Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad

Treści edukacyjno-wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno-społecznego.
  • Rozwiązywanie zagadek o kolorach.
  • Zabawa „Jakiego koloru brakuje w krainie?” - rozmowa o różnorodności, dostrzeganie dobrych cech.
  • Zabawa ze zdjęciami  ‘Powiem ci coś miłego” – kierowanie dobrych, miłych słów.
  • Zabawa „Jak się czujesz?”.
  • Zabawy integracyjne „Parzące łapki”, „Rzeźba”, „Haki”.
  • Grupowy dzień życzliwości. 
  • Zabawa "Odszukaj kolor".
  • Karta pracy- rysowanie twarzy złości (4,5 latki), sytuacji (6 latki).
  • Odnoszenie się do zasad obowiązujących w grupie rozwiązywanie na bieżąco pojawiających się konfliktów w grupie               i wspólne szukanie z dziećmi skutecznych ich rozwiązań.
  • Czytanie bajek terapeutycznych.
  • Wykonanie pracy plastycznej „ Kiedy jestem zły to….”
  • Zabawa ruchowa „Emocja - gest”.
  • Śpiewanie hymnu Polski ze zwróceniem uwagi na właściwą postawę.
  • Udział  w akcji „Szkoła do hymnu”- śpiewanie „Mazurka Dąbrowskiego”.
  • Taniec wyobraźni – zabawy integracyjne, które sprzyjają współpracy w grupie, w parze np.: „Żółwik”, „Dwóm tańczyć się zachciało”, - zabawy w małych zespołach np.; wyklejanki, układanki, tworzenie budowli, układanie puzzle.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych - rozmowy wychowawcze dotyczące przypominania i respektowania zasad grupowych.
W zakresie rozwoju intelektualnego- edukacja językowa, matematyczna , kulturowa, przyrodnicza.
  • Poznanie polskich sąsiadów.
  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Biały orzeł”.
  • Nasz kraj – zapoznanie z piosenką tygodnia.
  • Nasz piękny kraj – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.
  • Film edukacyjna „Polska”.
  • Orły i gniazda – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wycieczka po Polsce”.
  • Zagadki słuchowe „Symbole narodowe".
  • Film edukacyjny „Ala i 11 listopada”- rozmowa nt odzyskania przez Polskę niepodległości.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Znamy symbole narodowe”.
  • Rozmowa kierowana dotycząca obrzędu andrzejkowego.
  • Film edukacyjny ‘Andrzejki dla dzieci”-poznanie znaczenia tego obrzędu.
  • Wspólne zabawy andrzejkowe.
  • Zabawa muzyczno-ruchowa "Magiczna liczba 7".
  • Słuchanie wiersza D. Wawiłowa "Trójkątna Karolina". 
  • Segregowanie figur wg kształtu.
  • Zabawa ruchowa "Droga figur".
  • Zabawa "Podskoki z liczeniem".
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,6. 
  • Pisanie cyfr po śladzie samodzielnie. 
  • Zabawa dydaktyczna "Kwiaty dla bohaterów"- przeliczanie, segregowanie.
  • Rozmowa kierowana "Do czego służą kredki i jakie są ich rodzaje". 
  • Zabawa matematyczna "Segregowanie kredek wg wielkości", "Zakodowane cyfry".
  • Poznanie historii powstania pluszowego misia- film edukacyjny. 
  • Zabawa dydaktyczna "Który miś jest największy?. 
  • Zabawy językowe "Językowy detektyw". 
  • Ćwiczenie spostrzegawczości i syntezy słuchowej, czytanie globalne wyrazów Polska, flaga, godło. 
  • Słuchanie wiersza o prawach dziecka, rozmowa na ten temat. 
  • Zabawy z sylabami i głoskami. 
  • Nauka czytania metodą skutecznego zdziwienia. 
  • Wyzwalanie myślenia wokół głoski l,i, s. 
  • Nauka czytania J. Cieszyńska praca z paradygmatem LA, LE, LO, LU, LY. 
  • Projekty grupowe "Cztery pory roku", "Logosensoryka", "Kubusiowe Przedszkole". 
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Piosenka do pokazywania "Pada deszczyk".
  • Zabawa muzyczna "Stary niedźwiedź". 
  • Praca plastyczna „Flaga Polski” –wyklejanie bibułą, malowanie farbami flagi.
  • Praca plastyczna "Symbole narodowe Polski” z wykorzystaniem farb i waty i płatków higienicznych.
  • Praca plastyczna – układanie misia wg instrukcji.
  • Ozdabianie opaski z misiem.
  • Tworzenie kotylionów wg. instrukcji.
  • Tworzenie krajobrazu górskiego – wydzieranka z szarego papieru.
  • Zabawy z masą solną „Jeżyk”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  •  Samodzielne ubieranie się i rozbieranie butów i ubrań wierzchnich w szatni (3, 4 latki) przy pomocy n-la, 5-6 latki -      samodzielnie. 
  •   Zabawy oddechowe z wodą. 
  •   Zabawy ruchowe, ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.
  •   Zabawy muzyczno – ruchowe np. „Radosne części ciała”, „Kiedy gra muzyka”.
  •   Witanie się różnymi częściami ciała –zabawa powitalna.
  •   Zabawa integracyjna „Uggie boogie”.
  •   Zabawy muzyczno -ruchowe „Gimnastyka”, "Rak”.
  •   Ćwiczenia gimnastyczne nr 2/XI z elem. pedagogiki zabawy
  •   Pełnienie roli dyżurnego przy nakrywaniu stołu do posiłków.
W zakresie współpracy z rodzicami.
  •   Kontakty indywidualne z rodzicami.
  •   Projekt grupowy "Kotka Tusia na tropie przeszłości". 
  •   Akcja "Podziel się wigilią", "Azyl dla zwierząt".