Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Treści edukacyjno-wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno-społecznego.

• Zabawy integracyjne w grupie „Gimnastyka rączek”, „Ja jeden palec mam”, Idzie wąż””,

• Piosenki na powitanie „W komplecie”, „Wszyscy są witam was”, „Hej jak się masz?”,

„Iskierka przyjaźni”, „Witaj Aniu”.

• Zabawy rytmiczne ze skoczna muzyka z wykorzystaniem piłeczek i gazet.

• Zabawa z maskami „Jestem dzisiaj”.

• Słuchanie bajki „Złota księżniczka", audiobooka dla dzieci „Przyjaźń na końcu świata”.

• Scenki sytuacyjne uczące umiejętności nawiązywania kontaktu z innym dzieckiem.

• Wypowiedzi w rundce na temat swojego samopoczucia, nazywanie emocji i przeżyć.

• Zajęcia o emocjach w oparciu o bajkę terapeutyczną „Łatki żyrafy Klementyny”- burza mózgów po wysłuchaniu bajki, poszukiwanie rozwiązań.

• Relaksacja audiowizualna na dywanie „Podglądanie tropikalnej wyspy, słuchanie szumu fal".

• Ćwiczenie ustawiania się w parze w kręgu.

• Zabawy orientacyjno - porządkowe „Kałuże i kropelki” , „Skrzynka pocztowa”.

• Uczczenie urodzin dzieci obchodzących swoje święto w tym miesiącu - słodki poczęstunek,

pamiątkowe książeczki, składanie życzeń.

• Wspólne przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie.

• Przydzielanie dzieciom ról dyżurnych (systematyczne omawianie obowiązków i zadań osób

dyżurujących). – elementy Planu Daltońskiego.

• Przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zachowania się podczas alarmu przeciwpożarowego.

W zakresie rozwoju intelektualnego- edukacja językowa, matematyczna , kulturowa, przyrodnicza.

• Realizacja projektu „Biblioteka na kółkach’” wysłuchanie książki pt ”Niesforne ziarenko".

Rozmowa kierowana dotycząca książki, wspólne zasianie ziarenka fasoli.

• Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie”.

Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych

przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie

liter z kwadratowych klocków.

• Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, prawidłowego wymawiania i odczytywania głosek

„A, M, O, T”. Ćwiczenia z szorstkimi literami, wyklejanie literowych puzzli,

zabawy językowe: „Słowa na literę… itp.”, kreślenie liter na tackach z kaszą manną, w liniaturze

w powietrzu, na dywanie, wyszukiwanie liter w wybranych wyrazach, śpiewanie piosenek

o literkach.

• Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych z wykorzystaniem

różnorodnych działań np.: układanie figur z darów jesieni”, praca edukacyjna z pomocami

montessoriańskimi, kartami pracy.

• Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie orientacji w przestrzeni z wykorzystaniem

kasztanów, przeliczanie i dopasowywanie liczby do ilości elementów.

• Ćwiczenia w zakresie kontynuowania rytmów, zapoznanie z linia pionową, poziomą, ukośną,

praca na pomocach.

• Utrwalanie nazw dni tygodnia z wykorzystaniem wiersza „Tydzień ma 7 dni””- zabawy ruchowe

i karty pracy.

• Zadania jesienne w ogrodzie z chustą animacyjną, odszukiwanie elementów.

• Realizacja projektu grupowego „Logosensoryka”” – nauka wiersza „Listki tańczą” z improwizacją

ruchową, zabawy usprawniające język np.: „Winda”, „Chomik, taniec z listkami do utworu

„Coppelia walz”.

• Realizacja pakietu „Dynia” w ramach projektu „Cztery pory roku.” – zabawy ruchowe: „Dynia

parzy”, „Dyniowe kręgle’, „Slalom dyniowy”, klasyfikowanie i przeliczanie dyni wg. wielkości,

poznanie rodzaju i cyklu rozwoju dyni, malowanie dyn wg pomysłu dzieci.

• Wzbogacenie wiedzy na temat wiatru z wykorzystaniem różnorodnych działań np.: opowiadanie

A. Widzowskiej „Psotny wiatr”, rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia (wiatr, wichura,

deszcz, burz), zagadka słuchowa, układanie wyrazu „WIATR” z rozsypanki literowej, zabawy

badawcze z wykorzystaniem suszarki do włosów.

• Nauka nazw i rozpoznawania gatunków grzybów, oglądanie figurek grzybów, książek, poznanie

ich budowy, segregowanie grzybów na trujące i jadalne.

• Budzenie zainteresowań przyrodą na temat ptaków - poznanie budowy i życia ptaków, oglądanie

filmu edukacyjnego „Karolek i ptaki, zabawy ruchowe z elementami podskoku, ćwiczenie

spostrzegawczości w zabawie „Mało gniazd”.

• Gry edukacyjne na tablicy multimedialnej.

• Poznanie pracy poczty i listonosza – wysłuchanie piosenki „Listonosz”, analiza sylabowa

i głoskowa wyrazu , układanie słów na ruchomym alfabecie, składanie z części listonosza,

wycinanie, sklejanie i adresowanie kopert i utworzenie kącika pocztowego.

W zakresie edukacji artystycznej.

• Wyklejanie za pomocą różnych technik (bibuła, plastelina, papier kolorowy)

• Malowanie farbami na dowolny temat.

• Zabawy ze śpiewem i improwizacją ruchową.

• Twórcze zabawy plastyczne.

• Ekspresja taneczna do muzyki filmowej.

• Taniec z listkami do utworu „Capppelia walz”.

• Zabawa z instrumentami co przyniesie jesień.

• Twórcze prace plastyczne z wykorzystaniem bibuły i cekinów.

• Praca plastyczna „Grzyby”- układanie grzybów z gotowych elementów, kolorowanie grzybów

z wykorzystaniem suchych pasteli i farby.

• Zabawy ruchowe z chusta animacyjną.

• Praca plastyczna „Latawce pełne dobrych słów”- ozdabianie cekinami.

W zakresie edukacji zdrowotnej.

• Relaks – słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem

rekwizytu.

  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zachowania się podczas alarmu przeciwpożarowego - ćwiczenia reagowania na sygnały podczas alarmu. Udział w ćwiczeniach próbnego alarmu przeciwpożarowego,

• Zabawy ruchowe, ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.

• Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały

i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.

• Zabawy z liśćmi na świeżym powietrzu, budowanie domków dla jeża.

• Relaksacja z doświadczaniem światła i muzyką relaksacyjną.

• Zabawy ruchowe „Zrób to co ja”, „Idzie wąż”.

• Ćwiczenia pełnienia roli dyżurnych – wykonywanie obowiązków dyżurnych, dbałość o porządek

i bezpieczeństwo w łazience i w sali.

• Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej na świeżym powietrzu podczas swobodnych zabaw

na placu zabaw, w piaskownicy.

W zakresie współpracy z rodzicami.

• Kontakty indywidualne z rodzicami.