Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Emocje"
Dzieci z grupy 1, 4 i 5 biorą udział w Międzynarodowym Projekcje "Emocje" w roku szkolnym 2020/2021.
Uzasadnienie i idea projektu:
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany przez nas projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
5 razy do roku nauczyciele skupiają się, na nauczaniu jednej wartości i mają do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadania, np. czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań; gry; odgrywanie scenek i ról; rozmowy itp.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności.
Ustalony został następujący terminarz omawianych wartości:
- I MODUŁ- od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”- DZIEŃ KROPKI
- II MODUŁ- od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAŹNIA” przy współpracy ze Szkoleniami z Wyobraźnią
- III MODUŁ- od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW” przy współpracy z Terapeutycznym ABC
- IV MODUŁ- od 01.03.2021r. – do 24.04.2021r. – „EMPATIA”
- V MODUŁ- od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r.- „OSWAJANIE STRACHU” przy współpracy z Bookarnik.pl
Głównym założeniem naszego projektu jest pokazanie dzieciom i młodzieży - że emocje i ich wyrażanie, nauka języka emocji jest bardzo ważne, gdyż nie tylko pozwala nam zrozumieć samych siebie lecz również drugą osobę.
Dlatego aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, powstał nasz projekt. Projektem zostaną objęci uczniowie w wieku od 3 do 18 lat.
Cele ogólne projektu:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wobec drugiego człowieka
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie drugiej osoby.
- Wychowanie do wartości takich jak wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
Cele szczegółowe:
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja” oraz akcji dodatkowych takich jak Kartki z Iskierkami Emocji oraz Przygoda Kolorowej Skarpety.
- Rozwijanie kompetencji posługiwania się językiem emocji.
- Kształtowanie postaw empatii wobec innych ludzi.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
- Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do drugiej osoby.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.