Luty
Treści edukacyjno – wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami poprzez czytanie bajek terapeutycznych, rozmowy indywidualne i z całą grupą.
- Omawianie sytuacji konfliktowych, w grupie.
- Zabawy integracyjne „Dwóm tańczyć się zachciało"., „Ty i ja”
- Czytanie bajek terapeutycznych, książek z "Biblioteki na kółkach".
- Uczczenie urodzin dzieci obchodzących swoje święto w tym miesiącu – składanie życzeń, zdrowy poczęstunek.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat „Jak pomóc zwierzętom w czasie zimy?”
i sposobów ich funkcjonowania w okresie zimowym, Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach, zabawa słowna ”Prawda czy fałsz?”
- Rozmowa na temat „Bezpiecznych zabaw zimowych”- na podstawie wysłuchanego opowiadania i własnych doświadczeń.
- Kultywowanie tradycji walentynkowej w oparciu o wiersz pt. „Walentynki”, rozmowy z dziećmi nt. zwyczaju walentynkowego, historii i tradycji obchodzenia ,,Dnia św. Walentego”.
- Zapoznanie dzieci z etapami powstawania książki w zabawie „Jak powstaje książka”.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu w oparciu o wybrane bajki np.” Kłopoty Kopciuszka”. „Mały Książę”.
- Ćwiczenie koordynacji słuchowo-wzrokowo – ruchowej w zabawach „Baśniowe pary”, „Baśniowe symbole”.
- Działania edukacyjne na tablicy multimedialnej.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów, przyporządkowania ilości elementów do zapisu graficznego liczby.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10.
- Utrwalanie układania ciągu liczbowego w zakresie 0-10.
- W ramach projektu „Kubusiowi przyjaciele przyrody” zapoznanie dzieci z naturalnymi źródłami energii oraz z działaniem rządzeń wytwarzających energię elektryczną.
- Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.
- Zabawy językowe - tworzenie słów i wyszukiwanie obrazków zaczynających się na daną sylabę, głoskę.
- Praca w książkach pomocniczych.
- Zagadki słuchowe.
- Utrwalanie poznanych liter : pisanie liter po śladzie i samodzielnie, szlaczki.
- W ramach realizacji projektu „Logosensoryka” – ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem słomek i serduszek, ćwiczenia artykulacyjne, zabawa z wierszem „Dziś przytulasz Ty”.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Zabawy na powitalnie "Wszyscy są witam Was”, „Wesoło witamy”
- Zabawy muzyczno – ruchowe „Magiczna liczba 7”, „Wysoko i nisko”, „Rzeźbiarze i rzeźby”.
- Zabawy manualne ciastoliną i plasteliną.
- Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
- Zabawa pantomimiczna „Na górce i na lodowisku”.
- Zabawa ruchowa „Kulig”.
- Praca plastyczna „Zimowa czapka” – wycinanie i ozdabianie wg własnego pomysłu.
- Praca plastyczna „Zimowe drzewka”, „Źródła energii z natury”, „Wiatraki”.
- Wyklejanki bibułkowe, zabawy kreatywne z wykorzystaniem rolek papierowych wg pomysłu dzieci.
- Zabawa ruchowa „Światło, kamera, akcja”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane.
- Rozwijanie sprawności całego ciała, doskonalenie ruchów naprzemiennych w sytuacjach naturalnych oraz zabaw muzyczno – ruchowych.
- Zabawy ruchowe „Kolory”, „Pajacyki”, „Siedmiomilowe buty”, „Uciekaj myszko do dziury”.
- Zabawa z piłką „Baśniowe pary’.
- Relaks – rozmowy dotyczące znaczenia odpoczynku dla zdrowia i budowania odporności organizmu, wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, budowanie różnorodnych konstrukcji z klocków.
W zakresie współpracy z rodzicami.
- Kontakty z rodzicami z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
- Kotka Tusia w poszukiwaniu przeszłości.