Kwiecień
Treści edukacyjno-wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Rozmowa na temat samopoczucia i poczucia przynależności w grupie.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji w odniesieniu do konkretnych sytuacji.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania podczas zabawy.
- Rozmowy z dziećmi na temat współpracy w grupach, trudności, wrażeń.
- Wdrażanie zasady sprzątania po skończonej zabawie, posiłku.
- Spotkania z Tusią - losowanie, rysowanie portretu wybranego dziecka, dokumentowanie działań w Albumie Tusi.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Kształtowanie umiejętności grafomotorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia po śladzie, szlaczki, pisanie liter i cyfr.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie wysłuchiwania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, analizy i syntezy głoskowej.
- Utrwalanie kolejności dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
- Kodowanie wg kodu z wykorzystaniem maty do kodowania.
- Kodowanie wg ustalonego kodu w karcie pracy.
- Obserwacja świata przyrody: obserwacja grupowego warzywnika, drobne prace porządkowe.
- Wyodrębnianie sylab w wyrazach, ćwiczenia wystukiwania rytmu, dzielenie wyrazów na sylaby.
- Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą ,, Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie’’. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
- ,, Dzień Ziemi’’ - Kształtowanie świadomości ekologicznej, jak postępować aby chronić środowisko.
- ,,Światowy Dzień Książki’’- budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci.
- Czytanie opowiadania ,, Chora Planeta’’ M. Tokarczyk.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, masy solnej, pasteli, farb itd.
- Praca plastyczna: ,, Forsycje’’, ,,Wiosna w ogrodzie przedszkolnym’’, ,,Bocian’’, ,, Wiosenne drzewo’’, ,,Planeta Ziemia’’.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności współpracy w parach.
- Spacery w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja zmieniającego się środowiska przyrodniczego.
- Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
- Zabawy ruchowe w sali przedszkolnej z wykorzystaniem muzyki: ,, Mechanik’’,
,, Wróżka’’, ,,Kiedy gra muzyka’’, ,,Ja i ty’’, ,, Zabawa w parach’’.
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, układanie puzzli, czytanie wierszy, opowiadań przez nauczyciela.
W zakresie współpracy z rodzicami.
- Kontakty z rodzicami z wykorzystaniem poczty elektronicznej.