Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Treści edukacyjno – wychowawcze.

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
  • Rozmowa na temat odpowiedniego zachowania się przy stole oraz w miejscach publicznych.
  • Rozmowy psychoedukacyjne na temat relacji z innymi osobami.
  • Pokaz prawidłowego ubierania i rozbierania na modelu (Moja ulubiona zabawka). Ćwiczenie samodzielnego ubierania i rozbierania.
  • Rozmowy na temat bezpiecznego i higienicznego nakładania posiłków. Wspieranie dzieci podczas posiłków.
  • Rozmowa na temat co lubię robić ze swoją rodziną.
  • Czynny udział dziecka w przygotowaniach Świat Wielkanocnych.
  • Udział w rodzinnych ustaleniach zasad panujących w domu.
  • Ustalenie obowiązków i zadań w domu np.-ścieranie, kurzy, posprzątanie zabawek w swoim pokoju.
  • Scenki dramowe ,, Jak poprosić gdy sobie z czymś nie radze”.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • 6l – wycinanie małych elementów ,5l - wycinanie dużych elementów,4l-3l – doskonalenie prawidłowego chwytu nożyczek oraz wycinania prostych linii.
  • Rozmowy indywidualne na temat przeżywanych emocji w konkretnych sytuacjach. Odgrywanie scenek.
  • Rozmowy z dziećmi na temat mówienia o własnych emocjach.
  • Zabawy z muzyką i chustką do wolnej i dynamicznej muzyki.
  • Dziecko mówi o swoich emocjach jak się czuje.
  • Wykonywanie kart pracy memory.
  • Znajdywanie różnic.
  • Znajdywanie, i wyznaczanie trasy z zakodowanym symbolem- zabawy matematyczne.
  • Tworzenie własnych obrazków związanymi z różnicami.
  • Dzielenie na sylaby i na głoski wyrazów związanymi Świętami Wielkanocnymi.
  • Odgadywanie wyrazu podzielonego na głoski przez osobę dorosłą.
  • Labirynt łączenie wyrazu z rozsypanki głoskowej.
  • Karty pracy grafomotoryczne z podziałem na wiek dzieci – symbole Wielkanocy: jajka, baranek, zając.
  • Przeliczanie liczmanów, przeliczanie elementów przyrodniczych . Utrwalenie obrazu graficznego liczby do 10 (pisanie po śladzie, tworzenie zbiorów).
  • Stosowanie liczebników porządkowych( jajka).
  • Kolorowanie obrazka według kodu liczebniki porządkowe.
  • Nauka dni tygodnia i miesięcy.
  • Wykonywanie zadań z treścią-dodawanie I odejmowanie.
  • Synteza sylabowa wyrazów z najbliższego otoczenia- sprzęty domowe.
  • Łączenie sylaby do danego obrazka.
  • Wysłuchiwanie wyrazu podzielonego na sylaby przez inną osobę i pokazywanie odpowiedniego obrazka.
  • Słuchanie bajki Doroty Krawczyńskiej „Świat według jajka”.
  • Rozmowa na temat filmu edukacyjnego,, Co to znaczy ,,W marcu jak w garncu”-wyjaśnienie pojęć.
  • Rozmowa na temat wiosny- poznanie wiosennych kwiatów, omówienie wiosennej pogody.
W zakresie edukacji artystycznej.
  • Prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnego materiału plastycznego.
  • Tworzenie plakatu związanego z higieną wykorzystując różne techniki plastyczne.
  • Tworzenie prac plastycznych związanych z Wielkanocą – lepienie króliczków kurczaczków wielkanocnych z masy solnych, tworzenie papierowych pisanek, wyklejanie bazi papierem kolorowym i wacikami itp.
  • Tworzenie kartek Świątecznych dla bliskich osób. Wykorzystując różnorodne materiały plastyczne.
  • Nauka układów tanecznych do piosenek wiosennych ,, Maszeruje wiosna”,, Kłótnia w koszyczku”.
  • Słuchanie piosenki: ,,Znaki Wielkanocy”,, Kura czy jajo”.
  • Rytmizacja i ilustrowanie tekstu opowiadania pt ,, Wiosenne forsycje”.
  • Nauka piosenki,, Pada deszczyk”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
  • Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
Współpraca z rodzicami.
  • Zaproszenie rodziców i dzieci do projektu plastyczno-fotograficznego ,, Wielkanocny koszyczek”.
  • Zajęcia otwarte dla rodziców.
  • Projekt Tusia,, Stare przedmioty”.