Kwiecień
Treści edukacyjno-wychowawcze
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
- Rozmowa na temat samopoczucia i poczucia przynależności w grupie.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji w odniesieniu do konkretnych sytuacji.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania podczas zabawy.
- Rozmowy z dziećmi na temat współpracy w grupach, trudności, wrażeń.
- Wdrażanie zasady sprzątania po skończonej zabawie, posiłku.
- Spotkania z Tusią - losowanie, rysowanie portretu wybranego dziecka, dokumentowanie działań w Albumie Tusi – Tusia poznaje ciekawe miejsca w Łodzi.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
- Kształtowanie umiejętności grafomotorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia po śladzie, szlaczki, pisanie liter i cyfr.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie wysłuchiwania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, analizy i syntezy głoskowej.
- Utrwalanie kolejności dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
- Kodowanie wg kodu z wykorzystaniem maty do kodowania.
- Kodowanie wg ustalonego kodu w karcie pracy.
- Obserwacja świata przyrody: obserwacja grupowego warzywnika, drobne prace porządkowe.
- Wyodrębnianie sylab w wyrazach, głosek w nagłosie, ćwiczenia wystukiwania rytmu, dzielenie wyrazów na sylaby.
- ,, Dzień Ziemi’’ - Kształtowanie świadomości ekologicznej, jak postępować aby chronić środowisko.
- Systematyczne dokumentowanie pogody – prowadzenie kalendarza pogody.
- Wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej.
W zakresie edukacji artystycznej
- Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, masy solnej, pasteli, farb itd.
- Praca plastyczna związane z wiosną.
W zakresie edukacji zdrowotnej
- Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności współpracy w parach.
- Spacery w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja zmieniającego się środowiska przyrodniczego
- Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, budowanie różnorodnych konstrukcji z klocków, układanie puzzli.
W zakresie współpracy z rodzicami
- Kontakty indywidualne z rodzicami.