Wrzesień
Treści edukacyjno – wychowawcze
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji i przeżyć podczas słuchania bajek, opowiadań,, Bezpieczeństwo na ulicy”, ,, Zakochany Kundel”.
- Poznanie kącików zabaw w sali-nowe dzieci- zabawy tematyczne inicjowane przez nauczyciela.
- Poznanie przedszkola- sale grup, szatnia, sala gimnastyczna, ogród przedszkolny- nowe dzieci- zwiedzanie przedszkola.
- Kodeks grupowy - ustalenie zasad panujących w grupie i stosowanie się do nich
- Poznanie imion osób pracujących w grupie- nowe dzieci.
- Poznanie imion dzieci uczęszczających do grupy- nowe dzieci.
- Ustalenie zasad odpowiedniego zachowania się przy stole,i stosowanie się do nich .
- Obchodzenie Dnia przedszkolaka-wykonywanie prac plastycznych związanych z przedszkolem, rozmowy na temat ,, Co by było, gdyby nie było przedszkola, rozdawanie dzieciom kolorowych balonów, zabawy taneczne.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego – rozpoznawanie dźwięków i szmerów z otoczenia, wystukiwanie podanego rytmu.
- Wyklaskiwanie usłyszanych rytmów-i powtarzanie ich.
- Wyodrębnianie sylab w wyrazach, głosek w nagłosie (dla starszych dzieci).
- Zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia
- Powtórzenie w języku angielskim zwrotów grzecznościowych(proszę, dziękuje tp).
- Nauka piosenki ,, Hello”-w języku angielskim.
- Nauka słów związanych z zabawkami ( lalka, samochód, piłka itd.) w języku angielskim.
- „Zaczynam się orientować, która ręka jest lewa, która prawa. Co jest przede mną, co za mną, co w górze”- stosunki przestrzenne.
- Co by było, gdyby” – zabawa twórcza, wymyślanie odpowiedzi na pytania co by było, gdyby samochody potrafiły mówić?, miały kwadratowe koła?.
- Zapoznanie z podstawowymi figurami geometrycznymi: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
- ,, Zaczarowane figury”-przekształcanie figur geometrycznych- w formie plastycznej.
- Segregowanie różnorodnych przedmiotów- wg dwóch wielkości i kształtu- wyszukiwanie różnic-tworzenie zbiorów.
- Wprowadzanie samogłosek- ,, A” ,,O”, ,,E”
W zakresie edukacji artystycznej.
- ,, Kolorowe figury”-malowanie farbami figur geometrycznych.
- „Sygnalizator świetlny” – papieroplastyka.
- „Zebra” – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru
- Ekspresja plastyczna - przekształcanie realistycznego obrazu pojazdów w obrazy pojazdów niespotykanych na świecie rozwijanie twórczej ekspresji dzieci próby wymyślania nazw dla nowych pojazdów.
- ,, Zaczarowane figury geometryczne”- przekształcanie figur geometrycznych- w formie plastycznej.
- Rysowanie pod dyktando” – wykonanie portretu kolegi.
- Nauka piosenki ,, Jestem sobie przedszkolaczek”.
- Nauka hymnu ,, Dzień przedszkolaka”.
- Zabawa taneczna „Podaj rękę partnerowi” .
- Zabawa muzyczno – ruchowa „Zapamiętaj swoją parę”.
- Odgrywanie scenek ,, W przedszkolu”- zabawy parateatralne.
- Prace plastyczne z okazji dnia kropki.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
- Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego - drabinki, huśtawki itp.
- Zabawy i ćwiczenia ruchowe- doskonalenie, płynności ruchu, wyczucia własnego ciała w przestrzeni, ćwiczenia gimnastyczne ogólno-rozwojowe, wdrażanie dzieci do samodzielnych działań na rzecz własnego zdrowia.
- Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych.
- Rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas wycieczek przedszkolnych
Współpraca z rodzicami.
- Zajęcia integracyjne z rodzicami „Jesienne zabawy”-zabawy z muzyką, zabawy z chusta animacyjna „Jesienne kolory”.Praca plastyczna-Jesienne duszki z materiału przyrodniczego.
- Zebranie z rodzicami.