Listopad
Treści edukacyjno-wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno-społecznego.
- Rozwiązywanie zagadek o kolorach.
- Zabawa „Jakiego koloru brakuje w krainie?” - rozmowa o różnorodności, dostrzeganie dobrych cech.
- Zabawa ze zdjęciami ‘Powiem ci coś miłego” – kierowanie dobrych, miłych słów.
- Zabawa „Jak się czujesz?”.
- Zabawy integracyjne „Parzące łapki”, „Rzeźba”, „Haki”.
- Grupowy dzień życzliwości.
- Zabawa "Odszukaj kolor".
- Karta pracy- rysowanie twarzy złości (4,5 latki), sytuacji (6 latki).
- Odnoszenie się do zasad obowiązujących w grupie rozwiązywanie na bieżąco pojawiających się konfliktów w grupie i wspólne szukanie z dziećmi skutecznych ich rozwiązań.
- Czytanie bajek terapeutycznych.
- Wykonanie pracy plastycznej „ Kiedy jestem zły to….”
- Zabawa ruchowa „Emocja - gest”.
- Śpiewanie hymnu Polski ze zwróceniem uwagi na właściwą postawę.
- Udział w akcji „Szkoła do hymnu”- śpiewanie „Mazurka Dąbrowskiego”.
- Taniec wyobraźni – zabawy integracyjne, które sprzyjają współpracy w grupie, w parze np.: „Żółwik”, „Dwóm tańczyć się zachciało”, - zabawy w małych zespołach np.; wyklejanki, układanki, tworzenie budowli, układanie puzzle.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych - rozmowy wychowawcze dotyczące przypominania i respektowania zasad grupowych.
W zakresie rozwoju intelektualnego- edukacja językowa, matematyczna , kulturowa, przyrodnicza.
- Poznanie polskich sąsiadów.
- Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Biały orzeł”.
- Nasz kraj – zapoznanie z piosenką tygodnia.
- Nasz piękny kraj – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.
- Film edukacyjna „Polska”.
- Orły i gniazda – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wycieczka po Polsce”.
- Zagadki słuchowe „Symbole narodowe".
- Film edukacyjny „Ala i 11 listopada”- rozmowa nt odzyskania przez Polskę niepodległości.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Znamy symbole narodowe”.
- Rozmowa kierowana dotycząca obrzędu andrzejkowego.
- Film edukacyjny ‘Andrzejki dla dzieci”-poznanie znaczenia tego obrzędu.
- Wspólne zabawy andrzejkowe.
- Zabawa muzyczno-ruchowa "Magiczna liczba 7".
- Słuchanie wiersza D. Wawiłowa "Trójkątna Karolina".
- Segregowanie figur wg kształtu.
- Zabawa ruchowa "Droga figur".
- Zabawa "Podskoki z liczeniem".
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,6.
- Pisanie cyfr po śladzie samodzielnie.
- Zabawa dydaktyczna "Kwiaty dla bohaterów"- przeliczanie, segregowanie.
- Rozmowa kierowana "Do czego służą kredki i jakie są ich rodzaje".
- Zabawa matematyczna "Segregowanie kredek wg wielkości", "Zakodowane cyfry".
- Poznanie historii powstania pluszowego misia- film edukacyjny.
- Zabawa dydaktyczna "Który miś jest największy?.
- Zabawy językowe "Językowy detektyw".
- Ćwiczenie spostrzegawczości i syntezy słuchowej, czytanie globalne wyrazów Polska, flaga, godło.
- Słuchanie wiersza o prawach dziecka, rozmowa na ten temat.
- Zabawy z sylabami i głoskami.
- Nauka czytania metodą skutecznego zdziwienia.
- Wyzwalanie myślenia wokół głoski l,i, s.
- Nauka czytania J. Cieszyńska praca z paradygmatem LA, LE, LO, LU, LY.
- Projekty grupowe "Cztery pory roku", "Logosensoryka", "Kubusiowe Przedszkole".
W zakresie edukacji artystycznej.
- Piosenka do pokazywania "Pada deszczyk".
- Zabawa muzyczna "Stary niedźwiedź".
- Praca plastyczna „Flaga Polski” –wyklejanie bibułą, malowanie farbami flagi.
- Praca plastyczna "Symbole narodowe Polski” z wykorzystaniem farb i waty i płatków higienicznych.
- Praca plastyczna – układanie misia wg instrukcji.
- Ozdabianie opaski z misiem.
- Tworzenie kotylionów wg. instrukcji.
- Tworzenie krajobrazu górskiego – wydzieranka z szarego papieru.
- Zabawy z masą solną „Jeżyk”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Samodzielne ubieranie się i rozbieranie butów i ubrań wierzchnich w szatni (3, 4 latki) przy pomocy n-la, 5-6 latki - samodzielnie.
- Zabawy oddechowe z wodą.
- Zabawy ruchowe, ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.
- Zabawy muzyczno – ruchowe np. „Radosne części ciała”, „Kiedy gra muzyka”.
- Witanie się różnymi częściami ciała –zabawa powitalna.
- Zabawa integracyjna „Uggie boogie”.
- Zabawy muzyczno -ruchowe „Gimnastyka”, "Rak”.
- Ćwiczenia gimnastyczne nr 2/XI z elem. pedagogiki zabawy
- Pełnienie roli dyżurnego przy nakrywaniu stołu do posiłków.
W zakresie współpracy z rodzicami.
- Kontakty indywidualne z rodzicami.
- Projekt grupowy "Kotka Tusia na tropie przeszłości".
- Akcja "Podziel się wigilią", "Azyl dla zwierząt".