Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czerwiec

Treści edukacyjno-wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Rozmowa na temat samopoczucia i poczucia przynależności w grupie.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji w odniesieniu do konkretnych sytuacji.
  • Wdrażanie do systematycznego przestrzegania zasad obowiązujących w grupie, pełnienie ról dyżurnych, wyrabianie poczucia obowiązku.  
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania podczas zabawy.
  • Rozmowy z dziećmi na temat współpracy w grupach, trudności, wrażeń.
  • Wdrażanie zasady sprzątania po skończonej zabawie, posiłku.
  • Rozwijanie współpracy w małych zespołach- układanki, puzzle, klocki.
  • Spotkania z Tusią - losowanie, rysowanie portretu wybranego dziecka, dokumentowanie działań w Albumie Tusi.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Kształtowanie umiejętności grafomotorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia po śladzie, szlaczki, pisanie liter i cyfr.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie wysłuchiwania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, analizy i syntezy głoskowej.
  • Utrwalanie kolejności dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą ,,Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie’’. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
  • Wyodrębnianie sylab w wyrazach, głosek w nagłosie, ćwiczenia wystukiwania rytmu, wykreślanki wyrazowe, dzielenie wyrazów na sylaby - karty pracy tematycznie adekwatne do realizowanych tematów.
  • Doskonalenie przeliczania elementów, liczmanów, zagadki matematyczne, klasyfikowanie elementów w zbiory- karty pracy ze zróżnicowanym poziomem trudności.
  • Wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów.
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, masy solnej, pasteli, farb itd.
  • Praca plastyczna: ,, Malowanie nożyczkami’’- Henri Matisse , ,, Moje wymarzone wakacje’’.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności współpracy w parach.
  • Spacery w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja zmieniającego się środowiska przyrodniczego.
  • Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
  • Dzień Sportu- promowanie zdrowego stylu życia poprzez różne działania, rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  • Zabawy ruchowe w sali przedszkolnej z wykorzystaniem muzyki:,, Grupa się wita’’, ,, Głowa , ramiona...’’, ,, Mechanik’’, ,, Wróżka’’, ,,Kiedy gra muzyka’’, ,, Co słyszymy’’, ,,Dłonie, nogi, głowa’’, ,, Idę, idę, stop’’.
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, układanie puzzli,opowiadanie bajek przez dzieci.
W zakresie współpracy z rodzicami.
  • Kontakty z rodzicami z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
  • Udział w Przedszkolnym Pikniku.