Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień

Treści edukacyjno – wychowawcze

 W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji towarzyszących dzieciom w przedszkolu.
  • Aktywizowanie starszych dzieci do opieki nad maluszkami, wyznaczanie dyżurnych wg idei Planu Daltońskiego.
  • Wspieranie dzieci z trudnościami adaptacyjnymi poprzez rozmowy, czytanie bajek i opowiadań terapeutycznych: „Fajnie, że ktoś wymyślił przedszkole”, „Karolek nie chce iść do przedszkola”, „Kangurek Maciuś”-bajka o lęku separacyjnym.
  • Stosowanie zabaw integrujących grupę: „Mam na imię…”, „Tusia w kole”, „Czuję się…”, „ Do kółeczka wołam Was”, „Powiedz coś miłego”.
  • Tworzenie grupowego kodeksu zasad, rozmowy nt. przestrzegania zasad obowiązujących w przedszkolu, pełnienie przez dzieci dyżurów, dbanie o ład i porządek w kącikach zainteresowań.
  • „Dzień kropki” – rozmowa z dziećmi nt. talentów w oparciu o opowiadanie pt. „Kropka” Reynoldsa, zabawy integrujące grupę.
  • „Dzień przedszkolaka” – celebrowanie święta przedszkolaka, wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • ”Sowy” - zajęcia integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym zabawy ruchowe przy muzyce, z chustą animacyjną, wykonywanie pracy technicznej „Sowy”.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Wzbogacanie wiedzy i umiejętności dzieci na temat znajomości kolorów podstawowych poprzez codzienne zabawy, utrwalanie nazw kredek, farb, otaczających przedmiotów, kolorów przyrody.
  • Zabawy z chusta animacyjną utrwalające nazwy kolorów, karty pracy, prace plastyczne.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozpoznawanie przez dzieci swoich wizytówek, „Wagoniki z imionami” – zabawa ruchowa z wizytówkami.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, prawidłowego wymawiania i odczytywania głosek „A, O, U”. Ćwiczenia z szorstkimi literami, wyklejanie literowych puzzli, zabawy językowe: „Co słyszysz na początku słowa OKO itp.”, kreślenie liter na tackach z kaszą manną, w liniaturze w powietrzu, na dywanie.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego- układanie historyjek obrazkowych, analizowanie treści przedstawionych na obrazkach, kończenie opowiadania np.: „Dawno temu…”, tworzenie własnych historyjek.
  • Kształtowanie nawyków prozdrowotnych, poznawanie owoców i warzyw  oraz ich znaczenia w codziennej diecie, tworzenie warzywnych cudaków, segregowanie na dwie grupy „owoce-warzywa”, poznawanie warzyw i owoców za pomocą zmysłów : dotyku, smaku, węchu.
  • „Dzień jabłka” – polisensoryczne poznanie owocu, oglądanie, wąchanie, smakowanie różnych gatunków jabłek, poznanie ich nazw np. : Ligol, Papierówka, Reneta, Antonówka.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Wspólne śpiewanie „Hymnu przedszkolaka”.
  • Warsztaty muzyczne prowadzone przez J. Tarczyńskiego rozwijające ekspresje muzyczną.
  • Prace twórcze – plastyczne: „Przekształcenia kropki” – czarownie z kół origami, „Jabłko” – malowanie farbami, „Mój portret” – rysowanie pastelami. „Kotek”-malowanie farbami na różnych fakturach .
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego mycia rąk zgodnie z wytycznymi MZ, przestrzegania zasad higieny.
  • Rozmowy, pogadanki, karty pracy na temat przestrzegania zasad higieny.
  • Udział w projekcie Edukacyjno-Wychowawczym „Sekrety dobrego zachowania”-słuchanie bajki edukacyjnej „ Czerwony nosulek” Agaty Bober, rozmowa na temat higieny nosa, inspirowana opowiadaniem.
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez korzystanie z różnorodnego materiału plastycznego (kredki, ołówki, nożyczki, pędzle), zwracanie na prawidłowy chwyt, porządkowanie miejsca pracy i zabawy.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/IX.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Zebranie ogólno-informacyjne z rodzicami.
  • „ Sowy ” - warsztaty integracyjne z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.