Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

Treści edukacyjno – wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Stosowanie się do kodeksu grupy w odniesieniu do życia codziennego grupy.
  • Omawianie sytuacji konfliktowych, w grupie.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielności -pokaz jak zapinać guziki w swetrze, kurtce lub jak zapinać suwak w bluzie i kurtce.
  • Dalsze wdrażanie dyżurowania dzieci : kącik plastyczny czytelniczy, pomoc nauczyciela, łazienka, kwiaty itp.
  • Ćwiczenia podczas ubierania się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
  • Tworzenie prac charakteryzujących uczucia takich jak miłość.
  • Rozmowa na temat Walentynek- co to jest miłość, komu wyznajemy miłość? itp.
  • Rozmowy indywidualne na temat granic- ,, Co mi się nie podoba w zachowaniu innych osób do mnie?”,, Lubię gdy …”
  • Rozmowa na temat opowiadania ,,Odważny Jasio”- rozmowa na temat asertywności i stawiania swoich granic.
  • Rozmowy na temat opowiadania ,, Zagubiona kuleczka”- co zrobić gdy znajdziemy nie znajome zwierzątko?.
  • Rozmowy na temat jak zachować się gdy zwierzątko jest w potrzebie.
  • Rozmowy na temat rodziny dziecka –wspólnych zainteresowań- filmy, czytanie książek wychodzenie ulubionych miejsc.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Słuchanie wypowiedzi innych w kontaktach indywidualnych i na forum grupy.
  • Praca w grupach tworzenie różnorodnych budowli z klocków, tworzenie plakatów.
  • Współpraca w grupie układanie różnych zagadek słownych.
  • Tworzenie w grupach labboków na podany temat przez nauczyciela.
  • Wdrażanie do współpracy w codziennych zajęciach edukacyjnych
  • Układanie rytmów wykorzystując kolorowe pomponiki- praca z obrazkiem
  • Dokańczanie zaczętego rytmu, wskazywanie czego brakuje w danym rytmie tworzenie własnego rytmu
  • Praca z sylabami, wprowadzanie sylab metodą symultaniczno-sekwencyjną –ab,ob,eb,ub,yb,af,of,ef,if,uf,yf
  • Karty pracy- malowanie sylab według instrukcji.
  • Ćwiczenia słuchowe wskazywanie sylaby na planszy tyle razy ile dziecko ją usłyszy.
  • Dokańczanie wyrazów na podaną sylabę.
  • Odczytywanie sylab- w rozsypance wyrazowej.
  • Rysowanie rysunku według instrukcji nauczyciela.
  • Wskazywanie dołu ,góry ,prawej lewej strony kartki.
  • Praca z instrukcją układanie różnorodnych wzorów według instrukcji.
  • Układanie wyciętych strzałek na kartce według instrukcji nauczyciela- góra ,dół, prawa, lewa.
  • Poznanie najciekawszych bajek świata rozmowa na temat wysłuchanych tekstów.
  • Tworzenie swojego opowiadania na podstawie obrazka, zdjęcia itp.
  • Rozwiazywanie qizu na temat wysłuchanych bajek,
  • Tworzenie zakończenia bajki, innego niż w rzeczywistości.
  • Układanie historyjek obrazkowych do danej bajki-ćwiczenie umiejętności opowiadania patrząc na rysunki.
  • Profilaktyka logopedyczna- ćwiczenia oddechowe- faza wdechowa i wydechowa- piłeczki pinpongowe, ćwiczenia artykulacyjne- wierszyki logopedyczne, ćwiczenia słuchu fonematycznego, ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej.
  • Rozmowa na temat higieny rąk,, Jak bardzo ważna jest higiena rąk”- przypomnienie jak prawidłowo myć ręce.
  • Zabawy matematyczne- zabawy z kostką tworzenie działań dodawanie odejmowanie.
  • Rozmowa na temat zdrowych posiłków- zachęcanie dzieci podczas posiłków do próbowania nowych rzeczy.
  • Poznanie tropów zwierząt zabawy z tropami zwierząt- praca z tablicą interaktywną, memory, rozpoznawanie cieni zwierząt i ich śladów.
  • Praca z kalendarzem pogody- omówienie kalendarza pogody, zaznaczanie w danym dniu jaka jest pogoda.
  • Oglądanie filmów edukacyjnych na temat zwierząt.
  • Dzień dinozaura-wyszukiwanie informacji na temat dinozaurów, prezentacja przez dzieci wybranego dinozaura, oglądanie filmów edukacyjnych.
  • Zabawy z wykorzystaniem miarek.
  • Wyszukiwanie par obrazków.
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Tworzenie ilustracji do wysłuchanych książek.
  • Tworzenie książek według własnego pomysłu.
  • Tworzenie prac plastycznych ,, Dinozaury”.
  • Prace plastyczne na temat wody- malowanie farbami, wyklejanie papierem kolorowym , bibułą.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Doskonalenie przejścia po równoważni, po linii, sznurku położonej na dywanie.
  • Przechodzi tor przeszkód stworzony z zadań związanych z czworakowaniem i przejściem po równoważni- ławeczce.(zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych – luty) Pokaz, instrukcja słowna.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy gimnastyczne.
Współpraca z rodzicami.
  • Współpraca w ramach projektu Tusia,, Powrót do przeszłości”.