Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grudzień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Doskonalenie umiejętności wczuwania się w uczucia innych poprzez rozmowy indywidualne oraz z całą grupą nt emocji, uczuć i przeżyć. Słuchanie bajek terapeutycznych. Omawianie naturalnych sytuacji zaistniałych w przedszkolu, wykorzystanie scenek dramowych, masek symbolizujących emocje. Utrwalanie klasowych norm i zasad – pomagamy sobie i dbamy o siebie. Słuchanie bajki pt. „Sówka Kamilka” z projektu Bajki Pomagajki. Rozmowa na temat akceptacji różnic w wyglądzie, zachowaniu, poglądach.
  • Doskonalenie odporności emocjonalnej w zakresie radzenia sobie z tremą podczas wystąpień przed publicznością. Ćwiczenia ról podczas prób klasowych, częste rozmowy na temat tremy, zawstydzenia. Udzielanie wsparcia przez nauczyciela i inne dzieci podczas występu przed publicznością.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Wzbogacanie słownictwa i wiedzy dzieci nt. tradycji związanych z obchodzeniem świat Bożego Narodzenia poprzez rozmowy w oparciu o doświadczenia własne dzieci. Zapoznanie dzieci z opowiadaniami związanymi z tradycjami polskimi. Wspólne ubieranie choinki, wykonanie ozdób na świąteczny kiermasz.
  • Zabawy matematyczne doskonalące umiejętność kodowania: „Bombka”, „Choinka”, karty pracy, praca z książką. Zabawy:  „Moja prawa/lewa  ręka…..(nazwa czynności)”, „Po mojej prawej stronie….”, „Ubieramy choinkę wg instrukcji np.: 4 bombki po prawej stronie, 2 gwiazdki po lewej”-utrwalanie przeliczania elementów oraz kieruknów.  Zabawy na macie z robotem Indi.
  • „Sylaby otwarte”- czytanie sylab otwartych w paradygmatach PA-PU-PE-PO-PI-PY, MA…, BA…, karty pracy.
  • „Choinka, Mikołaj, Rodzina jest….jaka/jaki?” dokończ zdanie – technika twórczego myślenia.
  • „Bu….(np. burza), ba…(balon)itp.” – słowotwórcze zabawy w tworzenie słów do podanych sylab.
  • Doskonalenie umiejętności nazywania liter, głosek z wykorzystaniem metody pt. „Skuteczne zdziwienie wyzwalające myślenie”. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestów, powiazanie obrazu dźwiękowego głoski z obrazem graficznym litery, konstruowanie liter z klocków, zabawy w kodowanie i rozkodowywanie wyrazów i słów
W zakresie edukacji artystycznej
  • „Mikołajkowe kino” – wycieczka do CZP nr 2.
  • Nauka piosenek świątecznych oraz kolęd: „Wesołych świat”, „Hoł, hol czy tu grzeczne dzieci są”, „Przybieżeli do Betlejem”.
  • „Worek Św. Mikołaja” – wykonanie plakatu przedstawiającego wymarzone, dziecięce prezenty.
  • „Dziewczynka z zapałkami” – przygotowanie przedstawienia oraz dekoracji z okazji spotkania jasełkowego z rodzicami,
  • Zabawy z tańcem i śpiewem do utworów Uli Pakuli: „Mikołajki”, „Idą święta”, „My  jesteśmy renifery”, „Choineczki”,
  • „Zaproszenia” – wykonanie świątecznych zaproszeń z wykorzystaniem kolorowych szkiełek i sylwety bombki
  • „Choinka, bombka” – wykonanie choinkowych ozdób na kiermasz świąteczny
  • „Bałwanek” wykonanie lampionu ze słoika w ramach prezentu dla rodziców,
  • „Łańcuchy, aniołki, bombki” – wykonanie świątecznych ozdób z różnorodnego materiału np.: kolorowy papier, koraliki, pompony itp.,
  • „Piernikowe ozdoby” – ozdabianie pierników,
  • „Stroik świąteczny” – wykonanie stroików z sosnowych gałązek, jabłka i szyszek w Łowickiej Chacie w Nieborowie,
  • „Choinka” – kolorowanie obrazków o świątecznej tematyce kredkami ołówkowymi.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Wdrażanie do samodzielności w zakresie posługiwania się sztućcami.
  • Wyrabianie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy podczas wykonywania różnorodnych czynności zorganizowanych i dowolnych np.: praca przy stoliku, spożywanie posiłków, wykonywanie ćwiczeń, zabawy swobodne.
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych.
  • Ćwiczenia doskonalące koncentrację oraz umiejętność panowania nad własnym ciałem – ćw. M. Montessori.
  • Rozwijanie sprawności nadgarstka, dłoni i palców poprzez pracę z wykorzystaniem nożyczek.
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Warsztaty pierniczkowe przeprowadzone przez mamę Sofii – Panią Paulinę.
  • Spotkanie wigilijne z rodzicami i innymi członkami rodzin. Przedstawienie pt. „Dziewczynka z zapałkami” w wykonaniu dzieci. Spotkanie ze Św. Mikołajem. Wspólne biesiadowanie przy wigilijnym stole.
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej.