Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji i przeżyć podczas słuchania bajek, opowiadań,, Bezpieczeństwo na ulicy”, ,, Zakochany Kundel”.
  • Poznanie kącików zabaw w sali-nowe dzieci- zabawy tematyczne inicjowane przez nauczyciela.
  • Poznanie przedszkola- sale grup, szatnia, sala gimnastyczna, ogród przedszkolny- nowe dzieci- zwiedzanie przedszkola.
  • Kodeks grupowy - ustalenie zasad panujących w grupie i stosowanie się do nich
  • Poznanie imion osób pracujących w grupie- nowe dzieci.
  • Poznanie imion dzieci uczęszczających do grupy- nowe dzieci.
  • Ustalenie zasad odpowiedniego zachowania się przy stole,i stosowanie się do nich .
  • Obchodzenie Dnia przedszkolaka-wykonywanie prac plastycznych związanych z przedszkolem, rozmowy na temat ,, Co by było, gdyby nie było przedszkola, rozdawanie dzieciom kolorowych balonów, zabawy taneczne.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego – rozpoznawanie dźwięków i szmerów z otoczenia, wystukiwanie podanego rytmu.
  • Wyklaskiwanie usłyszanych rytmów-i powtarzanie ich.
  • Wyodrębnianie sylab w wyrazach, głosek w nagłosie (dla starszych dzieci).
  • Zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia
  • Powtórzenie w języku angielskim zwrotów grzecznościowych(proszę, dziękuje tp).
  • Nauka piosenki ,, Hello”-w języku angielskim.
  • Nauka słów związanych z zabawkami ( lalka, samochód, piłka itd.) w języku angielskim.
  • „Zaczynam się orientować, która ręka jest lewa, która prawa. Co jest przede mną, co za mną, co w górze”- stosunki przestrzenne.
  • Co by było, gdyby” – zabawa twórcza, wymyślanie odpowiedzi na pytania co by było, gdyby samochody potrafiły mówić?, miały kwadratowe koła?.
  • Zapoznanie z podstawowymi figurami geometrycznymi: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
  • ,, Zaczarowane figury”-przekształcanie figur geometrycznych- w formie plastycznej.
  • Segregowanie różnorodnych przedmiotów- wg dwóch wielkości i kształtu- wyszukiwanie różnic-tworzenie zbiorów.
  • Wprowadzanie samogłosek- ,, A” ,,O”, ,,E”
W zakresie edukacji artystycznej.
  • ,, Kolorowe figury”-malowanie farbami figur geometrycznych.
  • „Sygnalizator świetlny” – papieroplastyka.
  • „Zebra” – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru
  • Ekspresja plastyczna - przekształcanie realistycznego obrazu pojazdów w obrazy pojazdów niespotykanych na świecie rozwijanie twórczej ekspresji dzieci próby wymyślania nazw dla nowych pojazdów.
  • ,, Zaczarowane figury geometryczne”- przekształcanie figur geometrycznych- w formie plastycznej.
  • Rysowanie pod dyktando” – wykonanie portretu kolegi.
  • Nauka piosenki ,, Jestem sobie przedszkolaczek”.
  • Nauka hymnu ,, Dzień przedszkolaka”.
  • Zabawa taneczna „Podaj rękę partnerowi” .
  • Zabawa muzyczno – ruchowa „Zapamiętaj swoją parę”.
  • Odgrywanie scenek ,, W przedszkolu”- zabawy parateatralne.
  • Prace plastyczne z okazji dnia kropki.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
  • Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego - drabinki, huśtawki itp.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe- doskonalenie, płynności ruchu, wyczucia własnego ciała w przestrzeni, ćwiczenia gimnastyczne ogólno-rozwojowe, wdrażanie dzieci do samodzielnych działań na rzecz własnego zdrowia.
  • Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych.
  • Rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas wycieczek przedszkolnych
Współpraca z rodzicami.
  • Zajęcia integracyjne z rodzicami „Jesienne zabawy”-zabawy z muzyką, zabawy z chusta animacyjna „Jesienne kolory”.Praca plastyczna-Jesienne duszki z materiału przyrodniczego.
  • Zebranie z rodzicami.