Marzec
Treści edukacyjno – wychowawcze.
W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego.
- Rozmowa na temat odpowiedniego zachowania się przy stole oraz w miejscach publicznych.
- Rozmowy psychoedukacyjne na temat relacji z innymi osobami.
- Pokaz prawidłowego ubierania i rozbierania na modelu (Moja ulubiona zabawka). Ćwiczenie samodzielnego ubierania i rozbierania.
- Rozmowy na temat bezpiecznego i higienicznego nakładania posiłków. Wspieranie dzieci podczas posiłków.
- Rozmowa na temat co lubię robić ze swoją rodziną.
- Czynny udział dziecka w przygotowaniach Świat Wielkanocnych.
- Udział w rodzinnych ustaleniach zasad panujących w domu.
- Ustalenie obowiązków i zadań w domu np.-ścieranie, kurzy, posprzątanie zabawek w swoim pokoju.
- Scenki dramowe ,, Jak poprosić gdy sobie z czymś nie radze”.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
- 6l – wycinanie małych elementów ,5l - wycinanie dużych elementów,4l-3l – doskonalenie prawidłowego chwytu nożyczek oraz wycinania prostych linii.
- Rozmowy indywidualne na temat przeżywanych emocji w konkretnych sytuacjach. Odgrywanie scenek.
- Rozmowy z dziećmi na temat mówienia o własnych emocjach.
- Zabawy z muzyką i chustką do wolnej i dynamicznej muzyki.
- Dziecko mówi o swoich emocjach jak się czuje.
- Wykonywanie kart pracy memory.
- Znajdywanie różnic.
- Znajdywanie, i wyznaczanie trasy z zakodowanym symbolem- zabawy matematyczne.
- Tworzenie własnych obrazków związanymi z różnicami.
- Dzielenie na sylaby i na głoski wyrazów związanymi Świętami Wielkanocnymi.
- Odgadywanie wyrazu podzielonego na głoski przez osobę dorosłą.
- Labirynt łączenie wyrazu z rozsypanki głoskowej.
- Karty pracy grafomotoryczne z podziałem na wiek dzieci – symbole Wielkanocy: jajka, baranek, zając.
- Przeliczanie liczmanów, przeliczanie elementów przyrodniczych . Utrwalenie obrazu graficznego liczby do 10 (pisanie po śladzie, tworzenie zbiorów).
- Stosowanie liczebników porządkowych( jajka).
- Kolorowanie obrazka według kodu liczebniki porządkowe.
- Nauka dni tygodnia i miesięcy.
- Wykonywanie zadań z treścią-dodawanie I odejmowanie.
- Synteza sylabowa wyrazów z najbliższego otoczenia- sprzęty domowe.
- Łączenie sylaby do danego obrazka.
- Wysłuchiwanie wyrazu podzielonego na sylaby przez inną osobę i pokazywanie odpowiedniego obrazka.
- Słuchanie bajki Doroty Krawczyńskiej „Świat według jajka”.
- Rozmowa na temat filmu edukacyjnego,, Co to znaczy ,,W marcu jak w garncu”-wyjaśnienie pojęć.
- Rozmowa na temat wiosny- poznanie wiosennych kwiatów, omówienie wiosennej pogody.
W zakresie edukacji artystycznej.
- Prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnego materiału plastycznego.
- Tworzenie plakatu związanego z higieną wykorzystując różne techniki plastyczne.
- Tworzenie prac plastycznych związanych z Wielkanocą – lepienie króliczków kurczaczków wielkanocnych z masy solnych, tworzenie papierowych pisanek, wyklejanie bazi papierem kolorowym i wacikami itp.
- Tworzenie kartek Świątecznych dla bliskich osób. Wykorzystując różnorodne materiały plastyczne.
- Nauka układów tanecznych do piosenek wiosennych ,, Maszeruje wiosna”,, Kłótnia w koszyczku”.
- Słuchanie piosenki: ,,Znaki Wielkanocy”,, Kura czy jajo”.
- Rytmizacja i ilustrowanie tekstu opowiadania pt ,, Wiosenne forsycje”.
- Nauka piosenki,, Pada deszczyk”.
W zakresie edukacji zdrowotnej.
- Spacery po osiedlu w celach zdrowotnych.
- Rozmowa na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas zajęć gimnastycznych, zabaw ruchowych itd.
Współpraca z rodzicami.
- Zaproszenie rodziców i dzieci do projektu plastyczno-fotograficznego ,, Wielkanocny koszyczek”.
- Zajęcia otwarte dla rodziców.
- Projekt Tusia,, Stare przedmioty”.