Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do innych w zakresie stosowania zwrotów grzecznościowych.
  • Wiosenne porządki – porządkowanie kącików tematycznych.
  • Spotkania z Tusią – rysowanie postaci wylosowanego dziecka.
  • Wdrażanie zasady sprzątania po skończonej zabawie, posiłku.
  • Obchody Dnia Kolorowej Skarpetki-Światowy Dzień Zespołu Downa.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa
  • Utrwalenie nazw pór roku – oglądanie fotografii, karty pracy.
  • Zabawy matematyczne – klasyfikowanie przedmiotów.
  • Zabawa dydaktyczna ,, Co zginęło?’’.
  • Rozwijanie i doskonalenie orientacji kierunkowej
  • Składanie obrazka z części- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Zabawy z kartami: dopełnianie do 10, dodawanie i odejmowanie w zakresie dostępnym dzieciom.
  • Działania grafomotoryczne: kreślenie po śladzie, wypełnianie powierzchni, łączenie punktów, pisanie cyfr i liter po śladzie.
  • Zabawa z elementami kodowania – odczytywanie zakodowanych informacji.
  • Rozpoznawanie i odczytywanie liter.
  • Gra „Memory” – odnajdywanie takich samych obrazków.
  • Asy Internetu- wzmacnianie w dzieciach wartości bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu.
  • Galante Sprzątanie- wiosenna akcja sprzątania miasta.
  • Rozwiązywanie zagadek związanych z symboliką Świąt Wielkanocnych.
  • Wysłuchanie wierszy ,,W marcu’’Suchorzewskiej,,,Przebiśnieg’’, W.Chotomskiej, ,,Przedwiośnie’’ M.Terlikowskiej, ,,W marcu jak w garncu ’’ J. Kulmowej, „Marcowe słoneczko” Cz.Janczarskiego, Opowiadanie A. Galicy ,, Bajeczka wielkanocna’’.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem plasteliny, pasteli.
  • Praca plastyczna ,, Kurczaczek’’, ,,Forsycje’’, ,,Pisanka’’.
  • Malowanie farbami plakatowymi – tematy dowolne.
  • Rysowanie swoich ulubionych warzyw i owoców.
  • Praca plastyczna : ,,Przebiśnieg’’, ,, Marcowy garnek’’, ,,Bazie’’.
  • Nauka piosenki ,,Maszeruje wiosna’’.
W zakresie edukacji zdrowotnej
  • Relaks – wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, słuchanym tekście czytanym, słuchanych bajek z nagrań, ćw. ciszy z wykorzystaniem rekwizytu.
  • Spacery po okolicy w poszukiwaniu oznak wiosny.
  • Korzystanie z przyborów do ćwiczeń w sposób spontaniczny – tor przeszkód, obręcze, woreczki gimnastyczne.
  • Egzekwowanie umiejętności korzystania z miejsc i przyborów do utrzymania higieny własnej i otoczenia
W zakresie współpracy z rodzicami
  • Kontakty indywidualne w sprawach bieżących
  • Udział rodziców w akcji głośnego czytania dzieciom literatury współczesnej.
  • Warsztaty przyrodnicze przeprowadzone przez mamę  Karoliny - Panią Ewelinę Romańską.