieci na systematyczne mycie rąk, szczególnie przed posiłkami i po korzystaniu z toalety - rozmowa kierowana, praca plastyczna – odrysowywanie dłoni, przekształcanie konturów dłoni.
- Nauka chodzenia w parach- spacerowanie w ogrodzie przedszkolnym w parach. Wdrażanie dzieci do chodzenia w parach wcześniej ustalonych przez nauczyciela : dziecko starsze z młodszym.
- Wdrażanie dzieci do samodzielności -pokaz jak zapinać guziki w swetrze, kurtce lub jak zapinać suwak w bluzie i kurtce.
- Dalsze wdrażanie dyżurowania dzieci : kącik plastyczny czytelniczy, pomoc nauczyciela,
- łazienka, kwiaty itp.
- Ćwiczenia podczas ubierania się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
- Rozmowy indywidualne na temat granic- ,, Co mi się nie podoba w zachowaniu innych osób do mnie?”,, Lubię gdy …”
- Rozmowa na temat opowiadania ,,Odważny Jasio”- rozmowa na temat asertywności i stawiania swoich granic.
- Rozmowy na temat rodziny dziecka –wspólnych zainteresowań- filmy, czytanie książek wychodzenie ulubionych miejsc
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
- Słuchanie wypowiedzi innych w kontaktach indywidualnych i na forum grupy.
- Praca w grupach tworzenie różnorodnych budowli z klocków, tworzenie plakatów.
- Współpraca w grupie układanie różnych zagadek słownych.
- Wdrażanie do współpracy w codziennych zajęciach edukacyjnych
- Oglądanie prezentacji na temat ,, Zwierzęta zapadające w sen zimowy”
- Układanie rytmów wykorzystując kolorowe pomponiki- praca z obrazkiem
- Dokańczanie zaczętego rytmu, wskazywanie czego brakuje w danym rytmie tworzenie własnego rytmu
- Karty pracy- malowanie liter według instrukcji.
- Ćwiczenia słuchowe wskazywanie sylaby na planszy tyle razy ile dziecko ją usłyszy
- Dokańczanie wyrazów na podaną sylabę.
- Odczytywanie sylab- w rozsypance wyrazowej.
- Rysowanie rysunku według instrukcji nauczyciela
- Wskazywanie dołu ,góry ,prawej lewej strony kartki
- Praca z instrukcją układanie różnorodnych wzorów według instrukcji
- Układanie wyciętych strzałek na kartce według instrukcji nauczyciela- góra ,dół, prawa, lewa
- Praca z metodą skuteczne zdziwienia litera ,,A” i ,,M”
- Poznanie najciekawszych bajek świata rozmowa na temat wysłuchanych tekstów.
- Tworzenie swojego opowiadania na podstawie obrazka, zdjęcia itp.
- Profilaktyka logopedyczna- ćwiczenia oddechowe- faza wdechowa i wydechowa- piłeczki do tenisa stołowego, ćwiczenia artykulacyjne- wierszyki logopedyczne, ćwiczenia słuchu fonematycznego, ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej.
W zakresie edukacji artystycznej
- Tworzenie ilustracji do wysłuchanych książek.
- Tworzenie książek według własnego pomysłu.
- Tworzenie książki na temat czystości wody wykorzystując materiały plastyczne.
- Prace plastyczne na temat jesieni- malowanie farbami, wyklejanie papierem kolorowym , bibułą.
- Tworzenie prac plastycznych związanych ze zwierzętami zapadającymi w sen zimowy
W zakresie edukacji zdrowotnej
- Doskonalenie przejścia po równoważni, po linii, sznurku położonej na dywanie.
- Przechodzi tor przeszkód stworzony z zadań związanych z czworakowaniem i przejściem po równoważni- ławeczce.(zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych – luty) Pokaz, instrukcja słowna.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy gimnastyczne.
Współpraca z rodzicami
- Zajęcia integracyjne z rodzicami,, W krainie jesieni”
- Organizacja urodzin dzieci.
- Projekt Tusia,, Rośliny lecznicze”
- Akcja charytatywna dla zwierząt z interwencji - zbiórka karmy, kocyków.
