Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Działania wspierające adaptację dzieci: nawiązanie kontaktu, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, aktywizowanie do działań z grupą i indywidualnych. (wykorzystanie np. literatury dziecięcej: opowiadanie „Pierwszy dzień w przedszkolu”, „Na wiejskim podwórku”, Polana cudów” Katarzyny Malik.).
  • Wspólne wypracowywanie i omawianie zasad obowiązujących w grupie.
  • Omawianie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym i korzystania z dostępnych sprzętów i placów zabaw.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z pomocy dydaktycznych/materiałów plastycznych dostępnych w grupie.
  • Przydzielanie dzieciom ról dyżurnych (systematyczne omawianie obowiązków i zadań osób dyżurujących). – elementy Planu Daltońskiego.
  • Wypowiedzi dzieci na temat swojego samopoczucia z wykorzystaniem np. emblematów uczuć.
  • Zabawy integracyjne mające na celu poznanie swoich imion, nawiązanie kontaktów z rówieśnikami, przeżywania pozytywnych emocji.
  • Świętowanie urodzin dzieci z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
  • Nauka ustawienia, przemieszczania się parami, ustawienia w kręgu.
  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej np. książki „Co jest w środku?”, „Leśne sprawy misia Adwokata” Ewy Ruszkiewicz, baśni 1000 i 1 nocy.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej (6 latki).
  • Wprowadzenie liter: A, U, praca ze wszystkimi samogłoskami – elementy metody symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania.  Pisanie liter po śladzie. Wypełnianie konturów liter kredkami.
  • Poznawanie figur geometrycznych: koło, kwadrat. Odrysowanie, przekształcanie figur.
  • Ćwiczenia orientacji przestrzennej, posługiwanie się pojęciami: za, obok, przed, pod, nad, na, w z wykorzystaniem woreczków, robota edukacyjnego.
  • Ćwiczenia spostrzegania, logicznego myślenia w działaniach związanych z odszukiwaniem różnic, określaniu przeciwieństw.
  • Ćwiczenia przeliczanie, przyporządkowania cyfry do zbioru z wykorzystaniem liczmanów dostępnych w grupie oraz zgromadzonych przez dzieci naturalnych darów przyrody: szyszki, żołędzie, kasztany.
  • Nazywanie, utrwalanie nazw części ciała – odrysowywanie postaci człowieka, zgadywanki, zabawy ruchowe, działania plastyczne.
  • Poznanie budowy drzewa: korzeń, pień, gałąź, konar, korona. Odczytywanie nazw części drzewa. Obserwacja drzew w ogrodzie przedszkolnym.
  • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. Nazywanie zjawisk atmosferycznych; mgła, babie lato, szron, deszcz.
  • Ćwiczenia wspierające sprawność aparatu mowy – zabawy artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze.
  • Poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Pory roku – praca zespołowa, układanie zdjęcia pór roku z wyciętych puzzli.
  • Działania grafomotoryczne: pisanie po śladzie, łączenie punktów. Działania manualne z wykorzystaniem mas plastycznych, kolorowego ryżu.
  • Działania edukacyjne na tablicy multimedialnej w programie „Diggipuzzle’, „Tablit”.
  • Świętowanie Dnia Kropki – film edukacyjny „The Dot – Kropka”, działania plastyczne, zabawy ruchowe.
  • Świętowanie Dnia Przedszkolaka: śpiewanie hymnu, zabawy muzyczno-ruchowe („Krasnoludek”, „Teraz tańcz i stop”, „Kto gotowy na przygody”)  działania plastyczne grupowe (ozdabianie metodą wydzieranki cyfr, odciskanie dłoni pomalowanej farbą) , wręczenie medali, wykorzystanie fotobudki wykonanej przez dzieci do wykonywania zdjęć.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Rysowanie wakacyjnych wspomnień.
  • Rysowanie swojego autoportretu.
  • Rysowanie drzewa.
  • Malowanie farbami np. jesiennego liścia, na dowolny temat.
  • Przekształcanie kształtów figur geometrycznych, kształtów liter.
  • Wyrabianie z masy solnej wg pomysłów dzieci.
  • Układanie kasztanów wg wzorów lub pomysłów dzieci.
  • Tworzenie korony drzew w jesiennych barwach – odciskanie palcami.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety, kulturalnego spożywania posiłków. Zapoznanie dzieci z zasadami korzystania  z wody i mydła.
  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
  • Zabawy ruchowe z muzyką z serii „Porusz język, porusz ciało”, „Kiedy gra muzyka”, „Orientuję się w otoczeniu”, zabawy Klanzy.
  • Zachęcanie dzieci do smakowania wszystkich potraw, spożywania posiłków w ciszy.
  • Rozmowy na temat sposobów szkodliwości hałasu, próby wyciszenia dzieci.
 W zakresie współpracy z rodzicami
  • Zebranie organizacyjne z rodzicami.
  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Spotkanie integracyjne z rodzicami i dziećmi w ogrodzie przedszkolnym: sadzenie cebulek kwiatów, wykonanie jesiennych koszyków z papieru.
  • Udział rodziców w akcji głośnego czytania dzieciom z wykorzystaniem literatury współczesnej.