Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Działania integracyjne z wykorzystaniem elementów Pedagogiki Zabawy, zabaw muzyczno-ruchowych, rozmów i zabaw grupowych np. przedstawianie się imieniem, wiekiem, zainteresowaniami.
  • Tworzenie i omawianie zasad współżycia w grupie, wizualizowanie zasad.
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad podczas działań higienicznych: odpowiednie zużywanie wody, mydła, ręczników, utrzymanie czystości w łazience.
  • Zapoznanie dzieci i wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu i zabaw w ogrodzie przedszkolnym. Poznanie i doświadczanie zmysłowe ścieżki sensorycznej.
  • Angażowanie dzieci do dyżurowania – poznanie obowiązków osób dyżurujących.
  • Szukanie rozwiązań sytuacji trudnej – sytuacja zaciśniętej pięści.
  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej np. „Brzydkie kaczątko”, „Tappi i wspaniałą przyjaźń”, „Trzy małe świnki”, „Synowie rybaka”, „Co w życiu ważne”, „Miasto kolumn”, .„Legenda o Warsie i Sawie”, „Siedem łózek malutkiej popielicy”. Wdrażanie dzieci do słuchania ze zrozumieniem. Rozmowy z dziećmi na tematy podejmowane w  wysłuchanych tekstach literackich.
  • Czytanie dzieciom książki „Co robią uczucia?” – wprowadzenie do projektu: Tydzień budowania relacji – rozmowa z dziećmi na temat przeżywanych emocji, tworzeni kręgu przyjaźni, gra integracyjna „Znajdź kogoś, kto…”. Tworzenie albumu grupowego z autoportretów dzieci.
  • Czytanie bajki psychoedukacyjnej „Czuciaki” – nazywanie swoich emocji, rozmowa na temat sposobu ich przezywania i radzenia sobie z nimi.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami chustą animacyjną.
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania podczas zabaw umiarkowanego hałasu.
  • Spotkanie z kotką Tusią – werbalizowanie mocnych stron dziecka. Poznanie kolejnego miejsca kultury w Łodzi np. pasaż Róży, ulica Piotrkowska.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Zapoznanie dzieci z kącikami tematycznymi w grupie. Wdrażanie do korzystania z pomocy dydaktycznych w sposób zgodny z przeznaczeniem.
  • Rysowanie postaci człowieka – obserwacja chwytu narzędzia pisarskiego.
  • Zabawy w tworzenie rymów z wykorzystaniem obrazków.
  • Odnajdywanie podobieństw i różnic między dziećmi – praca z lusterkami. Rysowanie swojej twarzy.
  • Wysłuchiwanie dźwięków z otoczenia, zabawy dźwiękonaśladowcze.
  • Wprowadzenie dźwiękoznaków: „A”, „M” metodą Skutecznego Zdziwienia: praca z ilustracją, tekstem literackim. Składanie puzzli literowych, wyodrębnianie głosek w nagłosie, poznawanie kształtu litery – kreślenie po konturach litery wypełnianie powierzchni kredkami.
  • Rozwiązywanie rebusów, odczytywanie wyrazów.
  • Ćwiczenia orientacji przestrzenno-kierunkowej z wykorzystaniem krzesełka: nazywanie części krzesła, umieszczanie misia pod, nad, za, przed, z boku, po prawej, po lewej stronie krzesła.
  • Zabawy z wizytówkami – poznawanie, przeliczanie liter. Kolorowanie kształtu litery, przekształcanie kształtu wybranej litery.
  • Nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadchodzącą jesienią – film edukacyjny „Jesień i Kazio”.
  • Czytanie dzieciom książki „Leśne sprawy Misia adwokata” – poznawanie pracy adwokata.
  • Poznawanie właściwości wody, nazw zbiorników wodnych: morze, ocean, staw, jezioro. Czytanie tekstu literackiego „Orka w wannie” – uświadamianie dzieciom wartości wody.
  • Świętowanie Dnia Przedszkolaka – zabawy muzyczno-ruchowe, quiz sprawdzający wiedzę dzieci o przedszkolu, układanie mandali z naturalnych okazów przyrody np.  liści, patyków, kasztanów, orzechów, kamieni.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Nauka piosenek: „Lubię tu być”, „Hymn przedszkolaka”, „Podajmy sobie ręce”.
  • Praca plastyczna „Drzewo w kropki”.
  • Praca plastyczna „Drzewo” wykonana z papierowych kół.
  • Tworzeni opasek na przywitanie jesieni: kolorowanie, wycinanie.
  • Tworzenie wspólnie z rodzicami domków dla owadów z rolek tekturowych i darów jesieni: szyszek, trzciny, liści…
  • Tworzenie jeżą z ziemniaka z wykorzystaniem wykałaczek, ziaren słonecznika, patyczków.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Spacery po okolicy przedszkola – poznawanie okolicy, odczytywanie nazw ulic, zabawy ruchowe na pobliskiej górce, zbieranie skarbów jesieni: liści, kasztanów, żołędzi.
  • Wdrażanie do systematycznego picia wody.
  • Nauka samodzielnego przygotowywania kanapek. Wdrażanie do próbowania nowych potraw, poznawania nowych smaków, kulturalnego zachowania się przy stole.
  • Zabawy ruchowe z muzyką  z serii „Porusz język, porusz ciało”.
  • Zajęcia z rytmiki: ćwiczenia rytmiczne, nauka śpiewania.
  • Działania wyciszające: rysowanie, kreślenie, łączenie kropek przy muzyce.
  • Zabawy masami sensorycznymi: masa solna, kulki hydrożelowe, piasek kinetyczny.
  • Ćwiczenia oddechowe.
 W zakresie współpracy z rodzicami
  • Zebranie informacyjno-organizacyjne z rodzicami.
  • Spotkanie z ekspertem – Panią Aleksandrą w ramach poznawania zawodów: adwokat.
  • Spotkanie integracyjne z rodzicami i dziećmi w ogrodzie przedszkolnym.
  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.