Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej: bajki psychoedukacjnej Elżbiety  Śnieżkowskiej-Bielak „Jak miś Bębenek spotkał osę Igiełkę”.
  • Słuchanie słuchowisk: „Co słonko widziało?”, „Brzydkie kaczątko”, „Przyjaciele leśnej polany”, „Opowieści wielkanocne”.
  • Spotkania z Tusią w ramach projektu: „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: losowanie, werbalizowanie mocnych stron wybranego dziecka. Prezentowanie wykonanych przez dzieci i rodziców prac na temat wybranych miejsc kultury w Łodzi.
  • Zabawy integracyjne w kręgu i w parach.
  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – działania z dziećmi nakierowane na rozwijanie empatii, zrozumienia, potrzeby akceptacji inności drugiego człowieka.
  • Wspólne rozwiązywanie problemu jednego z dzieci – lęku przed ciemnością. Wypowiedzi dzieci na temat swoich doświadczeń, dawanie dobrych rad, szukanie sposobów niwelowania lęku przed ciemnością.
  • Rozmowa z dziećmi na temat trudności w przepraszaniu.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Wprowadzanie dźwiękoznaków metodą Skutecznego Zdziwienia: „c”, „w”,  „p”, „z”, z wykorzystaniem ilustracji, tekstu czytanego, drewnianych klocków, książek z ilustracjami. Ćwiczenia w czytaniu. Utrwalanie liter i gestów wg metody Skutecznego Zdziwienia. Analiza i synteza głoskowa.
  • Gry planszowe: warcaby, szachy.
  • Dokumentowanie swoich obserwacji pogody w kartach obserwacyjnych. Nazywanie zjawisk pogodowych. Zabawy językowe związane z pogodą.
  • Obserwacja wzrostu kwiatów w grupowym ogródku. Nazywanie kwiatów: tulipany, hiacynty, żonkile, krokusy, szafirki.
  • Sadzenie cebulek, owsa wielkanocnego, rzeżuchy, systematyczne podlewanie, obserwacja wzrostu szczypiorku.
  • Ćwiczenia nawlekania, przewlekania, sznurowania butów.
  • Poznanie tradycji wielkanocnych.
  • Wyjazd do Teatru Pinokio na przedstawienie „Zamieniam się w słuch”.
  • Świętowanie Dnia Ziemi – tworzenie kodeksu Małego ekologa (rozmowy, oglądanie filmu edukacyjnego, omawianie obrazków). Przypomnienie zasad segregowania odpadów.
  • Przypomnienie symboli narodowych z wykorzystaniem ilustracji, filmu edukacyjnego „Polak mały. Polskie symbole narodowe”. – zapoznanie dzieci z historią Polski w kontekście Święta Pracy i Święta Konstytucji 3 maja.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Serce dla autyzmu -  odciskanie dłoni pomalowanej farbą.
  • Kolorowanie  na dużej powierzchni – praca w zespole.
  • Rysowanie na niebieskich balonach emocji.
  • Tworzeni pisanki wielkanocnej  - malowanie farbami za pomocą szklanych kulek.
  • Tworzenie wielkanocnych baranków z rolek tekturowych.
  • Tworzenie kart wielkanocnych: wycinanie, klejenie wg wzoru.
  • Praca zespołowa „Jak dbać o Ziemię?”.
  • Praca sensoryczna „Ziemia” – malowanie palcami farbą pod folią.
  • Malowanie obrazu na podobraziu płóciennym na temat „Rzeka moich marzeń” – praca wykonana na konkurs organizowany przez EC1.
  • Praca plastyczna „Śmieciarka” – wycinanie, wklejanie odpowiednich obrazków.
  • Praca zespołowa: tworzenie pracy przestrzennej z wykorzystaniem różnorodnych materiałów na konkurs organizowany przez EC1 „Rzeka moich marzeń”.
  • Praca zespołowa – praca wykonana na konkurs „Najpiękniejsza pisanka 2025 r.” organizowany przez Urząd Miasta Łodzi.
  • Praca plastyczna: flaga Polski – kolorowanie kredkami.
  • Praca plastyczna: godło Polski – malowanie pastelami.
  • Nauka piosenki „Co piszczy w trawie?”.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Relaks przy muzyce; rysowanie wg własnego pomysłu.
  • Rozmowa z dziećmi na temat dźwięków, które przeszkadzają, a które są miłe. Odgadywanie dźwięków otoczenia. Wdrażanie dzieci do cichej zabawy.
  • Zabawy masami sensorycznymi: styropianowa pianolina, ciastolina, masa solna, kulki hydrożelowe.
  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem hula hop, jeżyków sensorycznych, piłek, balonów.

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Wykonanie zadania związanego z projektem „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: odwiedziny w miejscu związanym z kulturą, udokumentowanie wizyty w albumie.