Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego 
  • Obchodzenie „Światowego dnia dobroci” , rozmowy na temat pomagania innym, wyjaśnienie pojęcia empatia, scenki dramowe. 
  • Zachęcanie dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności, wspierania się w tych działaniach, przestrzegania zasad obowiązujących w przedszkolu np. : czekam na swoja kolej, podnoszę rękę, gdy chce coś powiedzieć. 
  • „Szkoła do hymnu” – wspólne śpiewanie pieśni patriotycznej, nauka odpowiedniego zachowywania się, szacunku podczas świąt państwowych. 
  • Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć. Wyrażanie ich za pomocą słowa, gestu, symbolu. 
  • Rozwijanie umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach – realizacja scenariuszy z ogólnopolskiego projektu edukacyjno-czytelniczego pt. „Bajki-Pomagajki. Zapoznanie dzieci z treścią opowiadania pt. „ Króliczek Mikuś”, rozmowy w oparciu o tekst, robienie ilustracji do bajki. 
  • Słuchanie bajek terapeutycznych  ”Co robią uczucia?” T. Oziewicz z projektu edukacyjnego „Biblioteka na kółkach”. 

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 

  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rozpoznawania i nazywania symboli narodowych (flaga, hymn, godło), zapoznanie dzieci z legendą powstania państwa polskiego pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”, wyjaśnienie pojęcia patriotyzm, niepodległość. 
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci otaczająca przyrodą ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmianę pory roku. Wzbogacanie wiedzy nt. zwierząt zapadających w sen zimowy poprzez oglądanie filmów przyrodniczych, czytanie fachowej literatury, oglądanie albumów, prace edukacyjną na pomocach z kącika przyrodniczego. Obchodzenie Dnia Jeża” – poznaje zwyczajów i potrzeb jeża, jego budowy. 
  • Kształtowanie postaw ekologicznych,realizacja programu edukacyjnego” Kubusiowi przyjaciele natury” (oszczędzanie prądu, wody, po co segregujemy odpady). 
  • „Światowy dzień misia” – zapoznanie z tradycją obchodzenia tego święta, wspólne zabawy, rozmowy. 
  • „Andrzejki” – poznanie tradycji andrzejkowych, wspólne zabawy, wróżby, konkursy. 
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab w paradygmacie MA,MO, MI, MU, ME, MY. Ćwiczenia z wykorzystaniem pudełek sylabowych. 
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter, głosek metodą Skutecznego zdziwienia wyzwalającego myślenie. Nauka dźwiękoznaków, prace w książkach – tworzenie własnego wyobrażenia głosek i liter. Zabawy w kodowanie i rozkodowywanie wyrazów za pomocą dźwiękoznaków, układanie klocków. 
  • Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw, wysłuchanie wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego, rozmowa na temat wiersza, „Co to są prawa?”- burza mózgów, Jakie mamy prawa? Rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji, „Czy prawa są potrzebne” rozmowa kierowana z dziećmi. 
  • Realizacja projektu edukacyjnego„ 20 minut dla matematyki” - Dziecięca Matematyka autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, angażowanie i inspirowanie dzieci do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych. 
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według różnych cech, porównywanie liczebności zbiorów, wstawianie odpowiednich znaków( <, =, >). 

W zakresie edukacji artystycznej 

  • Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik:  wydzieranki, wyklejanki, wycinanki; malowanie farbami (plakatówki, tempera, akwarela); rysowanie kredkami (świecowe, bambino, ołówkowe, pastelowe, itp.); szkicowanie ołówkiem; stemplowanie; malowanie palcem. 
  • Kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji muzycznej -aktywne słuchanie muzyki wg. Batti Strauss (duszki, deszczowa zabawa, itd.), deszczowy taniec – zabawy przy muzyce z wykorzystaniem gazet (szum wiatru); reagowanie ruchem na zmiany tempa i dynamikę muzyki, zabawy rytmiczne z wykorzystaniem drewnianych pałeczek, zabawa muzyczna do wiersza „ Deszczyk pada” z wykorzystaniem kubeczków i fasoli. 
W zakresie edukacji zdrowotnej 
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego przebierania się na gimnastykę, spacer, wyjście do ogrodu. Ćwiczenia z wykorzystaniem montessorianskich ramek. Zachęcanie dzieci do wspólnego opiekowania się rówieśnikami i pomagania sobie nawzajem. 
  • Rozwijanie umiejętności poruszania się w sposób bezpieczny dla innych w kontekście nabywania świadomości własnego ciała poprzez różnorodne ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe. Wykorzystanie elementów metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sheroborne.
  • Doskonalenie umiejętności relaksowania się i wyciszania się, rozmowy nt. potrzeby odpoczynku. Lekcje ciszy wg M. Montessori.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez takie czynności jak: łączenie w pary, dopasowywanie cieni przy użyciu tablicy multimedialnej, kreślenie linii po śladzie zgodnie z podanym kierunkiem, rysowanie wg własnego pomysłu, realizowanie zadań z projektu edukacyjnego „Dotknij, poczuj, zobacz”.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/XI. 

W zakresie współpracy z rodzicami 

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.