Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Stosowanie się do kodeksu grupy w odniesieniu do życia codziennego grupy.
  • Omawianie sytuacji konfliktowych, w grupie.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielności -pokaz jak zapinać guziki w swetrze, kurtce lub jak zapinać suwak w bluzie i kurtce.
  • Dalsze wdrażanie dyżurowania dzieci : kącik plastyczny czytelniczy, pomoc nauczyciela,
  • łazienka, kwiaty itp.
  • Ćwiczenia podczas ubierania się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
  • Rozmowy indywidualne na temat  granic- ,, Co mi się nie podoba w zachowaniu innych osób do mnie?”,, Lubię gdy …”
  • Rozmowa na temat opowiadania ,,Odważny Jasio”- rozmowa na temat asertywności i stawiania swoich granic.
  • Rozmowy na temat rodziny dziecka –wspólnych zainteresowań- filmy, czytanie książek wychodzenie ulubionych miejsc
  • Rozbieranie się do zajęć gimnastycznych.
  • Ubieranie się do wyjścia na świeże powietrze.
  • Wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, zapinanie ekspresu m.in. z wykorzystaniem pomocy montessoriańskich.
  • Nauka hymnu narodowego. Udział w ogólnopolskiej akcji wspólnego śpiewania hymnu.
  • Poznanie symboli narodowych: flagi, godła (prace plastyczne). Zapoznanie dzieci z Legendą o powstaniu państwa polskiego.
  • Rozmowy na tematy związane ze Świętem Odzyskania Niepodległości np.: „wolność”, „niepodległość” w oparciu o filmy edukacyjne
  •  Wspólne realizowanie działań w małych zespołach np. :układanie puzzli, tworzenie prac plastycznych o tematyce jesiennej, wspólny rysunek.
  • Praca na pomocach dydaktycznych w parach - dziecko starsze z młodszym.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Oglądanie prezentacji na temat ,, Zwierzęta zapadające w sen zimowy”
  • Układanie rytmów wykorzystując kolorowe pomponiki- praca z obrazkiem
  • Dokańczanie zaczętego rytmu, wskazywanie czego brakuje w danym rytmie tworzenie      własnego rytmu
  • Praca  z sylabami, wprowadzanie sylab metodą symultaniczno-sekwencyjną –sylabami : ma , mo, mu,me, mi, pa, po, pe ,pu, pi itp.
  • Karty pracy- malowanie sylab według instrukcji.
  • Ćwiczenia słuchowe wskazywanie sylaby na planszy tyle razy ile dziecko ją usłyszy
  • Dokańczanie wyrazów na podaną sylabę.
  • Odczytywanie sylab- w rozsypance wyrazowej.
  • Rysowanie rysunku według instrukcji nauczyciela
  • Wskazywanie dołu ,góry ,prawej lewej strony kartki
  • Praca z instrukcją układanie różnorodnych wzorów według instrukcji
  • Profilaktyka logopedyczna- ćwiczenia oddechowe- faza wdechowa i wydechowa- piłeczki pinpongowe, ćwiczenia artykulacyjne- wierszyki logopedyczne, ćwiczenia słuchu fonematycznego, ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej.
  • Zabawy matematyczne- zabawy z kostką tworzenie działań dodawanie odejmowanie,
  • Rozmowa na temat zdrowych posiłków- zachęcanie  dzieci podczas posiłków do próbowania nowych rzeczy.
  • Poznanie tropów zwierząt zabawy z tropami zwierząt- praca z tablicą interaktywną, memory, rozpoznawanie cieni zwierząt i ich śladów.
  • Oglądanie filmów edukacyjnych na temat tropów zwierząt.
  • Poznanie zwierząt żyjący w ogrodzie przedszkolnym – obserwacja i jej dokumentowanie. Gromadzenie informacji na temat gatunków, rodzajów zwierząt.
  • Nauka rymowanek, wierszyków: :Cztery, małe rude liski…”, „Cicho, cichutko…”
  • Wycinanie i składanie obrazka z części: np. postacie zwierząt.
  • Poznanie tematyki kosmos
  • Poznanie zwierząt żyjących w lesie
  • Układanie rytmów, odczytywanie i kontynuowanie rytmu, wysłuchiwanie i dostrzeganie regularności.
  • Przekładanie rytmu na sekwencje ruchowe
  • Zabawy z wykorzystaniem np. robota, określanie kierunków w odniesieniu do robota lub innego podmiotu.
  • Wysłuchiwanie głosek w nagłosie
  • Poznawanie kształtu obrazu graficznego samogłosek z wykorzystaniem np. szorstkich liter, pomocy dydaktycznych, literatury dziecięcej.
  • Karty pracy - kreślenie znaków literopodobnych i liter po śladzie.
  • Tworzenie sylab otwartych z wykorzystaniem szorstkich liter, klocków Rocławskiego.
  • Czytanie sylab otwartych.
  • Poznanie zasad kodowania i rozkodowywania- praca ze scenariuszem ,, Uczymy Dzieci programować”
  • Wycinanie po liniach prostych, falistych, kanciastych; określonych kształtów w działaniach dowolnych lub z polecenia nauczyciela (np. karta pracy „Ogryzek”, wycinanie części obrazka – tworzenie puzzli).
  • Wycieczka do muzeum przyrodniczego-poznanie zwierząt z różnych kontynentów
W zakresie edukacji artystycznej
  • Tworzenie ilustracji do wysłuchanych książek.
  • Tworzenie książek według własnego pomysłu.
  • Prace plastyczne na temat zwierząt leśnych- malowanie farbami, wyklejanie papierem kolorowym , bibułą.
  • Tworzenie prac plastycznych związanych ze zwierzętami zapadającymi w sen zimowy
  •  Zabawy muzyczno ruchowe „To taka gra” (Klanza), „Dyrygent”.
  •  Swobodne pląsy, tańce przy muzyce z repertuaru dziecięcego:
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Doskonalenie przejścia po równoważni, po linii, sznurku położonej na dywanie.
  • Przechodzi tor przeszkód stworzony z zadań związanych z czworakowaniem i przejściem po równoważni- ławeczce.(zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych – luty) Pokaz, instrukcja słowna.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy gimnastyczne.
  • Zadania sprawnościowe mające na celu:
  • Rozwijanie precyzji ruchu poprzez bieganie w określonej przestrzeni, (swobodny bieg bez potrąceń, reagowanie na sygnał - zatrzymanie w ruchu).
  • Pobudzanie za pomocą muzyki do ekspresji i improwizacji ruchowej.
  • Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa i samodzielności ruchu w zabawie.
  • Doskonalenie umiejętności odprężenia i relaksu.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Współpraca w ramach projektu fotograficznego ,, Patyk, kamień, liść-cuda natury””
  • Organizacja urodzin dzieci.
  • Projekt Tusia ,,Nasz zielnik”.