Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Głośne czytanie dzieciom literatury dziecięcej z wykorzystaniem m.in. małego teatrzyku: „Trzy świnki”, „Rybak i złota rybka”, „Śpiąca królewna”, „Dziadek wieczór”, „Spotkanie w sklepie z bajkami”.
  • Spotkania z Tusią w ramach projektu: „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: losowanie, werbalizowanie mocnych stron wybranego dziecka. Prezentowanie wykonanych przez dzieci i rodziców prac na temat wybranych miejsc kultury w Łodzi.
  • Porządkowanie kącików tematycznych. Rozmowy z dziećmi na temat konieczności porządkowania po zakończonej zabawie i pracy.
  • Kultywowanie Święta Zakochanych: werbalizowanie miłych słów do innych, zabawy z muzyką dziecięcą zespołu Małe TGD, malowanie wałkiem z użyciem farby emblematu serca, rozmowa na  temat miłości i sposobów jej przeżywania.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami chustą animacyjną, rysowaniem laurek, składaniem życzeń.
  • Zabawa słuchowa „Kto mnie woła? – odgadywanie głosów kolegi/koleżanki.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Ćwiczenia przeliczania z wykorzystaniem opowiadania „Samotny bałwanek”.
  • Przeliczanie liczmanów (układanie liczmanów do przeliczania), dodawanie na konkretach i w pamięci: kary pracy, gry na platformie „Diggipuzzle”.
  • Praca z robotem Indi: zapoznanie dzieci z komendami i ich obrazkowymi symbolami, ćwiczenie umiejętności poruszania się robota na macie i kafelkach.
  • Zabawy z elementami kodowania: układanie z kolorowych kubeczków wg wzoru, wg instrukcji słownej, wg własnego pomysłu - praca indywidualna, w parach i zespołach.
  • Gry planszowe: językowe, matematyczne, szachy i karciane – poznawanie zasad gier, doświadczanie wygranej i przegranej.
  • Wprowadzanie dźwiękoznaków metodą Skutecznego Zdziwienia: „k”, „d”, „e” z wykorzystaniem ilustracji, tekstu czytanego, drewnianych klocków, książek z ilustracjami. Ćwiczenia w czytaniu.
  • Utrwalanie liter i gestów wg metody Skutecznego Zdziwienia. Analiza i synteza głoskowa.
  • Ćwiczenia stymulujące pracę półkul mózgowych – karty pracy Agnieszki Bali.
  • Kreślenie leniwej ósemki na małej i dużej powierzchni.
  • Ćwiczenia percepcji wzrokowej
  • Tworzenie ulotek informacyjnych na temat możliwości przekazania 1,5% podatku na rzecz przedszkola.:
  • Kultywowanie tradycji Tłustego czwartku: rozmowa, oglądanie filmu edukacyjnego  na temat genezy tradycji.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Malowanie akwarelami na dowolne tematy.
  • Lepienie z masy solnej.
  • Przekształcanie kształtu leniwej ósemki.
  • Rysowanie wg filmu instruktażowego: zamku, króla i królowej, dinozaura.
  • Wyrabianie z dziećmi masy nienewtonowskiej -poznanie jej właściwości.
  • Wprowadzenie pojęć: kolory podstawowe i pochodne. Mieszanie i tworzenie kolorów. Malowanie farbami na czarnym tle.
  • Wykonanie imitacji pączka z gniecionego papieru (malowanie farbami, ozdabianie kolorowymi dekoracjami).

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Zabawy, ćwiczenia wyciszające przy muzyce.
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety, kulturalnego spożywania posiłków.
  • Swobodne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu na placach zabaw.
  • Zachęcanie dzieci do smakowania wszystkich potraw, spożywania posiłków w ciszy.

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Wykonanie zadania związanego z projektem „Tusia i ja w naszym mieście pełnym kultury i sztuki”: odwiedziny w miejscu związanym z kulturą, udokumentowanie wizyty w albumie.