Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Treści edukacyjno – wychowawcze

W zakresie rozwoju emocjonalno – społecznego
  • Wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych zasad, rozmowy wychowawcze dotyczące zachowań niepożądanych w odniesieniu do zaistniałych sytuacji dnia codziennego oraz w oparciu o opowiadania np.: „Przygody Fenka – Potrafię się dzielić”.
  • Uwrażliwianie na potrzeby i uczucia innych w oparciu o opowiadania np. : „Każdy z nas jest inny”, „Przygody Fenka – Jesteśmy sobie potrzebni”  i sytuacje dnia codziennego, pomaganie młodszym.
  • Rozmowy psychoedukacyjne dotyczące przeżywanych emocji towarzyszących dzieciom w relacjach z rówieśnikami – „Jak oswoić strach?”, „Jak radzić sobie ze złością” – scenki dramowe.
  • Zabawy integracyjne sprzyjające nawiązywaniu relacji, redukowaniu napięcia emocjonalnego np.: „Idzie wąż”, „Jesteś moim przyjacielem”, „Mały kotek sobie śpi”,
  • Wdrażanie do pełnienia roli dyżurnych (omawianie obowiązków i zadań osób dyżurujących). – elementy Planu Daltońskiego.
  • Świętowanie urodzin dzieci zabawami z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
  • Realizacja scenariusza pt. „Dobry kolega – losowanie Tusi”. Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania pozytywnych komunikatów. Podnoszenie poczucia wartości, szukania mocnych stron u siebie i rówieśników.
W zakresie rozwoju intelektualnego – edukacja językowa, matematyczna, kulturowa.
  • „Jesień” - obserwacja i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nową porą roku – jesienią: zabawy ruchowe, plastyczne, nauka piosenki „Kolory jesieni”.
  • Poznawanie gatunków drzew w najbliższym otoczeniu „Iglaste czy liściaste” – dostrzeganie różnic, szkicowanie drzew w ogrodzie przedszkolnym.
  • Poznawanie nazw drzew liściastych rosnących w ogrodzie przedszkolnym „Dąb”, „Kasztanowiec”, „Klon”,
  • Kształtowanie umiejętności liczenia - segregowanie (darów jesieni, klocków,  liczmanów) wyodrębnianie obiektów do przeliczenia, szacowanie ich liczebności, przeliczanie, określanie i oznaczanie cyfrą ich liczebności.
  • Zabawy matematyczne: „Matematyczna gwiazda” – kojarzenie liczebności elementów z daną  cyfrą, „Rzuć kostką i licz” – przeliczanie kropek, „Policzymy co się ma” , „Cztery małe rude liski”
  • „Borowik czy Muchomor - co trujące a co nie” – poznanie nazw i gatunków grzybów, podziału na jadalne i niejadalne, poznanie budowy grzyba.
  • „Dzień Dyni” - polisensoryczne poznawanie dyni: oglądanie, dotykanie, porównywanie wg kształtu, wielkości, koloru, smakowanie wysuszonych pestek dyni.  Wystawa dyniowych prac wykonanych w dziecięcych domach z rodziną, przebieranki, zabawy z wykorzystaniem różnorodnych gadżetów związanych z tym dniem.
  • Utrwalanie samogłosek „ A, O”: wyszukiwanie przedmiotów na obrazku na daną głoskę: a, o, zabawa edukacyjna „kostka samogłoska”- poszukiwanie nazw na wylosowaną głoskę, pudełka literowe.
  • Wprowadzenie litery „U, u, I, i, E, e” , kojarzenie głoski z jej obrazem graficznym, wysłuchiwanie głosek w nagłosie, układanie modelu graficznego głosek za pomocą kasztanów, żołędzi, pestek, ćw. grafomotoryczne, rysowanie po śladzie w kaszy mannie, poznawanie kształtu litery poprzez szorstkie litery.
  • Działania diagnostyczne dotyczące poziomu rozwoju dziecka w poszczególnych obszarach, konsultacje ze specjalistami funkcjonującymi na terenie placówki przedszkolnej.
W zakresie edukacji artystycznej
  • Nauka piosenek: „Wiatr pogłaskał stary kasztan”, „ Ola i liście”, „Jesieniucha”.
  • Zabawy twórcze - plastyczne – przekształcanie poznanych samogłosek „ A, O, I, E, U, Y” z wykorzystaniem kredek i farb.
  • Prace plastyczne o tematyce jesiennej z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych: „Parasole” – wyklejanie parasoli z gotowych elementów,  „Pani Jesień” – układanie portretu z dostępnych darów jesieni, „Grzybki” – wylepianie z plasteliną, kolorowanie kredkami, wyklejanie wydzieranką,  „Jesienne pejzaże liśćmi malowane” – odciskanie malowanych farbą  liści,   „Dynia”- szkice, „Dyniowe lampiony z naturalnych okazów”, „Liście, kasztanki i żołędzie” – wyklejanie kulkami z bibuły
  • „Urodziny Baby Jagi” – wycieczka do teatru Piccolo, oglądanie przedstawienia.
  • „Święto Dyni” – zabawy, tańce, konkursy
W zakresie edukacji zdrowotnej:
  • Wdrażanie do samodzielnego szczotkowania zębów i utrzymywania w czystości przyborów do mycia zębów. Nauka poprawnego nakładania pasty i szczotkowania zębów.
  • Wdrażanie do samodzielnego ubierania się i zmiany obuwia.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej na świeżym powietrzu podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym - ćwiczenia koordynacji, równowagi, prawidłowej postawy ciała, wyczucia przestrzeni np. skłony, przysiady, bieg z omijaniem drzew.
  • Ćwiczenia wyciszające w czasie relaksu – spacer z rekwizytem - piórko, listek, oglądanie książeczek z zachowaniem ciszy, słuchanie opowiadań czytanych przez nauczyciela.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z nakierowaniem uwagi na umiejętność reagowania na sygnały i polecenia nauczyciela, umiejętność ustawiania się w parach, w kręgu, rzędzie.
  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zachowania się podczas alarmu przeciwpożarowego - ćwiczenia reagowania na sygnały podczas Alarmu Przeciw pożarowego.
  • Udział w ćwiczeniach próbnego alarmu przeciwpożarowego,
W zakresie współpracy z rodzicami:
  • Zaproszenie rodziców do uczestnictwa w zabawach integracyjnych  i  działaniach edukacyjnych w celu wspierania dzieci w  procesie adaptacji, niwelowania napięć u dzieci, integracji rodziców  i dzieci.
  • Zaproszenie Rodziców/ Dziadków  do akcji "  głośnego czytania – słuchanie bajek pt. „Jadzia pętelka”, „Czerwony Kapturek”. czytanych przez Babcię Gosi p. Ewę
  • Współudział rodziców w realizacji spotkań rodzinnych z kotką Tusią odwiedzającą dzieci w ich domach.
  • Rozmowy i konsultacje  indywidualne z rodzicami dotyczące spraw bieżących, kontakty z wykorzystaniem poczty elektronicznej, telefonu.