Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego 
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych dla dziecka sytuacjach. Czytanie bajek i opowiadań terapeutycznych np. tęsknoty za rodzicami, wykorzystanie scenek dramowych, rozmów psychoedukacyjnych. Słuchanie bajki o nieśmiałości pt. „Cicha myszka” z projektu Bajki Pomagajki. 
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników. 
  • Rozwijanie postawy empatycznej w stosunku do zwierząt. Rozmowy z dziećmi na temat udzielania pomocy zimą zwierzętom wolnożyjącym. Dokarmianie, budowanie karmników, itp. 
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania potrzeb seniorów, oddawania im szacunku. Słuchanie opowiadania „Krzyś uczy się szacunku do starszych ludzi„ W. Lewczuk. Rozmowy na temat ról jakie pełnią w rodzinie babcia i dziadek. „Korale dla babci” rozmowa w oparciu o tekst. 
  • Doskonaleniu umiejętności dzieci w zakresie współpracy poprzez zachęcanie do wspólnego działania, nauki i zabaw np. z wykorzystaniem gier planszowych dużego i małego formatu (chińczyk, warcaby), aktywności edukacyjne w parach, małych zespołach z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych, wspólne budowanie z klocków, zabawy tematyczne, itp. 
  • Wdrażanie do wspólnego dbania o porządek i czystości w sali. Sprzątanie po zabawie, posiłkach. Pełnienie roli dyżurnych. 
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rozpoznawania i nazywania ptaków zamieszkujących ogród przedszkolny. Oglądanie atlasów, ilustracji i filmów przyrodniczych. Oglądanie filmu z wykorzystaniem tablicy multimedialnej pt. „Zima” Pan Nauczanka. „Czym dokarmiać ptaki zimą” wysłuchanie opowiadania. Prowadzenie obserwacji w naturalnych warunkach. Poznanie budowy sikorki oraz jej potrzeb życiowych. Poszerzanie wiedzy na temat karmników, budek lęgowych, ptaków odlatujących i przylatujących na zimę do Polski. 
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci  na temat zwierząt zimujących, sposobów ich funkcjonowania w okresie zimowym, przygotowania do zimy: ptaki, wiewiórki, niedźwiedzie, itd.). Słuchanie opowiadania” Przyjaciele lasu” K.W. Bożętka. 
  • Doskonalenie umiejętności kodowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego „Indi” 
  • Kształcenie umiejętności prawidłowego nazywania dni tygodnia  i miesięcy oraz ich prawidłowej kolejności z wykorzystaniem piosenek „Plan na tydzień”, „Poniedziałek” oraz opowiadania ” Gdzie się skryła niedziela” D. Góra. Działania z kartami pracy, z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. 
  • Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zasad profilaktyki zdrowia fizycznego oraz dbania o bezpieczeństwo własne i innych. „Zimą bawimy się bezpiecznie” – słuchanie wiersza K. Tomiak-Zaręba, rozmowa inspirowana wierszem, stworzenie plakatu z zasadami bezpiecznych zabaw na świeżym powietrzu. 
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych z wykorzystaniem pudełek sylabowych, obrazków, kart pracy. 
  • Kształtowanie umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie Rozwija Myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków. 
  • Zabawy językowe - tworzenie słów zaczynających się na daną sylabę, wyodrębnianie sylab w wyrazach. Rebusy. 
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat, tworzenie historyjek, opowiadań w oparciu o obrazek, słowo z wykorzystaniem różnorodnych metod twórczych. 
W zakresie edukacji artystycznej 
  • Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik: „Pejzaż zimowy”- z wykorzystaniem pogniecionych kartek i farb, „Portret babci i dziadka” – z wykorzystaniem kolek origami, wełny, „Zabawy na śniegu ” – malowanie farbami, „Ptaszki w karmniku” – praca przestrzenna, „Zimowe ptaszki” – z odbitych rączek, „Kwiatki w wazonie” – kartki dla seniora, „Kalendarz dla babci i dziadka ” – z wykorzystaniem foremek od babeczek, „Zimowe czapki”- wydrapywanka.
W zakresie edukacji zdrowotnej 
  • Wdrażanie do samodzielnego dbania o wygląd – rozmowy na temat schludnego wyglądu, oglądanie filmu edukacyjnego pt. „Myszka w paski”.
  • Wzbogacanie wiedzy i umiejętności dzieci w zakresie dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas ferii zimowych. Stworzenie katalogu bezpiecznych zabaw na śniegu – plakat. Słuchanie opowiadania pt. „Zima, lód i łyży” M. Mikulskiej, „Bezpieczne zabawy”.
  • Spotkanie profilaktyczne z przedstawicielami sanepidu na temat działań prozdrowotnych i bezpieczeństwa podczas ferii.  
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane. 
  • Rozwijanie sprawności całego ciała, doskonalenie ruchów naprzemiennych w sytuacjach naturalnych takich jak: wchodzenie po schodach, zabawy na śniegu, realizowanie zadań sportowych z ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Sportowa wyprawa”.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/I. 
W zakresie współpracy z rodzicami 
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.