Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

Treści edukacyjno – wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami poprzez czytanie bajek terapeutycznych, rozmowy indywidualne i z całą grupą.
  • Słuchanie wiersza pt. "Smutny wiersz" rozmowy o smutku. 
  • Zajęcia o emocjach w oparciu o książkę "Najlepsza zupa na świecie'. Rozmowy o ważności relacji przyjacielskich, spędzania wspólnego czasu.  
  • Rozmowy o minionym weekendzie i własnym samopoczuciu. 
  • Zabawy integracyjne „Dwóm tańczyć się zachciało"., „Ty i ja", "Wesoło witamy", "Iskierka przyjaźni". 
  • Lekcja ciszy "Czym szumi las". Relaksacja prowadzona przy muzyce relaksacyjnej. 
  • Uczczenie urodzin dzieci obchodzących swoje święto w tym miesiącu – składanie życzeń, zdrowy poczęstunek.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Zabawy radiowe, nagrywanie wspólnej audycji. Zabawa w dziennikarzy. 
  • Słuchanie opowiadania "Psie smutki", odpowiadanie na pytania. 
  • Nauka piosenki "Mam zwierzątko". 
  • Zabawa językowa "Kopyto czy kopytko?".
  • Omówienie budowy kwiatów, oglądanie bratków. 
  • Zabawa dydaktyczna "Szczęśliwa Pani Ziemia". 
  • Analiza głoskowa i sylabowa wyrazów. 
  • Zabawa dydaktyczna "Zwierzęta domowe i hodowlane". 
  • Zabawa słuchowa "Odgłosy zwierząt". 
  • Nauka czytania i pisania wg. metody skutecznego zdziwienia. Wyzwalanie myślenia wokół głoski p. 
  • Karty pracy z głoską p. Zabawy utrwalające poznaną głoskę. 
  • Poznanie ciekawostek na temat słoni. Tworzenie wspólne słonia z tektury.
  • Praca z książką 5,6 latki ćwiczenia grafomotoryczne. 
  • Zabawa logopedyczna w oparciu o bajkę "Pan Języczek". 
  • Praca z tablicą demonstracyjną "Rekordziści wśród zwierząt". Poznanie czerwonej księgi. 
  • Zabawa sensoryczna "Jak smakują warzywa i owoce". 
  • Ćwiczenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. 
  • Zabawa językowa "Dlaczego tak myślisz?".
  • Praca w książkach pomocniczych.
  • Układanie kształtów zwierząt ze sznureczków. 
  • Rysowanie zwierząt po śladzie.
  • Karta pracy 5,6 latki układanie liet z puzzli. Karta pracy 3,4 latki wyklejanie litery cenkami. 
  • Ćwiczenia szeregowania: większy, krótszy, dłuższy.
  • Karta pracy 3,4 latki układanie beleczek od najmniejszego do największego. 
  • Karta pracy 5,6 latki układanie belek na przemian. 
  • Utrwalanie poznanych liter : pisanie liter po śladzie i samodzielnie, szlaczki.
  • Realizacja projektu Logosensoryka i 4 pory roku.
  • Zabawa dydaktyczna "Poszukiwanie liter".  
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Praca plastyczna z wykorzystaniem farb, kredek, bibuły "Pani Ziemia". 
  • Zabawa sensoryczna wyklejanie szablonu cebuli materiałami o różnej fakturze. 
  • Zabawy manualne ciastoliną i plasteliną.
  • Kreatywne projektowanie wiosennych strojów. 
  • Praca przestrzenna "Płetwal błękitny" z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. 
  • Światowy dzień sztuki. Poznanie twórczości Piet Mondrian. Tworzenie prac w tym stylu. 
  • Zabawy rytmiczne, muzyczne podczas dnia otwartego.
  • Ekspresja taneczna do elektro swing. 
  • Śpiewanki angielskie.
  • Kreatywne kolorowanki. 
  • Zabawa kreatywna "Coś z długiego paska". 
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. 
  • Obchody Dnia Ziemi. 
  • Zabawa ruchowa "Pies, kot, kanarek". 
  • Zabawy z chustą animacyjną: "Worek ze skarbami", "Rekin", "Policz ze mną", "Głośno, cicho", 
  • Zabawa ruchowa "Papugi".
  • Zabawa konstrukcyjna "Najwyższa wieża". 
  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem tunelu. 
  • Zabawa ruchowa "A ja rosnę". 
  • Zabawa ruchowa "Kolorowe kosze" segregowanie koszy na śmieci". 
  • Woreczkowy tor przeszkód.
  • Zabawa ruchowa "Chodzimy jak zwierzęta". 
  • Sadzenie bratków w ogrodzie, wyrywanie chwastów. 
  • Zabawy skoczne, bieżne w ogrodzie. 
  • Zabawa ruchowa "Gimnastyka". 
  • Zabawa ruchowa "Głowa, ramiona, kolana, palce".
W zakresie współpracy z rodzicami.
  • Kontakty z rodzicami z wykorzystaniem poczty elektronicznej.
  • Kotka Tusia w poszukiwaniu przeszłości.
  • Dzień otwarty dla nowych przedszkolaków. 
  • Konkurs fotograficzny "Wiosna na talerzu".