Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad

Treści edukacyjno-wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: mycie rąk , mycia zębów, ubieranie i rozbieranie się.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami – rozmowy na temat przeżywania złości, rozpoznawania złości u siebie i innych, scenki dramowe – ćwiczenie umiejętności werbalizowanie złości w kontaktach z rówieśnikami.
  • Wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci poprzez realizacje scenariuszy z ogólnopolskiego projektu edukacyjno-czytelniczego pt.,, Bajki - Pomagajki’’. Zapoznanie dzieci z treścią opowiadania pt.,, Króliczek Mikuś’’.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Rozwijanie spostrzegawczości – układanie puzzli.
  • Ćwiczenia orientacji w przestrzeni i na kartce papieru (nad, pod, za, obok, prawa strona, lewa strona).
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach z wykorzystaniem liczmanów, gier planszowych.
  • Tworzenie podzbiorów – zabawy z figurami; poznanie figur: koło,trójkąt, prostokąt, kwadrat.
  • „Deszczowe krople” – zabawa ruchowa z liczeniem, liczenie kropli i porównywanie ich wielkości.
  • „Ile słyszysz dźwięków?” – zabawa dydaktyczna, liczenie znikających obiektów oraz układanie odpowiedniej liczby liczmanów.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych w relacjach z dziećmi i dorosłymi: dziękuję, przepraszam, proszę.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie syntezy sylabowej i analizy głoskowej wyrazów z wykorzystaniem min. gier z serii „Słowa i głoski”.
  • Działania grafomotoryczne – kreślenie po śladzie szlaczków, łączenie punktów, wypełnianie powierzchni kredkami.
  • Tworzenie własnych historyjek obrazkowych i nadawanie im tytułów.
  • Podsumowanie wiedzy dzieci na temat charakterystyki jesieni.
  • Działania manualne: zapinanie guzików, wycinanie po linii prostej, falistej.
  • Edukacja językowa- zabawa językowa „Gdzie jest litera?”, pomagająca w syntezie głosek. Dzielenie wyrazów na sylaby.
  • „Jedna srebrna kropla” – wysłuchanie opowiadania H. Bechlerowej, rozmowa na podstawie utworu.
  • „Wiatr” – słuchanie wiersza B. Szurowskiej.
  • Święto Niepodległości – poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn.
  • Świętowanie Dnia Praw Dziecka – rozmowy na temat praw i obowiązków dzieci, wysłuchanie wiersza M. Brykczyńskiego „Prawa dziecka”.
  • Świętowanie Dnia Misia – poznanie historii Pluszowego Misia, nauka wiersza „Pluszowy miś”, taniec przy piosence „Pluszowy miś”.
  • Kultywowanie „Andrzejek” – poznanie tradycji i wróżb andrzejkowych: „Kim zostanę?”, wróżby z przekładaniem butów, losowanie wróżby.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Przekształcanie figur (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, znaki literopodobne) – działania twórcze.
  • Nauka piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”.
  • Nauka wierszyków ,, Jeden dwa, jeden dwa, pewna pani miała psa’’, ,,Rączki klaszczą raz i dwa’’.
  • Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, pasteli, farb.
  • Wykonywanie prac plastycznych„ Flaga”, „Godło” ,,Kotylion’’, ,,Wiewiórka’’, ,,Miś’’.
  • Warsztaty muzyczne prowadzone przez J. Tarczyńskiego rozwijające ekspresję muzyczną.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem rekwizytu.
  • Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – rozwijanie zmysłu równowagi, ćwiczenie prawidłowej postawy ciała, wyczucie przestrzeni podczas zabawy w grupie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez korzystanie z różnorodnego materiału plastycznego ( kredki, kleje, ołówki, nożyczki, pędzle), zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt, porządkowanie miejsca pracy i zabawy.
  • Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Indywidualne konsultacje z rodzicami.
  • Czytanie przez rodziców literatury współczesnej dzieciom podczas relaksu.