Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Treści edukacyjno-wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Rozwijanie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: prawidłowego mycia rąk, korzystania ze sztućców.
  • Rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do innych w zakresie stosowania zwrotów grzecznościowych.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie – scenki dramowe, dokończ zdanie „Czuję się….”. „Radość, złość, smutek” – realizacja scenariuszy, rozmowy kierowane. Czytanie bajek relaksacyjnych z Ogólnopolskiego Projektu ,,Bajki pomagajki’’.
  • Zabawy integracyjne w grupie: zabawy z muzyką ,,Ja i Ty”, „Witam na spotkaniu wszystkich”, „Głuchy telefon”, zabawy z chustą animacyjną.
  • Nakierowanie uwagi dzieci na porządkowanie po skończonej zabawie lub pracy.
  • Spotkanie z Panią Policjantką, Strażą Pożarną.
  • Czytanie przez rodziców literatury współczesnej dla dzieci.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych zgodnie z możliwościami dzieci – wdrażanie do samodzielnej pracy edukacyjnej.
  • Układanie puzzli, układanek o różnym stopniu trudności. Składanie puzzli literowych, cyfrowych.
  • ,, Świeto Dyni’’- wspólna zabawa z dziećmi.
  • Wyjazd do Teatru Pinokio na przedstawienie pt ,, Zamieniam się w słuch’’.
  • Słuchanie wierszy ,,Jesienią’’ M.Konopnickiej, ,,Jesienny pociąg’’ D.Gellner.
  • Gra „ Memory ” – odnajdywanie takich samych obrazków.
  • Obserwacja przyrody w naturalnym środowisku – ogród, dostrzeganie zmian jesienią.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych w relacjach z dziećmi i dorosłymi: dziękuję, przepraszam, proszę.
  • Działania grafomotoryczne – kreślenie po śladzie szlaczków, łączenie punktów, wypełnianie powierzchni kredkami.
  • Przeliczanie ciągu liczbowego w zakresie dostępnym dzieciom.
  • Przeliczanie liczmanów np. owoców, kasztanów; dopasowywanie obrazu graficznego liczby do sumy elementów zbioru.
  • Dokonywanie skojarzeń w zabawach słownych np. skojarzenia ze słowem „Jesień”.
  • Poznanie drzew rosnących w ogrodzie przedszkolnych.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie analizy i syntezy sylabowej oraz wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie np. w nazwach owoców.
  • Wyklaskiwanie usłyszanych rytmów i powtarzanie ich.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Nauka piosenek: „ Kolorowe Listki”, „Przyszła jesień do parku’’, ,, Tydzień’’.
  • Różnorodne działania plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny, masy solnej; wycinanie, klejenie.
  • Indywidualne prace plastyczne: „Emocje”, „Figury geometryczne”.
  • Prace plastyczne ,, Jesienne drzewo’’, ,,Dynia’’, ,,Jeż’’, dekorowanie swojej dyni według własnego pomysłu.
  • Przekształcanie figur geometrycznych.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań.
  • Swobodne zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem szarf.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawie „Zrób to co ja”.
  • Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – zmysł równowagi, prawidłowa postawa ciała, wyczucia przestrzeni podczas zabaw.
  • Wdrażanie do samodzielnego ubierania się i zmiany obuwia.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Kontakty indywidualne w sprawach bieżących.
  • Odwiedziny Tusi w domach dzieci.
  • Czytanie przez rodziców literatury współczesnej dzieciom podczas relaksu.