Listopad
Treści edukacyjno-wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Doskonalenie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: mycie rąk, mycia zębów, ubieranie i rozbieranie się.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami – rozmowy na temat przeżywania złości, rozpoznawania złości u siebie i innych, scenki dramowe – ćwiczenie umiejętności werbalizowanie złości w kontaktach z rówieśnikami.
- Wycieczka piesza do Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 2 w Łodzi.
- Udział w projekcie ,,Różnorodni’’- zajęcia prowadzone przez osoby z Fundacji Avalon.
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci poprzez realizacje scenariuszy z ogólnopolskiego projektu edukacyjno-czytelniczego pt.,, Bajki - Pomagajki’’. Zapoznanie dzieci z treścią opowiadania pt.,, Króliczek Mikuś’’.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Rozwijanie spostrzegawczości – układanie puzzli.
- Ćwiczenia orientacji w przestrzeni i na kartce papieru (nad, pod, za, obok, prawa strona, lewa strona).
- Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach z wykorzystaniem liczmanów, gier planszowych.
- Tworzenie podzbiorów – zabawy z figurami; poznanie figur: koło,trójkąt, prostokąt, kwadrat.
- „Deszczowe krople” – zabawa ruchowa z liczeniem, liczenie kropli i porównywanie ich wielkości.
- „Ile słyszysz dźwięków?” – zabawa dydaktyczna, liczenie znikających obiektów oraz układanie odpowiedniej liczby liczmanów.
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych w relacjach z dziećmi i dorosłymi: dziękuję, przepraszam, proszę.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie syntezy sylabowej i analizy głoskowej wyrazów z wykorzystaniem min. gier z serii „Słowa i głoski”.
- Działania grafomotoryczne – kreślenie po śladzie szlaczków, łączenie punktów, wypełnianie powierzchni kredkami.
- Tworzenie własnych historyjek obrazkowych i nadawanie im tytułów.
- Podsumowanie wiedzy dzieci na temat charakterystyki jesieni.
- Działania manualne: zapinanie guzików, wycinanie po linii prostej, falistej.
- Edukacja językowa- zabawa językowa „Gdzie jest litera?”, pomagająca w syntezie głosek. Dzielenie wyrazów na sylaby.
- „Jedna srebrna kropla” – wysłuchanie opowiadania H. Bechlerowej, rozmowa na podstawie utworu.
- „Wiatr” – słuchanie wiersza B. Szurowskiej.
- Święto Niepodległości – poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn.
- Świętowanie Dnia Praw Dziecka – rozmowy na temat praw i obowiązków dzieci, wysłuchanie wiersza M. Brykczyńskiego „Prawa dziecka”.
- Świętowanie Dnia Misia – poznanie historii Pluszowego Misia, nauka wiersza „Pluszowy miś”, taniec przy piosence „Pluszowy miś”.
- Kultywowanie „Andrzejek” – poznanie tradycji i wróżb andrzejkowych: „Kim zostanę?”, wróżby z przekładaniem butów, losowanie wróżby.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Przekształcanie figur (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, znaki literopodobne) – działania twórcze.
- Nauka piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”.
- Nauka wierszyków ,, Jeden dwa, jeden dwa, pewna pani miała psa’’, ,,Rączki klaszczą raz i dwa’’.
- Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, pasteli, farb.
- Wykonywanie prac plastycznych „ Flaga”, „Godło”, ,,Kotylion’’, ,,Wiewiórka’’, ,,Miś’’.
- Zabawy muzyczno-ruchowe z dostępnymi rekwizytami - plastikowe butelki, gazety,balony do muzyki z Klanzy.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem rekwizytu.
- Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – rozwijanie zmysłu równowagi, ćwiczenie prawidłowej postawy ciała, wyczucie przestrzeni podczas zabawy w grupie.
- Spotkanie z ratownikiem medycznym z projektu edukacyjnego ,,Łódź Ratunkowa’’.
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez korzystanie z różnorodnego materiału plastycznego ( kredki, kleje, ołówki, nożyczki, pędzle), zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt, porządkowanie miejsca pracy i zabawy.
- Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych.
W zakresie współpracy z rodzicami.
- Indywidualne konsultacje z rodzicami.
- Czytanie przez rodziców literatury współczesnej dzieciom podczas relaksu-odwiedziny przez mamę Filipa.