Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grudzień

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego

  • Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania - poznawanie potrzeb kolegów, reagowanie na potrzeby innych, wypowiedzi w rundce.
  • Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym - swobodne wypowiedzi dzieci na temat  bogactwa i biedy;- rozmowy na temat „Jak i komu pomagać”, „Co możemy dać w prezencie innym?”
  • Kształtowanie umiejętności cichego porozumiewania się w codziennych sytuacjach zabawy wyciszające np.: „Budujemy  ciszę”
  • Rozwijanie umiejętności oceny własnych zachowań w kontekście przyjętych zasad grupowych.
  • Dalsza praca w kierunku podejmowania prób rozwiązywania konfliktów – rozmowy psychoedukacyjne na temat sytuacji dnia codziennego.
  • Przeżywanie nastroju związanego z nadchodzącymi świętami – werbalizowanie emocji towarzyszących śpiewaniu kolęd, atmosfery oczekiwania na ważne wydarzenia i uroczystości, wizyty Św. Mikołaja z prezentami itd.
  • Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym
  • Ćwiczenia w zwalczaniu tremy podczas występów na forum w trakcie prób do przedstawienia

W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa

  • Codzienne przeliczanie się dzieci, powtarzanie kolejności dni tygodnia, określanie pogody.
  • Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowo-głoskowej w różnorodnych działaniach grupowych i indywidualnych
  • Wykonywanie zadań odkrywanych podczas realizacji kalendarza adwentowego – indywidualnie i w zespołach.
  • „Poznajemy litery i głoski”- wprowadzenie głoski „M, m, W, w, P, p”, - wysłuchiwanie głoski na początku i w środku wyrazów, poznawanie obrazu graficznego głosek, tworzenie kształtu z dostępnych materiałów przyrodniczych, pisanie po śladzie, szlaczki litero podobne, kreślenie wzorów na różnorodnym podłożu, analiza wzrokowo-słuchowa wyrazów „worek, mama, Mikołaj, prezent” – wyszukiwanie liter w wyrazach, uzupełnianie wyrazów, rozpoznawanie i wskazywanie szeregu paradygmatu z głoską M : Ma, Mo, Mu, Me, Mi, My.
  • Ćwiczenia utrwalające kształty poznanych liter – wyklejanie, obrysowywanie, kalkowanie, rysowanie po śladzie, odnajdywanie wśród innych liter, zaznaczanie w tekście, spacer po wyklejonych na dywanie kształtach liter.
  • Wyjście do Centrum Zajęć Pozaszkolnych na projekcję filmu „Rudolf czerwononosy”. Omówienie z dziećmi zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie pieszej wycieczki.
  • Poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia:  nauka i śpiewanie kolęd, ubieranie choinki.
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem ozdób choinkowych  - segregowanie wg wybranych cech (kolor, wielkość, kształt), przeliczanie posegregowanych ozdób, nazywanie, opisywanie , porównywanie.
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem kart – układnie ciągu liczbowego, gra kto ma więcej, używanie określeń za dużo, za mało
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem figur – przeliczanie, segregowanie wg wybranych cech (kolor, kształt wielkość), kodowanie i rozkodowywanie układu figur
  • Układanie i kontynuowanie rozpoczętych rytmów z ozdób świątecznych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej : kolorowanie , wycinanie, wylepianie, nawlekanie, kreślenie po śladzie szlaczków, łączenie punktów, wypełnianie powierzchni kredkami.

W zakresie edukacji artystycznej

  • Nauka piosenek:„ Przyszła Zima”, „Prószy śnieg już idą święta”.
  • Zabawy twórcze - plastyczne – przekształcanie poznanych literek „ M, W, P” z wykorzystaniem kredek i farb.
  • Prace plastyczne o tematyce świątecznej i zimowej z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych: „Choinki” – rysowanie w rytm muzyki ozdabianie gotowymi elementami,  „Mikołaj” – układanie portretu z kółek origami, „Bombki” – projektowanie wzorów, kolorowanie kredkami, wyklejanie wydzieranką,  „Zimowe pejzaże” – tworzenie domków z gotowych elementów, malowanie farbą zimowych obrazów, „Worek z prezentami”- wycinanie z gazet obrazków, samodzielne rysowanie wymarzonych prezentów, „Szopka Betlejemska” – wycinanie pasków, układanie wg instrukcji obrazkowej
  • Tworzenie Księgi tradycji Bożonarodzeniowych.
  • Tworzenie grupowego kalendarza adwentowego w kształcie choinki z gwiazdkami zadaniowymi.
  • Tworzenie ozdób na „Kiermasz Świąteczny” – „Wesołe choineczki”, „Bałwanki”, „Pachnące stroiki”
  • Przygotowanie świątecznego przedstawienia: przydzielenie ról, nauka tekstów wierszy, inscenizacji ruchowej do muzyki Siergieja Prokofiewa – Piotruś i Wilk.
  • Śpiewanie kolęd: „Wśród nocnej ciszy”, „Cicha noc”.

W zakresie edukacji zdrowotnej

  • Zestaw zabaw i ćw. ruchowych wg Z. Jóźwiak.
  • Rozmowy kierowane dotyczące roli dyżurnych w działaniach sprzyjających dbałości o czystość i porządek w najbliższym otoczeniu np. w sali, w łazience.
  • Wdrażanie dyżurnych do prawidłowego nakrywania do stołu z uwzględnieniem ułożenia sztućców.
  • Rozmowy kierowane na temat zasad korzystania z wody, mydła, papierowych ręczników.
  • Wdrażanie dzieci do stosowania się do podstawowych zasad higieny: mycia rąk, korzystania z toalety.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe z muzyką z serii „Porusz język, porusz ciało”, „Lekcje rytmiki”, „Klanza”.

 W zakresie współpracy z rodzicami

  • Spotkanie świąteczne z udziałem dzieci i rodziców. Prezentacja przedstawienia „Leśne zamieszanie - zwierzętom w zimie pomaganie” w wykonaniu dzieci. Wizyta Świętego Mikołaja.
  • Udział rodziców w świątecznym kiermaszu.
  • Współudział rodziców w realizacji spotkań rodzinnych z kotką Tusią odwiedzającą dzieci w ich domach.
  • Rozmowy i konsultacje  indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.