Kwiecień
Treści edukacyjno – wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Rozmowa na temat odpowiedniego zachowania się przy stole oraz w miejscach publicznych.
- Rozmowy psychoedukacyjne na temat relacji z innymi osobami.
- Pokaz prawidłowego ubierania i rozbierania na modelu (Moja ulubiona zabawka). Ćwiczenie samodzielnego ubierania i rozbierania.
- Rozmowy na temat bezpiecznego i higienicznego nakładania posiłków. Wspieranie dzieci podczas posiłków.
- Rozmowa na temat, co lubię robić ze swoją rodziną.
- Udział w rodzinnych ustaleniach zasad panujących w domu.
- Ustalenie obowiązków i zadań w domu np.-ścieranie, kurzy, posprzątanie zabawek w swoim pokoju.
- Scenki dramowe "Jak poprosić, gdy sobie z czymś nie radze”.
- Rozmowy indywidualne na temat przeżywanych emocji w konkretnych sytuacjach. Odgrywanie scenek.
- Rozmowy z dziećmi na temat mówienia o własnych emocjach.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- 6l – wycinanie małych elementów ,5l - wycinanie dużych elementów,4l-3l – doskonalenie prawidłowego chwytu nożyczek oraz wycinania prostych linii.
- Zabawy z muzyką i szalikiem do wolnej i dynamicznej muzyki.
- Wykonywanie kart pracy memory.
- Tworzenie własnych obrazków związanymi z różnicami.
- Dzielenie na sylaby i na głoski wyrazów związanymi Świętami Wielkanocnymi.
- Odgadywanie wyrazu podzielonego na głoski przez osobę dorosłą.
- Labirynt łączenie wyrazu z rozsypanki głoskowej.
- Rozmowa na temat opowiadania ,,Zwierzęta na wsi"-nazywanie zwierząt na obrazku ,dzielenie nazw zwierząt na sylaby i na głoski", ćwiczenia słuchu fonematycznego podawanie pierwszej, środkowej i ostatniej głoski.
- Rozmowa na temat Dnia Ziemi 22 kwietnia- oglądanie prezentacji, poznanie nazw kontynentów.
- Oglądanie filmu edukacyjnego na temat owadów.
- Krzyżówka świąteczna do rozwiązania dla wszystkich dzieci.
- Karty pracy grafomotoryczne z podziałem na wiek dzieci – „Owady”.
- Przeliczanie liczmanów, przeliczanie elementów przyrodniczych . Utrwalenie obrazu graficznego liczby do 10 (pisanie po śladzie, tworzenie zbiorów).
- Stosowanie liczebników porządkowych(owady).
- Kolorowanie obrazka według kodu liczebniki porządkowe.
- Nauka dni tygodnia i miesięcy.
- Wykonywanie zadań z treścią-dodawanie i odejmowanie.
- Synteza sylabowa wyrazów z najbliższego otoczenia- sprzęty domowe.
- Łączenie sylaby do danego obrazka.
- Wysłuchiwanie wyrazu podzielonego na sylaby przez inną osobę i pokazywanie odpowiedniego obrazka.
- Słuchanie opowiadań związanych z higieną.
- Układanie historyjki obrazkowej i opisywanie jej.
- Nauka wierszyków i piosenek angielskich.
- Nauka słówek związanych ze zwierzętami żyjącymi na wsi. Nauka zwierząt żyjących na wsi w języku angielskim.
- Wysłuchanie piosenki w języku angielskim ,,Stary Donald farmę miał".
- Nauka dni tygodnia w języku angielskim.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnego materiału plastycznego.
- Tworzenie plakatu związanego z higieną wykorzystując różne techniki plastyczne.
- Tworzenie prac plastycznych związanych z owadami– lepienie z plasteliny owadów.
- Nauka układów tanecznych do piosenek wiosennych "Maszeruje wiosna".
- Słuchanie piosenki: ,,Maja”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
- Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
Współpraca z rodzicami.
- Zaproszenie rodziców i dzieci do projektu plastyczno-fotograficznego "Wiosna na talerzu”.
- Zaproszenie rodziców do akcji ,,Paka dla zwierzaka”.
- Konsultacje mailowe z rodzicami.