Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej: opowiadania autorstwa Latających Babć „Latające babcie dzieciom”: „Uparty niedźwiadek”, „Misiomuchomisia”, „Ziuta”, „Leśny szpital”, „Plac zabaw dla wiewiórek”, „Leśne skrzaty”.
  • Rozmowy z dziećmi na temat roli babci i dziadka w rodzinie, ich odmienności, funkcjonowania, pasji i talentów.
  • Redagowanie życzeń dla Seniorów z Domu Seniora.
  • Spotkania z Tusią w ramach projektu: „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: losowanie, werbalizowanie mocnych stron wybranego dziecka. Przypomnienie dzieciom historii powstania maskotki Tusi z wykorzystaniem zdjęć kotki Buby pierwowzoru Tusi.
  • Porządkowanie kącików tematycznych. Segregowanie klocków.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami chustą animacyjną.
  • Wdrażanie do słuchania innych – wypowiedzi dzieci na temat swojego samopoczucia.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Wprowadzanie dźwiękoznaków metodą Skutecznego Zdziwienia: „l”, „s” z wykorzystaniem ilustracji, tekstu czytanego, drewnianych klocków, książek z ilustracjami. Ćwiczenia w czytaniu.
  • Wyszukiwanie rytmów  w przyrodzie: dzień-noc, pory dnia, dni tygodnia, pory roku. Wyjaśnienie rytmu dzień-noc z wykorzystaniem programu edukacyjnego „Tablit”. Zabawy z rytmami z wykorzystaniem ruchu, gestu, rysowania.
  • Zabawy z kartami: układanie ciągu liczbowego, dopełnianie do 10, gra „Tygrysek” – ćwiczenie rozumienia zależności ciągu liczbowego.
  • Doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego z wykorzystaniem historyjki obrazkowej „Ratunku, pomocy!”, zagadek słownych.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci na temat funkcjonowania i życia pingwinów.
  • Praca indywidualna na pomocach dydaktycznych: ćwiczenia analizy i syntezy sylabowo-głoskowej, ćwiczenia przeliczania, działań na liczbach, ćwiczenia spostrzegania.
  • Ćwiczenia percepcji wzrokowej – dorysowywanie kształtu w odbiciu lustrzanym.
  • Ćwiczenia motoryki małej: wydzieranie, lepienie, segregowanie, przesypywanie guzików, lepienie z plasteliny, masy solnej.
  • Scenariusz rozwijający kreatywność słowną i plastyczną „Wyobraźnia” – wyjaśnienie czym jest wyobraźnia, wypowiedzi dzieci w technice twórczej lista atrybutów, przekształcanie narysowanych elementów.
  • Zapoznanie dzieci z postacią Vincenta Van Gogha i jego słynnymi obrazami – pokaz na tablicy interaktywnej.
  • Zapoznanie dzieci z nazwą „Impresjonizm” i wyjaśnienie jego znaczenia w sztuce malarskiej.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Nauka piosenki „Babciu i dziadku, dziękuję”.
  • Nauka tańca do piosenki „Dobre duszki- dziadek i babunia”.
  • Praca plastyczna „Pingwiny na lodzie”.
  • Wykonanie laurek dla Seniorów – pensjonariuszy Domu Seniora.
  • Wykonanie prezentów dla Babć i Dziadków: zdjęć dzieci w drewnianych ramkach.
  • Nauka wierszyków z życzeniami dla Babć i Dziadków.
  • Wykonanie kwiatów z papierowych kół jako elementu dekoracji do występu na Dzień Babci i Dziadka.
  • Szkicowanie martwej natury – grupowych kocich maskotek.
  • Malowanie temperami na wzór dzieł Vincenta Van Gogha „Słoneczniki”, „Gwiaździsta noc”.
  • Malowanie patyczkami do uszu (farby tempery) w duchu dzieł impresjonistycznych.
  • Malowanie farbami akwarelami na dowolny temat.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Zabawy, ćwiczenia wyciszające z wykorzystaniem rekwizytów np. szklanka z wodą, dzwonek, klepsydra.
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety, kulturalnego spożywania posiłków.
  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu na placach zabaw.
  • Zachęcanie dzieci do smakowania wszystkich potraw, spożywania posiłków w ciszy.
  • Układanie jadłospisu z uwzględnieniem zasad zdrowego odżywiania.
 W zakresie współpracy z rodzicami
  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Wykonanie zadania związanego z projektem „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: odwiedziny w miejscu związanym z kulturą, udokumentowanie wizyty w albumie.
  • Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – występ dzieci, wspólne tańce z babcią i dziadkiem, złożenie życzeń, wręczenie prezentów, poczęstunek.