Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Rozwijanie umiejętności współpracy podczas zabaw spontanicznych oraz zajęć zorganizowanych np. tworzenie wspólnych prac plastycznych, gier planszowych np. warcaby, praca z pomocami montessorianskimi itp.
  • Nauka o budowie ciała, zwrócenie uwagi na prawidłowe nazewnictwo (części intymne). Doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo, obrony własnych granic, nauka szukania wsparcia u osób dorosłych, budowanie zaufania, odróżnienie tajemnicy dobrej i złej – zajęcia w ramach realizacji programu „Dotyk dobry i zły”.
  • „Walentynki” – rozmowa nt. obchodzenia święta miłości, rozmowa kierowana pt. „Co to jest miłość”.
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników.
  • Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z odczuwanym lękiem o różnorodnym podłożu – realizacja scenariuszy z ogólnopolskiego programu Bajki Pomagajki, zapoznanie dzieci z treścią bajek terapeutycznych pt. : „Bajka o Bubie i potworze z kąta”, „Bajka o dzielnym króliczku i potworze spod łóżka”, „O Kocicy złośnicy co nie chciała brata”.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat kulturalnego zachowania się podczas występów, w miejscach publicznych. Wdrażanie do posługiwania się zwrotami grzecznościowymi.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • „Ostatki”, „Karnawał”, „Tłusty czwartek” – zapoznanie z tradycjami min. spożywania pączków, organizowania balu.
  • Rozwijanie umiejętności odczytywania sylab otwartych , kreślenia liter na tackach z kaszą manną, w liniaturze, w powietrzu, na dywanie.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych z wykorzystaniem pudełek sylabowych, obrazków, kart pracy. 
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków. 
  • Zabawy językowe - tworzenie słów zaczynających się na daną sylabę, wyodrębnianie sylab w wyrazach. Rebusy. 
W zakresie edukacji artystycznej
  • Prace twórcze – plastyczne: „Szkielet dinozaura” – wyklejanie szkieletu dinozaura patyczkami kosmetycznymi, „Lew” – ozdabianie frędzlami koła z tektury, tworzenie głowy lwa z grzywą,„Kot” – wylepianie sylwety kota kolorowymi skrawkami papieru, „Niedźwiedź polarny ” – przeplatanie sylwety niedźwiedzia kolorowymi wstążkami, „Kalendarze” – wykonanie upominków dla babci dziadka, „Bal karnawałowy” – wykonanie ozdób i dekoracji sali na bal, „Maska wenecka” – wykonanie maski z papieru na bal.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Przypominanie zasad oraz wdrażanie do samodzielności. Dbanie o ład i porządek w swoim otoczeniu – ćwiczenia w sytuacjach naturalnych,
  • Doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo w przedszkolu oraz poza nim,
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotyryczne, rysowanie na dużych płaszczyznach, kalkowanie, rysowanie, malowanie, szkicowanie,
  • Zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystaniem sprzętu sportowego,
  • Zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych skocznych i bieżnych,
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych 6/II.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • „Kocham babcię, kocham dziadka” uroczystość z okazji dnia babci i dziadka
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu,
  • „Lew”, „Niedźwiedź polarny ”  warsztaty plastyczne przeprowadzone przez z mamę Bjorna – Panią Monikę Ustyniak.