Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych – wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć. Wyrażanie ich za pomocą słowa, gestu, symbolu.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw, wysłuchanie wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego, rozmowa na temat wiersza, „ Co to są prawa”- burza mózgów, Jakie mamy prawa? . Rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji i innych materiałów ze strony UNICEF.
  • Kształtowanie postawy tolerancji i akceptacji wobec innych. Udział w projekcie „Różnorodni” – zajęcia prowadzone przez osoby z Fundacji Avalon.
  • Realizacja scenariuszy z cyklu „Dobry kolega - losowanie Tusi” – nauka formułowania pozytywnych komunikatów skierowanych do kolegi  „Lubię z Tobą ….. Lubię Cię, bo…” 

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego - wyodrębnianie głosek w nagłosie , analiza sylabowa wyrazów, przeliczanie sylab w wyrazach
  • Ćwiczenia grafomotoryczne : łączenie kropek, pisanie po śladzie
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter, głosek metodą Skutecznego zdziwienia „D, M”. z wykorzystaniem książek z ilustracjami, drewnianych klocków tworzących kształty liter. Nauka kreślenia liter z wykorzystaniem np. :materiału sypkiego (kasza, piasek), tablicy – sztalugi.
  • Zapoznanie dzieci z legendą o powstaniu państwa polskiego, poznanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu Polski.
  • Udział w akcji „Szkoła do hymnu” – wspólne śpiewanie hymnu, rozmowa z dziećmi na temat Święta Niepodległości z wykorzystaniem filmów edukacyjnych.
  • Poznawanie polskich, miast, rzek, potraw narodowych z wykorzystaniem mapy Polski,  ilustracji.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach, określania liczebności zbioru (mniej, więcej, tyle samo).
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem: domina – dodawanie przez dopełnianie, kart - układanie ciągu liczbowego
  • Ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej w zabawach: Co się zmieniło?, zrób tak jak było, Czego brakuje?, Gdzie się ukrył dźwięk?, układanie puzzli.
  • „Światowy dzień misia” – zapoznanie z tradycją obchodzenia tego święta, wspólne zabawy, rozmowy.
  • „Andrzejki” – poznanie tradycji andrzejkowych, wspólne zabawy, wróżby, konkursy.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Różnorodne działania plastyczne z wykorzystaniem techniki orgiami, wydzieranka i dostępnych materiałów plastycznych i przyrodniczych, np. „Kotyliony”, "Mapa Polski", „Polskie krajobrazy”, „Godło”,” Flaga”, „Zabawki z pudełek”, „Malowanie farbami inspirowane muzyką ”.
  • Nauka piosenek: „Biały orzeł”, „Jesteśmy Polką i Polakiem”
  • Nauka gry na instrumentach np. dzwonki, grzechotki, trójkąty, rozpoznawanie dźwięków- wysoki-niski
  • Wygrywanie dźwięków o różnym tempie i długości na dzwonkach, wyklaskiwanie, wystukiwanie itp;
  • Kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji muzycznej -aktywne słuchanie muzyki wg. Batti Strauss z wykorzystaniem różnorodnych rekwizytów ( patyczki drewniane, woreczki gimnastyczne, gazety itd.), reagowanie ruchem na zmiany tempa i dynamikę muzyki.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, mycia zębów,  korzystania z toalety.
  • Zabawy, ćwiczenia gimnastyczne  - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, umiejętności reagowania na sygnały, wykonywania poleceń.
  • Spacery po okolicy – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
  • Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – rozwijanie zmysłu równowagi, ćwiczenie prawidłowej postawy ciała, wyczucie przestrzeni podczas zabawy, reagowanie na zmianę tempa (szybko- wolno).

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Projekt "Kotka Tusia w mieście kultury i sztuki".
  • Zaproszenie Rodziców do akcji "Podziel się wigilią", "Paka dla ukochanego zwierzaka".