Październik
Treści edukacyjno-wychowawcze
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
- Rozwijanie umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych: prawidłowego mycia rąk, korzystania ze sztućców.
- Rozmowy psychoedukacyjne na temat przeżywania emocji. Wypowiedzi dzieci na forum grupy na temat swojego samopoczucia i jego przyczyn.
- Rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do innych w zakresie stosowania zwrotów grzecznościowych.
- Zabawy integracyjne w grupie: zabawy z muzyką „Maszynista Zuch", "Deszczyk", "Piłeczki", zabawy z chustą animacyjną.
- Nakierowanie uwagi dzieci na porządkowanie po skończonej zabawie lub pracy.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
- Indywidualne działania na pomocach dydaktycznych zgodnie z możliwościami dzieci – wdrażanie do samodzielnej pracy edukacyjnej.
- Układanie puzzli, układanek o różnym stopniu trudności. Składanie puzzli literowych, cyfrowych.
- Gra „Memory” – odnajdywanie takich samych obrazków.
- Obserwacja przyrody w naturalnym środowisku – ogród, dostrzeganie zmian w związku z nadejściem jesieni.
- Przeliczanie ciągu liczbowego w zakresie dostępnym dzieciom.
- Przeliczanie liczmanów np. owoców, kasztanów; dopasowywanie obrazu graficznego liczby do sumy elementów zbioru.
- Dokonywanie skojarzeń w zabawach słownych np. skojarzenia ze słowem „Jesień”.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego w zakresie analizy i syntezy sylabowej oraz wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie np. w nazwach owoców.
- Wyklaskiwanie usłyszanych rytmów i powtarzanie ich.
- Rozpoznawanie grzybów jadalnych i niejadalnych.
- Realizacja Projektu Akademia Wesołego Ryjka.
W zakresie edukacji artystycznej
- Nauka piosenek: „Deszczyk”, „ Kolorowe Listki”.
- Nauka wiersza "Listki", "Grzybki".
- Różnorodne działania plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny, masy solnej; wycinanie, klejenie.
- Prace plastyczne i techniczne o tematyce jesiennej.
- Przekształcanie figur geometrycznych.
W zakresie edukacji zdrowotnej
- Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań.
- Swobodne zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
- Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem szarf.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawie „Zrób to co ja”..
- Realizacja zabaw i ćwiczeń ruchowych – zmysł równowagi, prawidłowa postawa ciała, wyczucia przestrzeni podczas zabaw.
- Wdrażanie do samodzielnego ubierania się i zmiany obuwia.
W zakresie współpracy z rodzicami
- Kontakty indywidualne w sprawach bieżących.
- Omówienie obserwacji wstępnej.
- Realizacja Projekt Dobry kolega - poznajemy najstarsze przedmioty - skarby - znajdujące się w domu dziecka.