Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego 
  • Wspieranie dzieci z trudnościami adaptacyjnymi poprzez rozmowy, czytanie bajek i opowiadań terapeutycznych: „Fajnie, że ktoś wymyślił przedszkole”, „Karolek nie chce iść do przedszkola”, „O zajączku co szukał przyjaciela”.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji towarzyszących dzieciom 
    w przedszkolu- realizacja scenariuszy z projektu „Czuciaki z krainy emocji” z Bliżej Przedszkola. Rozmowy w oparciu o tekst, robienie ilustracji do bajki, tworzenie książeczki do każdej omawianej emocji. 
  • Wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci poprzez zastosowanie bajkoterapii oraz elementów edukacji przyrodniczej w oparciu o świat jesiennego lasu – realizacja scenariuszy z innowacji pedagogicznej „Przygody Jeżyka Boromirka – jesienna podróż przez emocje” 
  • „Tydzień Dobrych Relacii”- promowanie empatii, wzajemnego szacunku oraz budowanie trwałych więzi w społeczności przedszkolnej poprzez gry i zabawy integracyjne, bajki psychoedukacyjne, rozmowy, działania plastyczne. 
  • Aktywizowanie starszych dzieci do opieki nad maluszkami, wyznaczanie dyżurnych wg idei Planu Daltońskiego, 
  • Stosowanie zabaw integrujących grupę: „Mam na imię…”, „Tusia w kole”, „Czuję się…”, „Witaj kolego”, „Powiedz coś miłego”, „Chodźcie do koła”, 
  • Tworzenie klasowego kodeksu zasad, rozmowy nt. przestrzegania zasad obowiązujących 
    w przedszkolu, pełnienie przez dzieci dyżurów, dbanie o ład i porządek w kącikach zainteresowań, 
  • „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi nt. talentów w oparciu o opowiadanie pt. „Kropka” 
    Reynoldsa ”, zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem chusty animacyjnej, gumy animacyjnej. 
  • „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym, tworzenie jesiennych mandali z wykorzystaniem darów jesieni. 
  • ”Jesienne wariacje” zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, wykonywanie pracy plastycznej „Jesienne pejzaże” z wykorzystaniem darów jesieni z ogrodu przedszkolnego. 
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 
  • Wzbogacanie wiedzy i umiejętności dzieci na temat znajomości kolorów podstawowych poprzez codzienne zabawy, utrwalanie nazw kredek, farb, otaczających przedmiotów, kolorów przyrody, 
  • Zabawy z chusta animacyjną utrwalające nazwy kolorów, karty pracy, prace plastyczne, 
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozpoznawanie przez dzieci swoich wizytówek, „Wagoniki z imionami” – zabawa ruchowa z wizytówkami. 
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego- układanie historyjek obrazkowych, analizowanie treści przedstawionych na obrazkach, kończenie opowiadania np.: „Dawno temu…”, tworzenie własnych historyjek. 
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci otaczająco przyrodą oraz jej zmianami w związku ze zmianą pory roku poprzez obserwacje, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, szkice z natury, oglądanie filmów przyrodniczych. Udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kubusiowi Przyjaciele Natur” -Na tropie zmian klimatycznych. 
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, prawidłowego wymawiania i odczytywania głosek „A, O, U”. Ćwiczenia z szorstkimi literami, wyklejanie literowych puzzli, zabawy językowe: „Co słyszysz na początku słowa OKO itp.”, kreślenie liter na tackach z kaszą manną, w liniaturze,w powietrzu, na dywanie, 
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego korzystania z aparatu artykulacyjnego-ćwiczenia oddechowe  z rekwizytami (słomka, piórko, piłeczka pingpongowa), gimnastyka buzi i języka, łamańce językowe. „Urodziny zajączka Henia”- opowiadanie logopedyczne 
  • „Dzień jabłka” – polisensoryczne poznanie owocu, oglądanie, wąchanie, smakowanie różnych gatunków jabłek, poznanie ich nazw , budowy.  
W zakresie edukacji artystycznej 
  • Wspólne śpiewanie „Hymnu przedszkolaka”,
  • Prace twórcze – plastyczne: „Jesienne drzewo” – malowanie farbami z wykorzystaniem patyczków higienicznych, „Przekształcenia kropki” – czarownie z kół origami, „Mój portret” – praca przestrzenna, „Jabłko”– praca z wykorzystaniem masy solnej, wieczka od słoika oraz kolorowych guzików. 
W zakresie edukacji zdrowotnej 
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego mycia rąk zgodnie z wytycznymi MZ, przestrzegania zasad higieny 
  • Oglądanie filmu edukacyjnego pt. „Myszka w paski – jak dokładnie myć ręce?”, 
  • Rozmowy, pogadanki, karty pracy na temat przestrzegania zasad higieny, 
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane, 
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez korzystanie z różnorodnego materiału plastycznego (kredki, ołówki, nożyczki, pędzle ), zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt, porządkowanie miejsca pracy i zabawy 
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/IX. 
W zakresie współpracy z rodzicami 
  • Zebranie ogólno-informacyjne z rodzicami, 
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu. 
  • „Jesienne pejzaże”-” - warsztaty integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym.