Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Rozwijanie świadomości uczuć, poprzez słuchanie bajek terapeutycznych np. „Elmer, słoń w kratkę” David McKee.
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników.
  • „Zaświeć się na niebiesko” – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Słuchanie bajki edukacyjnej "Niebieskie światło Leo" www.mafibyann.pl. Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące treści opowiadania oraz doświadczenia własne. Oglądanie teatrzyku z wykorzystaniem pacynek ”Bajka o Misiu Autysiu” Izabeli Suchy.
  • Doskonalenie umiejętności współpracy poprzez gry i zabawy ruchowe, stolikowe. Współpracowanie w parach i małych zespołach podczas codziennych aktywności.
  • Kształtowanie umiejętności podziału zachowań na pozytywne i negatywne. „ Złe zachowania”-słuchanie opowiadania I. Salach. Rozmowa inspirowana treścią opowiadania. Układanie emotek uśmiechniętych i smutnych do odpowiednich sytuacji przedstawionych na obrazkach, praca z wykorzystaniem pomocy z kącika emocji.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat tradycji związanych z Wielkanocą. Oglądanie filmu edukacyjnego „Wielkanocne zwyczaje”. Omówienie pojęć związanych z Wielkanocą ( palma wielkanocna, święconka, koszyczek wielkanocny, pisanki, baranek, kurczaczek, śmigus-dyngus). Słuchanie wierszy i opowiadań : „Wielkanoc” O. Adamowicz.
  • „Malarze dzieciom” - udział w miniprojekcie edukacyjnym- rozwijanie zainteresowań sztuką, poczucia estetyki i wrażliwości na piękno. Przybliżenie dzieciom słynnych malarzy poprzez słuchanie opowiadań tj.: „Czyj to domek” - Vincent van Gogh , “ Jak Pablo Picasso odkrył kubizm- tajemnica starego lustra” opowieść dla dzieci, olipoli.pl- Pablo Picasso, rozmowy nt. oglądanych dzieł - zachęcanie do malowania martwej natury, portretów, pejzaży.
  • „Dzień Ziemi”– wzbogacanie wiedzy dzieci na temat postaw prozdrowotnych. Oglądanie filmu edukacyjnego” Jak dbać o naszą planetę” , globusów, albumów przedstawiających planetę Ziemię. Oglądanie teatrzyku „ Z ziemią za pan brat” z wykorzystaniem szablonów ziemi smutnej i wesołej oraz innych. Słuchanie opowiadania” Ekoekspert” E. Stadtmuller i rozmowa inspirowana jego treścią. „Dbamy o Ziemię”- zabawa dydaktyczna z ilustracjami. „ Kolorowe sortowanie”- zabawa dydaktyczna w segregowanie śmieci. 
  • Zabawy matematyczne utrwalające kierunki lewa-prawa, góra-dół. Ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby oraz do innych przedmiotów z wykorzystaniem chusty animacyjnej, gumy, patyczków, woreczków gimnastycznych. Praca edukacyjna z pomocami dydaktycznymi z kącika matematycznego, kartami pracy.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych, układanie wyrazów z sylab do obrazka, domino sylabowe.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.

W zakresie edukacji artystycznej

Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów i technik:

  • „Jajka wielkanocne”- z wykorzystaniem farb i cukru
  • „Stroiki wielkanocne”- z wykorzystaniem ozdobionych pisanek, koszyczków i patyczków od wykałaczek
  • „Rzeżucha” – sianie oraz dekorowanie wg własnego pomysłu
  • „Planeta Ziemia”- malowanie farbami
  • „Emocjonalne plamy”- rozdmuchiwanie farb słomką oraz tworzenie emotek
  • „Rzeka moich marzeń”-wykonanie pracy plastycznej na konkurs z wykorzystaniem kolorowego ryżu, bibuły, plasteliny, rękawiczek gumowych i innych materiałów.
  • „Geometryczna kompozycja w stylu Mondriana”- z wykorzystaniem gotowych szablonów i pasteli
  • „Prace słynnych malarzy” malowanie gotowych szablonów prac malarzy z wykorzystaniem farb akwarelowych
  • „Kubistyczne portrety” wg Picassa-z wykorzystaniem szablonów twarzy oraz pasteli
  • „Portrety Picassa”- z wykorzystaniem powycinanych z tektury oraz kartonu szablonów (oczy, nos, brwi, usta, twarze i inne) oraz farb.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego zakładania i zdejmowania butów podczas przebierania się na gimnastykę, spacer, wyjście do ogrodu. Zachęcanie dzieci do wspólnego opiekowania się rówieśnikami i pomagania sobie nawzajem.
  • Doskonalenie umiejętności relaksowania się i wyciszania się, rozmowy nt. potrzeby odpoczynku. Lekcje ciszy wg M. Montessori, Król ciszy.
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Wycinanie różnych kształtów, linii prostych, falistych.
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad podczas pobytu w ogrodzie.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/IV.

W zakresie współpracy z rodzicami

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.
  • Warsztaty przeprowadzone przez mamę Bjorna w ramach miniprojektu edukacyjnego „Malarze dzieciom”- tworzenie twarzy z tektury i kartonów.
  • Warsztaty przeprowadzone z mamą Bjorna – malowanie jajek farbami i cukrem.
  • „Dni otwarte” - prezentowanie metod i form pracy w przedszkolu.