,,Uwaga: ruch!- dekodujemy dysleksje" - projekt eTwinning
W projekcie wzięły udział dzieci 5 - 6 letnie z grupy 4 i grupy 5.
W projekcie chcemy połączyć obchody Tygodnia Świadomości Dysleksji z Tygodniem Kodowania, czyli usprawnienie percepcyjno-motoryczne z kodowaniem. Wspólnie z Partnerami wypracujemy bazę propozycji ćwiczeń i aktywności dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które wprowadzać je będą do działań okołoprogramistycznych, a przy tym poprawiać koordynację ciała oraz postrzeganie i pamięć wzrokowo-słuchową.
Projekt zakłada zwiększenie umiejętności z zakresu kodowania oraz minimalizowanie ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. W odniesieniu do nauczycieli biorących udział w projekcie za cel stawiamy sobie wdrożenie do interdyscyplinarnych działań z obszaru pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz kodowania i programowania, przy wykorzystaniu nowych technologii.
Projekt ma charakter krótkoterminowy, zakłada dokumentowanie i dzielenie się z partnerami pomysłami na zakodowaną gimnastykę śródlekcyjną.
W harmonogramie zaplanowano minimum dwa spotkania online Partnerów projektu: wprowadzające oraz podsumowujące projekt (na platformie TwinSpace) oraz zadania w formie do "odtworzenia, pobrania" w dowolnym czasie inicjatywy.
Nauczyciele uczestniczący w projekcie zaplanują i zaangażują dzieci do przygotowania zadań w formule "podaj dalej", czy "berek" - wylosowane/wybrane grupy będą musiały odpowiadać na percepcyjno-ruchowe wyzwania i przekazywać je dalej, co motywować będzie do bieżącego śledzenia postępów projektu.
SPODZIEWANE REZULTATY
Efektem projektu będzie przede wszystkim baza ćwiczeń, zadań i gier dla dzieci, łączących kodowanie z aktywnością ruchowo-percepcyjną, w formie materiałów online. Uczniowie, poprzez współtworzone z nauczycielami filmiki, zdjęcia, karty pracy, aktywnie włączą się w motywowanie rówieśników do wykonywania ćwiczeń usprawniających procesy uczenia się.