Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Działania wspierające adaptację dzieci: nawiązanie kontaktu, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, aktywizowanie do działań indywidualnych i grupowych.
  • Wspólne wypracowywanie i omawianie zasad obowiązujących w grupie.
  • Systematyczne omawianie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym i korzystania z dostępnych placów zabaw.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z pomocy dydaktycznych/materiałów plastycznych dostępnych w grupie.
  • Przydzielanie dzieciom ról dyżurnych (systematyczne omawianie obowiązków i zadań osób dyżurujących).
  • Wypowiedzi dzieci na temat swojego samopoczucia z wykorzystaniem emblematów uczuć.
  • Zabawy integracyjne mające na celu poznanie swoich imion, nawiązanie kontaktów z rówieśnikami, przeżywania pozytywnych emocji.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami z chustą animacyjną.
  • Czytanie opowiadania „Witamy po wakacjach” – rozmowa z dziećmi na temat ich samopoczucia i wrażeń z pobytu w przedszkolu.
  • Głośne czytanie dzieciom dziecięcej literatury: „Bajki nad bajkami”, „Baśnie 1000 i 1 nocy”, „Zwierzogród”, „Tupcio Chrupcio ma siostrę”, „Kot w butach”.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej.
  • Poznawanie samogłosek – zabawa „Ciasteczkowy potwór”.
  • Wprowadzenie określenia: para (ćwiczenia na liczmanach, wdrażanie do ustawienia się parami).
  • Poznanie i utrwalanie nazw figur geometrycznych: koła, kwadratu, prostokąta, trójkąta. Układanie konturów figur z guzików.
  • Przyporządkowywanie symboli do pór roku.
  • Ćwiczenia przeliczania z wykorzystaniem liczmanów.
  • Ćwiczenia wspierające sprawność aparatu mowy – zabawy artykulacyjne.
  • Obserwacja przyrody – dokumentowanie swoich spostrzeżeń w karcie obserwacji.
  • Ćwiczenia spostrzegania, poszerzanie wiedzy o świecie przyrody – praca paletą kontrolną
  • Przyporządkowywanie cieni do obrazków, kolorowanie zgodnie z odbiciem lustrzanym – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
  • Świętowanie Dnia Kropki – film edukacyjny „The Dot – Kropka”, działania plastyczne, zabawy ruchowe.
  • Świętowanie Dnia Przedszkolaka: wspólne śpiewanie hymnu, zabawy, pląsy przy muzyce, wręczenie medali i balonów.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Rysunek „Moje samopoczucie w przedszkolu”.
  • Malowanie farbami na dowolny temat.
  • Wyrabianie z masy solnej/plasteliny wg pomysłów dzieci.
  • Prace plastyczne „Radosny kotek” wykonane w ramach konkursu organizowanego przez Fundację Kocia Mama: rysowanie kredkami pastelowymi, wycinanie/składanie puzzle ze zdjęć kotów, tworzenie postaci kota z wyciętych z papieru części.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety, kulturalnego spożywania posiłków.
  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
  • Zabawy ruchowe z muzyką z serii „Porusz język, porusz ciało”, „Klanza”.
  • Zachęcanie dzieci do smakowania wszystkich potraw, spożywania posiłków w ciszy.
  • Rozmowy na temat sposobów szkodliwości hałasu, próby wyciszenia dzieci z wykorzystaniem rekwizytów np. klepsydra, pojemnik z wodą.
 W zakresie współpracy z rodzicami
  • Zebranie organizacyjne z rodzicami.
  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Spotkanie integracyjne z rodzicami i dziećmi w ogrodzie przedszkolnym: zabawy muzyczno-ruchowe, malowanie farbami (tempery) na płóciennych podobraziach, sadzenie cebulek wiosennych kwiatów.