Czerwiec
Treści edukacyjno-wychowawcze
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Rozmowa na temat samopoczucia i poczucia przynależności w grupie.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji w odniesieniu do konkretnych sytuacji.
- Wdrażanie do systematycznego przestrzegania zasad obowiązujących w grupie, pełnienie ról dyżurnych, wyrabianie poczucia obowiązku.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania podczas zabawy.
- Rozmowy z dziećmi na temat współpracy w grupach, trudności, wrażeń.
- Wdrażanie zasady sprzątania po skończonej zabawie, posiłku.
- Rozwijanie współpracy w małych zespołach- układanki, puzzle, klocki.
- Spotkania z Tusią - losowanie, rysowanie portretu wybranego dziecka, dokumentowanie działań w Albumie Tusi.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Kształtowanie umiejętności grafomotorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia po śladzie, szlaczki, pisanie liter i cyfr.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie wysłuchiwania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, analizy i syntezy głoskowej.
- Utrwalanie kolejności dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
- Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą ,,Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie’’. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
- Wyodrębnianie sylab w wyrazach, głosek w nagłosie, ćwiczenia wystukiwania rytmu, wykreślanki wyrazowe, dzielenie wyrazów na sylaby - karty pracy tematycznie adekwatne do realizowanych tematów.
- Doskonalenie przeliczania elementów, liczmanów, zagadki matematyczne, klasyfikowanie elementów w zbiory- karty pracy ze zróżnicowanym poziomem trudności.
- Wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, masy solnej, pasteli, farb itd.
- Praca plastyczna: ,, Malowanie nożyczkami’’- Henri Matisse , ,, Moje wymarzone wakacje’’.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności współpracy w parach.
- Spacery w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja zmieniającego się środowiska przyrodniczego.
- Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
- Dzień Sportu- promowanie zdrowego stylu życia poprzez różne działania, rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
- Zabawy ruchowe w sali przedszkolnej z wykorzystaniem muzyki:,, Grupa się wita’’, ,, Głowa , ramiona...’’, ,, Mechanik’’, ,, Wróżka’’, ,,Kiedy gra muzyka’’, ,, Co słyszymy’’, ,,Dłonie, nogi, głowa’’, ,, Idę, idę, stop’’.
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, układanie puzzli,opowiadanie bajek przez dzieci.
W zakresie współpracy z rodzicami.
- Kontakty z rodzicami z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
- Udział w Przedszkolnym Pikniku.