Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej: Baśnie 100 i 1 nocy”, ‘Bajki Ezopa”.
  • Spotkania z Tusią w ramach projektu: „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: losowanie, werbalizowanie mocnych stron wybranego dziecka. Prezentowanie wykonanych przez dzieci i rodziców prac na temat wybranych miejsc kultury w Łodzi.
  • Wykonanie pamiątki dla pani Julii – rysunek, podpisy dzieci.
  • Rozmowy, zabawy z dziećmi na temat życia rodzinnego, roli mamy, taty w rodzinie.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Wprowadzanie dźwiękoznaków metodą Skutecznego Zdziwienia: „ł”, „g”, „f”, z wykorzystaniem ilustracji, tekstu czytanego, drewnianych klocków, książek z ilustracjami. Ćwiczenia w czytaniu. Utrwalanie liter i gestów wg metody Skutecznego Zdziwienia. Analiza i synteza głoskowa.
  • Ćwiczenia stymulacji półkul mózgowych – karty racy Agnieszki Bali.
  • Zagadki, zabawy ruchowe o tematyce przyrodniczej.
  • Sadzenie kwiatów: werbeny w przedszkolnym minionku.
  • Wyjazd do Teatru Wielkiego na warsztaty z cyklu „Opera na poduchach”.
  • Praca na tablicy interaktywnej – działania logicznego myślenia, gry matematyczne, przyrodnicze.
  • Zapoznanie z obrazami Paula Kee (m.in. „Castle and sun) – przygotowanie do Dnia Twórczości.
  • Zabawy logopedyczne i rytmiczne m.in. „Kochana mamo, kochany tato”.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Praca plastyczna „Kolorowe bukiety” – wycinanie i klejenie.
  • Praca plastyczna „Kwiatowa łąka” – stemplowanie.
  • Rysunek „Ja w przebraniu”.
  • Nauka tańca do muzyki klasycznej „Alanulel”.
  • Nauka piosenki: „Lubię tu być’.
  • Nauka poloneza – dzieci 7 letnie.
  • Dzień Twórczości -  malowanie farbami zamku na wzór obrazu Paula Kee „Castle and sun”, malowanie farbami na papierze i podobraziu.
  • Tworzenie prezentów na Dzień Matki – zdjęcia dzieci z emblematem serca (wyklejanie kulkami bibuły lub przeplatanie włóczką). Rysowanie portretu mamy.
  • Nauka wiersza Wandy Chotomskiej „ Bałagan” – 7 latki.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Spacer po okolicy przedszkola.
  • Relaks przy muzyce; rysowanie wg własnego pomysłu.
  • Rozmowa z dziećmi na temat dźwięków, które przeszkadzają, a które są miłe. Odgadywanie dźwięków otoczenia. Wdrażanie dzieci do cichej zabawy.
  • Zabawy masami sensorycznymi: styropianowa pianolina, ciastolina, masa solna, kulki hydrożelowe.

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Wykonanie zadania związanego z projektem „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: odwiedziny w miejscu związanym z kulturą, udokumentowanie wizyty w albumie.