Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czerwiec

Treści edukacyjno-wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno-społecznego 

  • Zachęcanie dzieci do rozmów o emocjach, jakie towarzyszą im każdego dnia. Wzajemne słuchanie oraz wspieranie w sytuacjach trudnych. Słuchanie bajek z serii „Gucio” Bożena Sęk i inne. 
  •  Uświadomienie dzieciom znaczenia przyjaźni oraz dbania o relacje, słuchanie opowiadania „Chcę mieć przyjaciela” D. Niewoli, wypowiadanie się na forum “Jestem dobrym kolegą, koleżanką, bo…” 
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników. 
  • Celebrowania „Dnia Taty’ – nauka okazywania szacunku i składania życzeń.  
  • Celebrowanie „Dnia Dziecka” rozdawanie dzieciom prezentów, zabawa w poszukiwaczy skarbów, odgadywanie zagadek, zabawy z chustą animacyjną, robienie dużych baniek mydlanych. 
  • Realizowanie scenariuszy z programu pt. „Mała dama, młody dżentelmen” - wdrażanie do życia społecznego, rozmowy w rundce, zwracanie uwagi na kulturalny sposób porozumiewania się miedzy dziećmi, rozmowy z dziećmi na temat niepełnosprawności, kształtowanie szacunku wobec osób starszych, scenki dramowe  „Jestem kulturalną osobą”, „Mój wygląd świadczy o mnie”. 
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, rozmowy z dziećmi na temat gier planszowych, dzieci wymieniają ulubione gry i opowiadają o tym, z kim lubią grać w przedszkolu, z kim grają w domu, jak to jest, kiedy się wygrywa, przegrywa, uczestniczy w grze, granie w różnorodne gry planszowe przyniesione przez dzieci z domu. 

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według różnych cech, porównywanie liczebności zbiorów, wstawianie odpowiednich znaków ( <, =, >), układanie szeregów, układanie rytmów z wykorzystaniem figur geometrycznych, praca na pomocach montessorii, karty pracy. 
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków. 
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab w poznanych paradygmatach. Ćwiczenia z wykorzystaniem pudełek sylabowych, kart pracy, pomocy Montessori. 
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad podczas wycieczek pieszych i autokarowych. Wycieczka do Afloparku w Pabianicach. Zwiedzanie, sadzenie kwiatów, zabawy na placu zabaw. 
  • Wycieczka autokarowa do Muzeum Sztuki na warsztaty pt.: Leniwy artysta.  
  • Zwiedzanie galerii sztuki, wykonanie figurek z gliny. 
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku w różnych sytuacjach i miejscach. „Gdzie można pojechać na wakacje” swobodne wypowiedzi dzieci w kole. Omówienie zasad bezpiecznego wypoczynku w różnych miejscach (nad wodą, w górach, w domu, w mieście, na wisi, w lesie).  
  • Zapoznanie dzieci z różnymi zawodami i narzędziami koniecznymi w danej pracy. „Kim będę? Słuchanie wiersza T. Kubiaka, omówienie jego treści, pogadanka z dziećmi na temat, kim chciałyby zostać w przyszłości i dlaczego. Rozmowa o zawodach, które wykonują rodzice. „Zawody” - zagadki słowne. „Dopasowywanie atrybutów” z wykorzystaniem ilustracji. 

W zakresie edukacji artystycznej 

  • Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik: malowanie farbami (plakatówki, tempera, akwarela); rysowanie kredkami (świecowe, bambino, ołówkowe, pastelowe, itp.); szkicowanie ołówkiem; stemplowanie; malowanie palcem. 

W zakresie edukacji zdrowotnej 

  • „Dzień Sportu” zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym na 6 różnych stanowiskach (fitness, praca mrówek, tor przeszkód, gra w klasy, piłka nożna, rzuty do celów). 
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad podczas pobytu w ogrodzie. 
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/VI. 
  • Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń ogólnorozwojowych  z wykorzystaniem elementów Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 
  • Doskonalenie umiejętności pisania po śladzie, mieszczenia się w liniaturze, karty pracy, kreślenie linii, szlaczków przy tablicy multimedialnej. 

W zakresie współpracy z rodzicami 

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu. 
  • Udział taty Elizy w zajęciach sportowych organizowanych w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym. Gry i zabawy z wykorzystaniem balonów, piłki, kolorowych chustek. 
  • Warsztaty z mamą Łucji na temat kwiatów, wspólne pielenie, sadzenie, podlewanie kwiatów w przedszkolnej rabatce. 
  • Warsztaty z mamą Bjorna „Jajka wielkanocne”. Malowanie jajek farbami i dekorowanie cukrem. 
  • Warsztaty z tatą Franka  “Poznajemy zawody”. Poznanie zawodu operatora wózka widłowego. 
  • Warsztaty z mamą Bjorna-projektant odzieży. Poznanie zawodu, budowy maszyn, wspólne szycie serduszek. 
  • Warsztaty z mamą Bjorna „Kolorowe portmonetki, pudełeczka” wykonane z opakowań po mleku oraz kolorowych materiałów. 
  • Warsztaty z mamą Doroty na temat opieki nad zwierzętami. Dzieci dowiedziały się jak opiekować się kotem, mogły go pogłaskać, dotknąć. Wspólne wykonanie pracy plastycznej. 
  • „Piknik Rodzinny w ogrodzie przedszkolnym” - występy dzieci przed publicznością: recytowanie wierszy, taniec poloneza w wykonaniu starszaków, taniec z pomponami „Kankan”. Integracja środowiska rodzinnego z przedszkolem poprzez wspólne spędzanie czasu, zabawy, dmuchańce, malowanie twarzy, loterie. Pomoc rodziców w zorganizowaniu pikniku oraz w wieszaniu dekoracji. 
  • „Uroczyste zakończenie roku szkolnego oraz pożegnanie starszaków” - rozdanie dyplomów, prezentów, składanie życzeń, podziękowań.