Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń

 Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego 

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych dla dziecka sytuacjach. Czytanie bajek i opowiadań terapeutycznych, wykorzystanie scenek dramowych, rozmów psychoedukacyjnych.
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników. 
  • Rozwijanie postawy empatycznej w stosunku do zwierząt. Rozmowy z dziećmi na temat udzielania pomocy zimą zwierzętom wolnożyjącym. Dokarmianie, budowanie karmników, itp. 
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania potrzeb seniorów, oddawania im szacunku. Słuchanie opowiadania „Krzyś uczy się szacunku do starszych ludzi„ W. Lewczuk. Rozmowy na temat ról jakie pełnią w rodzinie babcia i dziadek. „Korale dla babci” rozmowa w oparciu o tekst. 
  • Doskonalenie umiejętności dzieci w zakresie współpracy poprzez zachęcanie do wspólnego działania, nauki i zabaw np. z wykorzystaniem gier planszowych dużego i małego formatu (chińczyk, warcaby), aktywności edukacyjne w parach, małych zespołach z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych, wspólne budowanie z klocków, zabawy tematyczne, itp. 
  • Wdrażanie do wspólnego dbania o porządek i czystości w sali. Sprzątanie po zabawie, posiłkach. Pełnienie roli dyżurnych. 

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 

  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rozpoznawania i nazywania ptaków zamieszkujących ogród przedszkolny. Oglądanie atlasów, ilustracji i filmów przyrodniczych. Oglądanie filmu z wykorzystaniem tablicy multimedialnej pt. „Zima” Pan Nauczanka. „Czym dokarmiać ptaki zimą” wysłuchanie opowiadania. Prowadzenie obserwacji w naturalnych warunkach. Poznanie budowy sikorki oraz jej potrzeb życiowych. Poszerzanie wiedzy na temat karmników, budek lęgowych, ptaków odlatujących i przylatujących na zimę do Polski. 
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci  na temat zwierząt zimujących, sposobów ich funkcjonowania w okresie zimowym, przygotowania do zimy: ptaki, wiewiórki, niedźwiedzie, itd.). Słuchanie opowiadania” Przyjaciele lasu” K.W. Bożętka.  
  • Kształcenie umiejętności prawidłowego nazywania dni tygodnia  oraz ich prawidłowej kolejności z wykorzystaniem piosenek „Plan na tydzień”, „Poniedziałek” oraz opowiadania ” Gdzie się skryła niedziela” D. Góra. Działania z kartami pracy, z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. 
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych z wykorzystaniem pudełek sylabowych, obrazków, kart pracy. 
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków. 
  • Zabawy językowe - tworzenie słów zaczynających się na daną sylabę, wyodrębnianie sylab w wyrazach. Rebusy. 
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat, tworzenie historyjek, opowiadań w oparciu o obrazek, słowo z wykorzystaniem różnorodnych metod twórczych. 
  • Wprowadzanie dzieci w świat teatrów, w szczególności świat teatru lalkowego. Oglądanie lalkowego słownika teatralnego ” Arlekinarium” oraz rozmowa na temat teatralnego savoir vivre.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci sztuką. Poznanie dzieł niektórych malarzy tj.: Vincent Van Gogh czy Frida Kahlo.

W zakresie edukacji artystycznej 

Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik: 

  • „Pejzaż zimowy”- tworzenie tła z wykorzystaniem szczotki toaletowej , przyklejanie choinek wyciętych z firanki
  • „Kolorowe prace” – nakładanie wybranych kolorów farb akwarelowych i tworzenie obrazu za pomocą ściągaczki do szyb
  • „ Ptaszki zimą”- malowanie zimowego tła gąbką oraz odbijanie rączek pomalowanych farbami
  • „Zimowe drzewa”-malowanie tła folią bąbelkową,  tworzenie drzew z wykorzystaniem foli aluminiowej
  • „Owoce”-malowanie martwej natury z wykorzystaniem farb akwarelowych.
  • „Frida Kahlo”- portret z wykorzystaniem farb akwarelowych
  • „Serca” – kartki dla seniora
  • Nauka piosenek na występ z okazji „Dnia Babci i Dziadka”: „Moja babcia””, „ Super dziadka mam”
  • Nauka tańca do muzyki W.A.Mozarta ”Rondo Alla Turca” z wykorzystaniem pomponów.
  • Aktywne słuchanie muzyki wg metody Batii Strauss z wykorzystaniem rekwizytów tj. guma animacyjna, talerzyki papierowe, woreczki gimnastyczne i inne.
  • Warsztaty muzyczne prowadzone przez J. Tarczyńskiego rozwijające ekspresje muzyczną.

W zakresie edukacji zdrowotnej 

  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych. Słuchanie opowiadania „Rozmowa bakterii” Katarzyny Wójcik-Bożętki, rozmowa inspirowana opowiadaniem. „ Higiena”- zabawa naśladowcza z elementami ćwiczeń logopedycznych „Wędrówki bakterii”- układanie historyjki obrazkowej.
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane. 
  • Doskonalenie zwinności, zręczności, równowagi poprzez ćwiczenia i zabawy  ruchowe.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/I. 

W zakresie współpracy z rodzicami 

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu. 
  • Udział mamy Elizy w projekcie edukacyjnym pt. „Nasze przedszkolaki w świecie współczesnej literatury” poprzez czytanie dzieciom podczas relaksu książek dla dzieci pt. ” „ Jaka jesteś Babo Jago” Katarzyny Górewicz oraz „ Mali Słowianie-opowiadania o dawnym świecie” Moniki Maciewicz.