Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej: legendę  „Bazyliszek”, „O tym jak w lesie zgubiły się trzy małe smoki” – przygody Tappiego, „Trzy małe świnki”, „Brzydkie kaczątko”, „Mądre bajki”, „Czerwony kapturek”, „Jaś i Małgosia”. Słuchanie bajek z nagrań.
  • Spotkania z Tusią w ramach projektu: „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: losowanie, werbalizowanie mocnych stron wybranego dziecka. Prezentowanie wykonanych przez dzieci i rodziców prac na temat wybranych miejsc kultury w Łodzi (Muzeum Fabryki).
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami chustą animacyjną. Składanie życzeń, poczęstunek.
  • Zabawy integracyjne np. Król ciszy, Uciekaj myszko do dziury, Kalambury
  • Rozmowa z dziećmi na temat ich imion – kto je wybrał, jakie imiona mają rodzice, odnajdywanie w kalendarzu imion nieznanych.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Wprowadzanie dźwiękoznaków metodą Skutecznego Zdziwienia: „y”, „r”, „u”  z wykorzystaniem ilustracji, tekstu czytanego, drewnianych klocków, książek z ilustracjami. Ćwiczenia w czytaniu. Utrwalanie liter i gestów wg metody Skutecznego Zdziwienia. Analiza i synteza głoskowa.
  • Nauka konstruowania gry ściganki - praca z grupą. Tworzenie w parach/zespołach gier ściganek wg własnego pomysłu.
  • Układanie puzzli małego i dużego formatu – ćwiczenia percepcji wzrokowej.
  • Zapoznanie dzieci z pojęciem: muzeum/galeria sztuki na podstawie filmu edukacyjnego „Kot-o-ciaki. Galeria sztuki”.
  • Praca na tablicy interaktywnej – działania z zakresy edukacji językowej, matematycznej, przyrodniczej.
  • Rozmowy z dziećmi na temat zwiastunów wiosny, przedwiośnia. Obserwacja przyrody w ogrodzie przedszkolnym. Obserwacja wzrostu roślin w grupowym ogródku.
  • Gra terenowa „Brama do krainy wiosny” – działania ruchowe, przeliczanie, degustacja owoców i warzyw, kolorowanie, układanie puzzli.
  • Badanie właściwości wody: przelewanie, barwienie -  rozwijanie umiejętności wnioskowania.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Rysowanie siebie – wypowiedzi dzieci na temat swoich mocnych stron.
  • Wykonanie kart z życzeniami z okazji Dnia Kobiet (tulipany w doniczce) dla pacjentek oddziałów onkologicznych.
  • Praca plastyczna – „Wiosenne niebo” – malowanie farbami brokułem.
  • Rysowanie wybranym narzędziem: ołówek, kredki ołówkowe, świecowe, pastele olejne, suche pastele na dowolny temat.
  • Rysowanie wiosny. Rysowanie po śladzie kwiatów wiosennych.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Relaks przy muzyce klasycznej: Mozart.
  • Zabawy ruchowe przy muzyce z wykorzystaniem krążków sensorycznych.
  • Zabawy masami sensorycznymi: styropianowa pianolina, ciastolina, kulki hydrożelowe.
  • Zabawy na koncentrację uwagi: „Paluszki”, „Łańcuch snów”, „Gdzie to się ukryło?”
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety, kulturalnego spożywania posiłków.
  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu na placach zabaw.
  • Zachęcanie dzieci do smakowania wszystkich potraw, spożywania posiłków w ciszy.

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Wykonanie zadania związanego z projektem „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: odwiedziny w miejscu związanym z kulturą, udokumentowanie wizyty w albumie.