Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć. Wyrażanie ich za pomocą słowa, gestu, symbolu.
  • Obchodzenie „Dnia życzliwości” – rozmowa na temat życzliwości, „Co to znaczy być życzliwym”-swobodne wypowiedzi dzieci. Tworzenie kartek życzliwości dla bliskich.
  • Zachęcanie dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, wspierania się w tych działaniach, przestrzegania zasad obowiązujących w przedszkolu np. : czekam na swoja kolej, podnoszę rękę, gdy chce coś powiedzieć.
  • Realizacja scenariuszy z cyklu „Dobry kolega - losowanie Tusi” – nauka formułowania pozytywnych komunikatów skierowanych do kolegi  „Lubię z Tobą ….. Lubię Cię, bo…”
  • Udział w Ogólnopolskiej Kampanii pt. ”Dzieciństwo bez przemocy” – rozmowy na tematu umiejętności stawiania granic, informowania dorosłych o trudnych sytuacjach, sposobach pomagania sobie w grupie rówieśniczej. Scenki dramowe, rozmowy kierowane.
  • Realizacja programu „GADKI” – proste rozmowy na ważne tematy . Rozmowy z dziećmi jak chronić swoje granice i radzić sobie w trudnych sytuacjach.
  • Realizacja programu profilaktycznego „Dotyk dobry i zły”, min.: poznanie określenia części intymne, ustalenie możliwości reagowania przez dzieci w sytuacjach zagrożenia, stawiania granic, ćwiczenia umiejętności mówienia „nie”, omówienie pojęcia tajemnica w kontekście tajemnica dobra i zła, stworzenie księgo zaufania
  • „Szkoła do hymnu” – wspólne śpiewanie pieśni patriotycznej, nauka odpowiedniego zachowywania się, szacunku podczas świąt państwowych.
  • Realizacja scenariuszy z projektu pt. „Razem w różnorodności”. Rozmowy z dziećmi na temat  rozumienia emocji innych osóbdostarczania wsparciai okazywania troski w codziennych sytuacjach.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rozpoznawania i nazywania symboli narodowych (flaga, hymn, godło), zapoznanie dzieci z legendą powstania państwa polskiego pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”, wyjaśnienie pojęcia patriotyzm, niepodległość.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci otaczająca przyrodą ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmianę pory roku. Wzbogacanie wiedzy nt. zwierząt zapadających w sen zimowy poprzez oglądanie filmów przyrodniczych, czytanie fachowej literatury, oglądanie albumów, prace edukacyjną na pomocach z kącika przyrodniczego. Obchodzenie Dnia Jeża” – poznaje zwyczajów i potrzeb jeża, jego budowy.
  • „Światowy dzień misia” – zapoznanie z tradycją obchodzenia tego święta, wspólne zabawy, rozmowy.
  • „Andrzejki” – poznanie tradycji andrzejkowych, wspólne zabawy, wróżby, konkursy.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab w paradygmacie . Ćwiczenia z wykorzystaniem pudełek sylabowych, kart pracy itd.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter, głosek metodą Skutecznego zdziwienia wyzwalającego myślenie. Nauka dzwiękoznaków, prace w książkach – tworzenie własnego wyobrażenia głosek i liter. Zabawy w kodowanie i rozkodowywanie wyrazów za pomocą dzwiękoznaków, układanie klocków.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Kosmosu - udział w warsztatach z ekspertami z księgarni ”Zaczytana Łódka”. Rozmowa na temat powstania Kosmosu. „Moja Planeta”-malowanie styropianowych kulek farbami akrylowymi.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw. Oglądanie filmu edukacyjnego pt.:  „Wszyscy mamy prawa” UNICEF.„ Co to są prawa”- burza mózgów, „Jakie mamy prawa? . Rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji,„ Czy prawa są potrzebne” rozmowa kierowana z dziećmi.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg różnych cech. Porównywanie liczebności, wstawianie znaków większości, równości, mniejszości. Praca z wykorzystaniem pomocy z kącika matematycznego, karty pracy.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik: wydzieranki, wyklejanki, wycinanki; malowanie farbami, rysowanie kredkami i inne.
  • Kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji muzycznej -aktywne słuchanie muzyki wg. Batti Strauss z wykorzystaniem różnorodnych rekwizytów ( patyczki drewniane, woreczki gimnastyczne, wstążki kolorowe, pompony).
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego przebierania się na gimnastykę, spacer, wyjście do ogrodu. Ćwiczenia z wykorzystaniem montessorianskich ramek. Zachęcanie dzieci do wspólnego opiekowania się rówieśnikami i pomagania sobie nawzajem.
  • Rozwijanie umiejętności poruszania się w sposób bezpieczny dla innych w kontekście nabywania świadomości własnego ciała poprzez różnorodne ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe. Wykorzystanie elementów metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/XI.
  • Ćwiczenia relaksacyjne – wyciszające: ćw. ciszy wg pedagogiki M. Montessori – spacer po elipsie z naturalnym okazem, masaż w parach przy muzyce.
  • Doskonalenie motoryki malej poprzez zabawy w przesypywanie, przelewanie , nawlekanie, zabawy z wykorzystaniem różnorodnych mas, wody, piasku.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.
  • Spotkanie z mamą Frankaw ramach akcji głośnego czytania dzieciom w przedszkolu ulubionych książek.