Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Czytanie dzieciom polskich legend: „Lajkonik”, Smok wawelski”  oraz kolejnych przygód Tappiego.
  • Czytanie dziecięcej literatury z „Wędrującej walizki”: „Najlepsza zupa na świeci” , „Co robisz z pomysłem?”, „A królik słuchał”, „Idealna chwila”, „Gdzie jest moja córka?”, „Wielka księga super skarbów, to, co naprawdę się liczy”.
  • Słuchanie słuchowiska „Droga do szczęścia”.
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych z wykorzystaniem zdjęć/emblematów emocji.
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania porządku podczas zabaw i porządkowania po zakończonej pracy/zabawie.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
  • Próbny alarm przeciwpożarowy – rozmowy z dziećmi na temat sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu, odpowiedniego zachowania się w sytuacji zagrożenia.
  • Spotkanie z policjantką z Rejonowej Komendy Miejskiej na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa.
  • Wdrażanie dzieci do segregowanie odpadów – poznanie kolorów pojemników i zasad segregowania odpadów.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowo-głoskowej w różnorodnych działaniach grupowych i indywidualnych.
  • Utrwalanie samogłosek w różnorodnych działaniach na pomocach dydaktycznych,  kartach pracy. Układanie kształtów liter z kasztanów.
  • Tworzenie wyrazów z rozsypanek literowych/zgadywanek.
  • Ćwiczenia prawidłowego przeliczania, rozpoznawania i nazywania cyfr.
  • Gromadzenie, klasyfikowanie i porównywanie zbiorów darów jesieni.
  • Poznawanie budowy grzyba, cech różniących grzyby jadalne od niejadalnych.
  • Poznanie właściwości powietrza oraz etapów wzrostu drzewa z wykorzystaniem programu edukacyjnego Tablit.
  • Obserwacja przyrody w ogrodzie przedszkolnym w zawiązku z nową porą roku: jesienią.
  • Ćwiczenia logicznego myślenia/spostrzegania z wykorzystaniem zestawu kontrolnego PUS.
  • Wybór tematyki projektów edukacyjnych: dinozaury, minerały – propozycje dzieci, wybór tematu poprzez głosowanie.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Nauka piosenek: „Podajmy sobie ręce”, „Zbieramy dziś kasztany”, „Jesień”.
  • Rysunek  związany ze wspomnieniem/skojarzeniem z wybranym tematem projektu: dinozaury, minerały.
  • Rysowanie portretów Absolwentów.
  • Tworzenie emblematów grzybów z ziemniaków i pietruszek.
  • Lepienie z plasteliny ślimaków lub wg pomysłów dzieci.
  • Wykonywanie jesiennych mandali liści.
  • Praca plastyczna: „Jesienne drzewo”.
  • Rysunek człowieka w deszczu.
  • Tworzenie parasolek z kół origami.
  • Praca plastyczna: „Pani Jesień”.
  • Święto Dyni – tworzenie masek, dekoracji, malowanie i ozdabianie dyń, kalambury „Kim jestem?”.
  • Wyjście do Centrum Zajęć Pozaszkolnych na przedstawienie pt.: „Magiczne słowa” w wykonaniu Teatru Horyzont. Rysunek na temat wrażeń z obejrzanego przedstawienia.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe z muzyką z serii „Porusz język, porusz ciało”, „Lekcje rytmiki”, „Klanza”.
  • Klasyka dla smyka – słuchanie muzyki relaksacyjnej.
  • Tworzenie grupowego jadłospisu.
 W zakresie współpracy z rodzicami
  • Systematyczny kontakt mailowy z rodzicami.
  • Udział rodziców w akcji głośnego czytania dzieciom z wykorzystaniem literatury współczesnej.
  • Spotkanie  z Absolwentami.