Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

Treści edukacyjno – wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Rozmowa na temat odpowiedniego zachowania się przy stole oraz w miejscach publicznych.
  • Rozmowy psychoedukacyjne na temat relacji z innymi osobami.
  • Pokaz prawidłowego ubierania i rozbierania na modelu (Moja ulubiona zabawka). Ćwiczenie samodzielnego ubierania i rozbierania.
  • Rozmowy na temat bezpiecznego i higienicznego nakładania posiłków. Wspieranie dzieci podczas posiłków.
  • Rozmowa na temat, co lubię robić ze swoją rodziną.
  • Udział w rodzinnych ustaleniach zasad panujących w domu.
  • Ustalenie obowiązków i zadań w domu np.-ścieranie, kurzy, posprzątanie zabawek w swoim pokoju.
  • Scenki dramowe "Jak poprosić, gdy sobie z czymś nie radze”.
  • Rozmowy indywidualne na temat przeżywanych emocji w konkretnych sytuacjach. Odgrywanie scenek.
  • Rozmowy z dziećmi na temat mówienia o własnych emocjach.

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.

  • 6l – wycinanie małych elementów ,5l - wycinanie dużych elementów,4l-3l – doskonalenie prawidłowego chwytu nożyczek oraz wycinania prostych linii.
  • Zabawy z muzyką i szalikiem do wolnej i dynamicznej muzyki.
  • Wykonywanie kart pracy memory.
  • Tworzenie własnych obrazków związanymi z różnicami.
  • Dzielenie na sylaby i na głoski wyrazów związanymi Świętami Wielkanocnymi.
  • Odgadywanie wyrazu podzielonego na głoski przez osobę dorosłą.
  • Labirynt łączenie wyrazu z rozsypanki głoskowej.
  • Rozmowa na temat opowiadania ,,Zwierzęta na wsi"-nazywanie zwierząt na obrazku ,dzielenie nazw zwierząt na sylaby i na głoski", ćwiczenia słuchu fonematycznego podawanie pierwszej, środkowej i ostatniej głoski.
  • Rozmowa na temat Dnia Ziemi 22 kwietnia- oglądanie prezentacji, poznanie nazw kontynentów.
  • Oglądanie filmu edukacyjnego na temat owadów.
  • Krzyżówka świąteczna do rozwiązania dla wszystkich dzieci.
  • Karty pracy grafomotoryczne z podziałem na wiek dzieci – „Owady”.
  • Przeliczanie liczmanów, przeliczanie elementów przyrodniczych . Utrwalenie obrazu graficznego liczby do 10 (pisanie po śladzie, tworzenie zbiorów).
  • Stosowanie liczebników porządkowych(owady).
  • Kolorowanie obrazka według kodu liczebniki porządkowe.
  • Nauka dni tygodnia i miesięcy.
  • Wykonywanie zadań z treścią-dodawanie i odejmowanie.
  • Synteza sylabowa wyrazów z najbliższego otoczenia- sprzęty domowe.
  • Łączenie sylaby do danego obrazka.
  • Wysłuchiwanie wyrazu podzielonego na sylaby przez inną osobę i pokazywanie odpowiedniego obrazka.
  • Słuchanie opowiadań związanych z higieną.
  • Układanie historyjki obrazkowej i opisywanie jej.
  • Nauka wierszyków i piosenek angielskich.
  • Nauka słówek związanych ze zwierzętami żyjącymi na wsi. Nauka zwierząt żyjących na wsi w języku angielskim.
  • Wysłuchanie piosenki w języku angielskim ,,Stary Donald farmę miał".
  • Nauka dni tygodnia w języku angielskim.

W zakresie edukacji artystycznej.

  • Prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnego materiału plastycznego.
  • Tworzenie plakatu związanego z higieną wykorzystując różne techniki plastyczne.
  • Tworzenie prac plastycznych związanych z owadami– lepienie z plasteliny owadów.
  • Nauka układów tanecznych do piosenek wiosennych "Maszeruje wiosna".
  • Słuchanie piosenki: ,,Maja”.

W zakresie edukacji zdrowotnej.

  • Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
  • Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.

Współpraca z rodzicami.

  • Zaproszenie rodziców i dzieci do projektu plastyczno-fotograficznego "Wiosna na talerzu”.
  • Zaproszenie rodziców do akcji ,,Paka dla zwierzaka”.
  • Konsultacje mailowe z rodzicami.