Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Treści edukacyjno – wychowawcze 

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego 
  • Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z odczuwanym lękiem przed gryzoniami – realizacja scenariuszy z ogólnopolskiego programu Bajki Pomagajki, zapoznanie dzieci z treścią bajek terapeutycznych pt.: „Przygody żółwia Huberta”, „Wielkie podróże kraba Adolfa”, „Strach ma wielkie oczy”. 
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników. 
  • Zachęcanie dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności podczas prac zespołowych, grupowych, w parach, wspierania się w tych działaniach, przestrzegania zasad obowiązujących w przedszkolu. Pomaganie młodszym i potrzebującym wsparcia. 
  • Celebrowania Dnia Kobiet – nauka okazywania szacunku i składania życzeń. Najważniejsza kobieta w moim życiu – wypowiedzi w rundce. 
  • „Dzień kolorowej skarpetki” – Światowy Dzień Zespołu Downa. Oglądanie filmu edukacyjnego o ludziach z zespołem Downa, swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o film i doświadczenia własne. 
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. Wdrażanie do posługiwania się zwrotami grzecznościowymi. Wycieczka autokarowa do Muzeum Przyrodniczego w Łodzi. 
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa. 
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci otaczająca przyrodą ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmianę pory roku. Wzbogacanie wiedzy nt. zmian zachodzących w przyrodzie wiosną (obserwacje, szkice), oglądanie plansz, filmów przyrodniczych, praca z pomocami kącika przyrodniczego „Rozwój hiacynta, „Budowa kwiatu”, „Wiosenne kwiaty”. Oglądanie naturalnych okazów hiacyntów. Sadzenie w ogrodzie przedszkolnym stokrotek. 
  • Rozmowa o wiośnie w oparciu o opowiadanie pt. „O żółtym tulipanie” M. Różyckiej, „Jak chomik szukał wiosny”.  
  • „Odejdź Marzanno” – zapoznanie z tradycjami związanymi z nadejściem wiosny. 
  • Kształtowania umiejętności poznawania liter metodą „ Skuteczne Zdziwienie wyzwala myślenie”. Opisywanie sytuacji przedstawionej na planszy, wskazywanie przedmiotów, osób, wykonywanych przez nie czynności. Wzmacnianie śladu pamięciowego głoski za pomocą gestu, konstruowanie liter z kwadratowych klocków.  
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odczytywania sylab w poznanych paradygmatach. Ćwiczenia z wykorzystaniem pudełek sylabowych, kart, obrazków. 
  • Ćwiczenia analizy i syntezy głosowej z wykorzystaniem zabaw językowych np. Gdy usłyszysz głoskę „o” tupnij, zabawa w roboty. 
  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat tradycji związanych z Wielkanocą. Oglądanie filmu edukacyjnego „Wielkanocne zwyczaje” Omówienie pojęć związanych z Wielkanocą ( palma wielkanocna, święconka, koszyczek wielkanocny, pisanki, baranek, kurczaczek, śmigus-dyngus). Słuchanie wierszy i opowiadań np.: „Wielkanocne niespodzianki” Marty Jelonek. Rozwiązywani zagadek związanych z Wielkanocą na tablicy multimedialnej. 
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała, rozpoznawanie stron :”prawa-lewa, góra-dół”. Zabawy z piosenką „Lewa-prawa”, „Do przodu, do tyłu” z wykorzystaniem różnych rekwizytów (patyczków, gumy animacyjnej, kratownicy, frotek, plansz, itp.), karty pracy, zabawy orientacyjno-porządkowe, praca z wykorzystaniem pomocy z kącika matematycznego. 
  • „Asy internetu”- wzmacnianie w dzieciach wartości bezpiecznego korzystania z internetu. 
  • „Galante sprzątanie”- kształtowanie nawyków związanych z ekologią poprzez porządkowanie otoczenia wokół przedszkola, zbieranie śmieci i ich segregacja. 
W zakresie edukacji artystycznej 
  • Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik:„Tulipan” – z wykorzystaniem kulek z bibuły, „Hiacynt”- z wykorzystaniem kolorowych pasków papieru, „Kolorowe skarpetki” – z wykorzystaniem pasteli i kolorowych naklejek„Kwiaty na Dzień Kobiet” z wykorzystaniem tektury, patyków oraz różnorodnych nasion, „Jajka wielkanocne”- z wykorzystaniem styropianowych jaj i farb, „Zające”, „Kurczaki”- wykonane z masy solnej, „Baranek „- wykonany z waty 
W zakresie edukacji zdrowotnej 
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego zakładania i zdejmowania butów podczas przebierania się na gimnastykę, spacer, wyjście do ogrodu. Ćwiczenia z wykorzystaniem montessorianskich ramek. Nauka sznurowania, zaplatania. Zachęcanie dzieci do wspólnego opiekowania się rówieśnikami i pomagania sobie nawzajem. 
  • Doskonalenie umiejętności relaksowania się i wyciszania się, rozmowy nt. potrzeby odpoczynku. Lekcje ciszy wg M. Montessori, Król ciszy. 
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez podejmowanie działań typu: obrysowywanie kształtów, wodzenie w piasku kształtów liter i cyfr. 
  • Zabawy na świeżym powietrzu dowolne i zorganizowane – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad podczas pobytu w ogrodzie. 
  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych 1/III. 
  • Joga dla dzieci – z wykorzystaniem filmów instruktażowych wyświetlanych na tablicy multimedialnej. 
W zakresie współpracy z rodzicami 
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu. 
  • Wizyta absolwentki Madzi - rozmowy o szkole, zaprezentowanie plecaka, przyborów szkolnych, zabawy integracyjne. 
  • „Wesołe zabawy”- orientuję się w przestrzeni i na kartce papieru, zajęcia otwarte dla rodziców. 
  • „Kwiaty na Dzień Kobiet” - warsztaty plastyczne z mamą Bjorna. 
  • Spotkanie z ekspertem (weterynarzem)- oglądanie motyla, ślimaków afrykańskich, chomika, poznanie ich wyglądu, budowy, potrzeb życiowych.