Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Działania wspierające adaptację dzieci: nawiązanie kontaktu, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, aktywizowanie do działań z grupą i indywidualnych.
  • Wspólne wypracowywanie i omawianie zasad obowiązujących w grupie.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z pomocy dydaktycznych/materiałów plastycznych dostępnych w grupie.
  • Przydzielanie dzieciom ról dyżurnych (systematyczne omawianie obowiązków i zadań osób dyżurujących). – elementy Planu Daltońskiego.
  • Wypowiedzi dzieci na temat swojego samopoczucia z wykorzystaniem np. emblematów uczuć.
  • Zabawy integracyjne mające na celu poznanie swoich imion, nawiązanie kontaktów z rówieśnikami, przeżywania pozytywnych emocji np.: „Witam na spotkaniu wszystkich”, „Leci komar”, „Kto tak jak ja…”, „ Imię i gest”.
  • Nauka ustawienia, przemieszczania się parami, ustawienia w kręgu.
  • Wspieranie dzieci z trudnościami adaptacyjnymi poprzez rozmowy, czytanie bajek i opowiadań terapeutycznych np.: „Misiulek sam w przedszkolu”.
  • Rozmowy psychoedukacyjne dotyczące przeżywanych emocji towarzyszących dzieciom w relacjach z rówieśnikami – „Jak pocieszyć kolegę?”, „Jak poradzić sobie ze smutkiem i lękiem w pierwszych dniach w przedszkolu”,  „Jak dołączyć do zabawy”
  •  „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi nt. talentów w oparciu o opowiadanie pt. „Kropka” Reynoldsa, zabawy integrujące grupę.
  • „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, określanie liczebności grupy, powtarzanie kolejności dni tygodnia.
  • Ćwiczenia wspierające sprawność aparatu mowy – zabawy artykulacyjne.
  • Ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej w zabawach grupowych np.: „Co masz na obrazku?”, Czego Baba Jaga zapomniała”,
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, prawidłowego wymawiania i odczytywania głosek „A, O”. Ćwiczenia z szorstkimi literami, wyklejanie literowych puzzli, zabawy językowe: np.: „Co słyszysz na początku słowa Auto, Oko itp.”, kreślenie liter na tackach z kaszą manną, w liniaturze w powietrzu, na dywanie, układanie modelu graficznego głosek za pomocą kasztanów, żołędzi, pestek.
  • Nazywanie, utrwalanie nazw części ciała – odrysowywanie postaci człowieka, zgadywanki, zabawy ruchowe, działania plastyczne.
  • Ćwiczenia orientacji przestrzennej, posługiwanie się pojęciami: za, obok, przed, pod, nad, na, w z wykorzystaniem woreczków, robota edukacyjnego.
  • Ćwiczenia przeliczanie, przyporządkowania cyfry do zbioru z wykorzystaniem liczmanów dostępnych w grupie oraz zgromadzonych przez dzieci naturalnych darów przyrody: szyszki, żołędzie, kasztany.
  • Poznawanie kolorów podstawowych poprzez codzienne zabawy, utrwalanie nazw kredek, farb, otaczających przedmiotów, kolorów przyrody.
  • Poznawanie figur geometrycznych: koło, kwadrat. Odrysowanie, przekształcanie figur.
  • Segregowanie darów Jesieni, przeliczanie, określanie i oznaczanie ich liczebności, - zabawy matematyczne : „Magiczna liczba siedem” - ćwiczenia prawidłowego przeliczania i nazywania cyfr.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Wspólne śpiewanie „Hymnu przedszkolaka”.
  • Twórcze prace plastyczne: Mój proporczyk” – odciskanie pomalowanej farbą dłoni, ozdabianie proporczyków według własnych pomysłów, „Kropka” – stemple kółek i malowanie farbami, „Owoce z sadu” – wyklejanie konturu kulkami bibuły, malowanie farbami, „Drzewa owocowe” –  malowanie farbami, wylepianie z plasteliny, kolorowanie kredkami, wyklejanie wydzieranką, „Figury” – przekształcanie figur.
  • Nauka piosenek: „Jabłuszko rumiane”, „Płyną chmurki, płyną mgiełki”, „Kolory jesieni”
  • Ćwiczenie ustawiania się w kręgu, w parach przy piosenkach „Chodźcie do koła”,  „Wszyscy są witam was”, „Witam na spotkaniu wszystkich”, „Koło, koło toczy się wesoło”, „Idziemy na spacerek”

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego mycia rąk zgodnie z wytycznymi MZ, przestrzegania zasad higieny.
  • Wdrażanie do samodzielnego ubierania się i zmiany obuwia.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej na świeżym powietrzu podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym - ćwiczenia koordynacji, równowagi, prawidłowej postawy ciała, wyczucia przestrzeni np. skłony, przysiady, bieg z omijaniem drzew.
  • Ćwiczenia wyciszające w czasie relaksu – spacer z rekwizytem - piórko, oglądanie książeczek z zachowaniem ciszy, słuchanie opowiadań czytanych przez n-la.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/IX.

W zakresie współpracy z rodzicami

  • Zebranie informacyjne z rodzicami.
  • ”Leśni przyjaciele kotki Tusi” - jesienne warsztaty integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym (zabawy ruchowe przy muzyce, wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem darów jesieni „Sowa”, „Jeżyk”, „Wiewiórka”.
  • Współudział rodziców w realizacji spotkań rodzinnych z kotką Tusią odwiedzającą dzieci w ich domach.
  • Konsultacje indywidualne z rodzicami.
  • Rozmowy indywidualne dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.