Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

Treści edukacyjno – wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami poprzez czytanie bajek terapeutycznych, rozmowy indywidualne i z całą grupą.
  • Omawianie sytuacji konfliktowych, w grupie.
  • Zabawy integracyjne „Dwóm tańczyć się zachciało"., „Ty i ja”
  • Czytanie bajek terapeutycznych, książek z "Biblioteki na kółkach".
  • Uczczenie urodzin dzieci obchodzących swoje święto w tym miesiącu – składanie życzeń, zdrowy poczęstunek.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat „Jak pomóc zwierzętom w czasie zimy?”

i sposobów ich funkcjonowania w okresie zimowym, Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach, zabawa słowna ”Prawda czy fałsz?”

  • Rozmowa na temat „Bezpiecznych zabaw zimowych”- na podstawie wysłuchanego opowiadania i własnych doświadczeń.
  • Kultywowanie tradycji walentynkowej w oparciu o wiersz pt. „Walentynki”, rozmowy z dziećmi nt. zwyczaju walentynkowego, historii i tradycji obchodzenia ,,Dnia św. Walentego”.
  • Zapoznanie dzieci z etapami powstawania książki w zabawie „Jak powstaje książka”.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu w oparciu o wybrane bajki np.” Kłopoty Kopciuszka”. „Mały Książę”.
  • Ćwiczenie koordynacji słuchowo-wzrokowo – ruchowej w zabawach „Baśniowe pary”, „Baśniowe symbole”.
  • Działania edukacyjne na tablicy multimedialnej.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów, przyporządkowania ilości elementów do zapisu graficznego liczby.
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10.
  • Utrwalanie układania ciągu liczbowego w zakresie 0-10.
  • W ramach projektu „Kubusiowi przyjaciele przyrody” zapoznanie dzieci z naturalnymi źródłami energii oraz z działaniem rządzeń wytwarzających energię elektryczną.
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
  • Zabawy językowe - tworzenie słów i wyszukiwanie obrazków zaczynających się na daną sylabę, głoskę. 
  • Praca w książkach pomocniczych.
  • Zagadki słuchowe.
  • Utrwalanie poznanych liter : pisanie liter po śladzie i samodzielnie, szlaczki.
  • W ramach realizacji projektu „Logosensoryka” – ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem słomek i serduszek, ćwiczenia artykulacyjne, zabawa z wierszem „Dziś przytulasz Ty”.
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Zabawy na powitalnie "Wszyscy są witam Was”, „Wesoło witamy”
  • Zabawy muzyczno – ruchowe „Magiczna liczba 7”, „Wysoko i nisko”, „Rzeźbiarze i rzeźby”.
  • Zabawy manualne ciastoliną i plasteliną.
  • Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
  • Zabawa pantomimiczna „Na górce i na lodowisku”.
  • Zabawa ruchowa „Kulig”.
  • Praca plastyczna „Zimowa czapka” – wycinanie i ozdabianie wg własnego pomysłu.
  • Praca plastyczna „Zimowe drzewka”, „Źródła energii z natury”, „Wiatraki”.
  • Wyklejanki bibułkowe, zabawy kreatywne z wykorzystaniem rolek papierowych wg pomysłu dzieci.
  • Zabawa ruchowa „Światło, kamera, akcja”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane.
  • Rozwijanie sprawności całego ciała, doskonalenie ruchów naprzemiennych w sytuacjach naturalnych oraz zabaw muzyczno – ruchowych.
  • Zabawy ruchowe „Kolory”, „Pajacyki”, „Siedmiomilowe buty”, „Uciekaj myszko do dziury”.
  • Zabawa z piłką „Baśniowe pary’.
  • Relaks – rozmowy dotyczące znaczenia odpoczynku dla zdrowia i budowania odporności organizmu, wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, budowanie różnorodnych konstrukcji z klocków.
W zakresie współpracy z rodzicami.
  • Kontakty z rodzicami z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
  • Kotka Tusia w poszukiwaniu przeszłości.