Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

Treści edukacyjno-wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Rozmowa na temat samopoczucia i poczucia przynależności w grupie.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji w odniesieniu do konkretnych sytuacji.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania podczas zabawy.
  • Rozmowy z dziećmi na temat współpracy w grupach, trudności, wrażeń.
  • Wdrażanie zasady sprzątania po skończonej zabawie, posiłku.
  • Spotkania z Tusią - losowanie, rysowanie portretu wybranego dziecka, dokumentowanie działań w Albumie Tusi – Tusia poznaje ciekawe miejsca w Łodzi.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Kształtowanie umiejętności grafomotorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia po śladzie, szlaczki, pisanie liter i cyfr.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie wysłuchiwania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, analizy i syntezy głoskowej.
  • Utrwalanie kolejności dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
  • Kodowanie wg kodu z wykorzystaniem maty do kodowania.
  • Kodowanie wg ustalonego kodu w karcie pracy.
  • Obserwacja świata przyrody: obserwacja grupowego warzywnika, drobne prace porządkowe.
  • Wyodrębnianie sylab w wyrazach, głosek w nagłosie, ćwiczenia wystukiwania rytmu, dzielenie wyrazów na sylaby.
  • ,, Dzień Ziemi’’ - Kształtowanie świadomości ekologicznej, jak postępować aby chronić środowisko.
  • Systematyczne dokumentowanie pogody – prowadzenie kalendarza pogody.
  • Wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, masy solnej, pasteli, farb itd.
  • Praca plastyczna związane z wiosną.

 W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności współpracy w parach.
  • Spacery w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja zmieniającego się środowiska przyrodniczego
  • Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, budowanie różnorodnych konstrukcji z klocków, układanie puzzli.

W zakresie współpracy z rodzicami

  • Kontakty indywidualne z rodzicami.